Afsnit I:
PROLOG:
De fleste af jer har nok bemærket min huseren på VWnettet igennem de sidste 4 år :wink: og en hel del af jer kender min cabriolet.. Nogle godt andre har nok blot set den.
Ikke desto mindre så har jeg i de 4 år jeg har haft cabrioleten ikke, som så mange andre, lagt den ind under "VW-freaks og deres vilde projekter". Jeg har aldrig rigtig følt, at jeg havde gang i et "vildt projekt" og hvorfor så dele noget..
Men det er jo egentlig noget pjat, så jeg synes tiden er kommet til at jeg vil dele med jer andre.
[color=blue:e00805b03e]Buster[/color:e00805b03e], som cab'en blev døbt af min veninden Trine, den første gang hun var med ude at køre i den, blev min i juni 2001.
Efter 4 dage i mine varetægt stod jeg en regnfyldt mandag morgen op til en kalesche der havde været offer for en pralhals med en åbenbart meget lang kniv. Det var jo ikke just den start jeg havde ønsket mig, og som grøn i VW verdenen tog det mig også et år at få Buster på ret køl igen.
Efter et år begyndte tingene at skride, jeg lærte Buster bedre at kende i takt med, at jeg lærte en masse VW folk at kende.
Jeg selv startede også som kategorisk original tilhænger, men også det gled af efterhånden.
Først skiftede jeg (og Solow) fjedre så næsen kom lidt derned af ... så kom der lidt mere krom på.. 1300 motoren blev skiftet ud med med en 1600.. Dernæst kom Porsche 2L fælgene og slutteligt kadron karburatorne på. Det har uden tvivl været en kamp for drengene at få mig overbevist i starten, men jeg er ikke så svær at overtale mere som jeg var en gang.
Planerne:
Tiden er kommet til at jeg gerne vil lave et farveskrift på Buster. Og skal det gøres, så skal det gøres rigtigt! - desuden så kunne han nok også godt trænge til en kærlig hånd efterhåden.
Der er 1 år til næste syn, så han vil være kørende indtil da, og så bliver han skilt ad og så må den operation tage den tid det nu engang kommer til at tage.
Det bliver spændende, garanteret hårdt og helt sikkert (i mit hoved i hvert fald) dyrt.
Jeg forventer til den tid at vedligeholde dette indlæg efterhånden som processen skrider frem.
[color=olive:e00805b03e]Betty B.[/color:e00805b03e], er der tilgengæld kun få der har mødt endnu. For Buster har nemlig fået en søster.
D. 27. august fløj Thomas og jeg til Stockholm for at hente en Oval fra 1954.
Vi havde en perfekt tur både op og ned. Vi kørte hele vejen hjem i strålende solskin. Alting klappede og gik glat, jeg tror ikke, det kunne have været meget nemmere. Nu er Thomas så en lidt halvkedelig passager, han har det med at falde lidt for hurtigt i søvn og uden radio, så er der altså lidt langt sådan helt mutters (set i lyset af den sovende Thomas)... Men jeg var jo så glad, at jeg ikke rigtig ville overlade ham rattet.
Nu er Betty hjemme, eller det vil sige lige nu er VWMorten i gang med at gøre blink klar til syn.
Jeg skal til told- og registreringssyn onsdag i næste uge. De historiske nummerplader er bestilt og ja så er der jo snart kun afgiften tilbage.
Planerne:
Jo der er også planer for Betty B. De er ikke så omfattende for hende som for Buster. Men vinteren skal bruges til at personificere hende. Hun skal sænkes, have andre fælge og lidt detalje arbejde skal udføres.
Hold da op en masse tekst! :wink: For nu bliver kun lige til et par billeder taget hjemme dagen efter vi var i Sverige.. Men nu er indlægget startet, så er det jo "bare" at huske at opdatere det igennem tiden.
PROLOG:
De fleste af jer har nok bemærket min huseren på VWnettet igennem de sidste 4 år :wink: og en hel del af jer kender min cabriolet.. Nogle godt andre har nok blot set den.
Ikke desto mindre så har jeg i de 4 år jeg har haft cabrioleten ikke, som så mange andre, lagt den ind under "VW-freaks og deres vilde projekter". Jeg har aldrig rigtig følt, at jeg havde gang i et "vildt projekt" og hvorfor så dele noget..
Men det er jo egentlig noget pjat, så jeg synes tiden er kommet til at jeg vil dele med jer andre.
[color=blue:e00805b03e]Buster[/color:e00805b03e], som cab'en blev døbt af min veninden Trine, den første gang hun var med ude at køre i den, blev min i juni 2001.
Efter 4 dage i mine varetægt stod jeg en regnfyldt mandag morgen op til en kalesche der havde været offer for en pralhals med en åbenbart meget lang kniv. Det var jo ikke just den start jeg havde ønsket mig, og som grøn i VW verdenen tog det mig også et år at få Buster på ret køl igen.
Efter et år begyndte tingene at skride, jeg lærte Buster bedre at kende i takt med, at jeg lærte en masse VW folk at kende.
Jeg selv startede også som kategorisk original tilhænger, men også det gled af efterhånden.
Først skiftede jeg (og Solow) fjedre så næsen kom lidt derned af ... så kom der lidt mere krom på.. 1300 motoren blev skiftet ud med med en 1600.. Dernæst kom Porsche 2L fælgene og slutteligt kadron karburatorne på. Det har uden tvivl været en kamp for drengene at få mig overbevist i starten, men jeg er ikke så svær at overtale mere som jeg var en gang.
Planerne:
Tiden er kommet til at jeg gerne vil lave et farveskrift på Buster. Og skal det gøres, så skal det gøres rigtigt! - desuden så kunne han nok også godt trænge til en kærlig hånd efterhåden.
Der er 1 år til næste syn, så han vil være kørende indtil da, og så bliver han skilt ad og så må den operation tage den tid det nu engang kommer til at tage.
Det bliver spændende, garanteret hårdt og helt sikkert (i mit hoved i hvert fald) dyrt.
Jeg forventer til den tid at vedligeholde dette indlæg efterhånden som processen skrider frem.
[color=olive:e00805b03e]Betty B.[/color:e00805b03e], er der tilgengæld kun få der har mødt endnu. For Buster har nemlig fået en søster.
D. 27. august fløj Thomas og jeg til Stockholm for at hente en Oval fra 1954.
Vi havde en perfekt tur både op og ned. Vi kørte hele vejen hjem i strålende solskin. Alting klappede og gik glat, jeg tror ikke, det kunne have været meget nemmere. Nu er Thomas så en lidt halvkedelig passager, han har det med at falde lidt for hurtigt i søvn og uden radio, så er der altså lidt langt sådan helt mutters (set i lyset af den sovende Thomas)... Men jeg var jo så glad, at jeg ikke rigtig ville overlade ham rattet.
Nu er Betty hjemme, eller det vil sige lige nu er VWMorten i gang med at gøre blink klar til syn.
Jeg skal til told- og registreringssyn onsdag i næste uge. De historiske nummerplader er bestilt og ja så er der jo snart kun afgiften tilbage.
Planerne:
Jo der er også planer for Betty B. De er ikke så omfattende for hende som for Buster. Men vinteren skal bruges til at personificere hende. Hun skal sænkes, have andre fælge og lidt detalje arbejde skal udføres.
Hold da op en masse tekst! :wink: For nu bliver kun lige til et par billeder taget hjemme dagen efter vi var i Sverige.. Men nu er indlægget startet, så er det jo "bare" at huske at opdatere det igennem tiden.
-------------------------------------------
~Mette
~Mette