Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor går ud - løsninger

Tags:
No tags yet.

(permalink) otsaku Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Først tak til alle dem der har taget tid til at svar på mit indlæg om motor, karb og andre problemer.


De hele startede med at bilen gik ud pludselige mest da man bremsede men også engang imellem da man kom op i 4 gear. Først var det som om der ikke kom benzin igennem karb'en...

Skilt karb'en af og rensede de hele, samlede den og bilen kørte fint by kørsel i et par dag.

Så begyndte det igen. Denne gang prøvede jeg at skifte batteri og bilen kørte igen.

Men den blive ved med at gå ud så snart man kørte i 4 gear og omkring 4500 omdr.

Skiftede benzin pump og lagt en benzin filter i. Fandt ud af at chokeren var konstant åben og flere uger har boksede med at får den til at være rigtig. Skilte karb'en af engang til igår og samlede den igen og chokeren virkede men var for stram. Løsnede fjedren og nu virke den fint.

Da generator advarsels lys tændt engang imellem tjekede jeg kilerem, den var meget slap så jeg prøvede at stram den kun for at finde ud af at møtrikken foran generatoren var svejset på - vinkelsliberen kom igang og jeg fik ødelagt gevindet på generator skaftet.

Heldigvis havde jeg en anden motor som jeg tog generatoren og blæseren af og sat over. Strammede kilerem samtidig og efter lidt bøvl med blanding på karb'en så kørte bilen atter en gang.

Så idag lægger jeg mærk til at generatoradvarselslys er tændt konstant. Jeg tjekke batteri forbindelser og de har det fint. Kører afsted til helsingør, kommer på motorvej og op i 4 gear. Bilen kører fint undtag at vinden smidt rundt med den og kom oppe på 120 kmt for jeg ikke tørte at pres motoren mere. På vej hjem var bilen op på 140 kmt og ingen problemer.
Kom indtil københavn igen og skulle bremse vel et lyskryds også gik bilen ud. Da jeg prøvede at tænd igen skete der intet. Helt tilfældigt havde jeg en lille starthjælp dims og en ekstra batteri i bilen og efter 10 minutter fik den fint igang igen.

Så kan vi måske tilføje til liste af ting man skal tjekke hvis motoren går ud generator, batteri og laderelæ.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dine problemer har ikke noget med hinanden at gøre. At din motor går ud har du måske stadig ikke fået orden på. Sidder der måske et tilstoppet benzinfilter skjult under tanken eller noget?
Når din ladelampe lyser så kører du ikke til helsingør, kære ven.. Så stiller du bilen og finder en anden vej til helsingør. Når du så kommer hjem finder du fejlen..

Det er klart at bilen dør, når strømmen slipper op. Men det har ikke noget med den dårlige karburator at gøre..

Hvis den ikke lader, så tjek kullene i generatoren først. De sidder på begge sider evt. under nogle plasticdæksler.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) otsaku Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hmm det går vist meget tabte i mine formuleringer... måske skulle jeg går over til engelsk.

Jeg mener ikke at problemet har været karb'en eller benzin tilførelsen.

Choke problemet opståede efter ejg havde renset karb'en - jeg har sikkert ikke fået heater coilen samlet korrekt som frank forslå.

Når den var smalet korrekt var jeg tilbage til der hvor jeg startede at motoren gik ud speceilt når man bremse. Jeg lagde mærk til at hvis jeg tændte radioen eller de langlys, hazard blink, blink lys osv at omdr. faldte med det samme og når man slukkede at de gik stig igen.

Generatorlys slukkede idag efter jeg skiftede batteri. Lyder det ikke som om batterien er problemet eller rette sagt at den ikke lades op?
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Okay, det er svært at følge med i alle de fejl din bil har haft på kort tid..!

En ting ad gangen, så løser det sig noktil sidst.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) otsaku Member
Skrev for 18 years siden | | | |
De fleste fejl opstået efter jeg begyndte at pile ved benzin tilførelsen og karb'en :evil:

Men det er dejlig at havde fundet frem til hvad der er galt så kan jeg bokse lidt med det.

Udover det var det dejligt at have en bil som kørte igen. Jeg kan godt leve med at laderelæen ikke lade kan bare rotorer batterier. Så har jeg også en split relæ jeg skal have installeret til batteri nummer to.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:ff7c66cc40="otsaku"]De fleste fejl opstået efter jeg begyndte at pille[/quote:ff7c66cc40]

kører du også rundt med en dækpumpe når du punktere i stedet for at få lappet dækket ???

få det da lavet så det virker , skal den ikke snart til syn , så skal bilen sgu være iorden . og ikke ha alverdens små finurligheder. kan du ikke finde ud aF det - så betal en der kan i første omgang - og kig godt efter , så du lærer det selv til næste gang..

undskyld mit lidt sure opstød , men at dømme efter dine indlæg på det sidste lyder det som om der går mere og mere i stykker jo mere du piller , det er jo lidt skidt - hehe -- bare et godt råd
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) otsaku Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det var lidt pointen med mit indlæg her at alle de andre problemer opstået pga af pilleri, men man skal huske at de ting jeg har pillet med var jo forslag fra andre om hvad der kunne være galt.

Jeg ved at man ikke kan ramme plet med de forskellige problemer vi andre kommer med og over noget så fjern så internettet.

Da alle pilleri problemer var løst kom jeg tilbage til de oprindelige symptomer som var at bilen gik ud når man bremsede / stået stille.

Og for anden gang har jeg skiftede til ekstra batteri og bilen kunne godt kører.

Så løsning på mine problemer er at jeg for købt et nyt relæ og / eller en batteri oplader.

I forhold til at brug flere penge på bilen eller på en til at lave den - der er ikke flere penge så der er mig der skal lære det.

Og nej jeg køre ikke rundt med et dækpumpe - men jeg har jo en reservhjul :P

Jeg kører rundt med et ekstra batteri fordi jeg havde / har planer om at cd afspilleren og el-varmer skal køre fra et seperat batteri fra resten af bilen.

Og før idag viste jeg ikke at det var laderelæ det var galt med...
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) otsaku Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er der en ny tilføjelse af ting der kan gå galt...

Var ned til kadow idag da bilen kunne ikke køre igen igen igen.

Det vise sig at platinen som sad i bilen da jeg købte den var den forkerte type. Kadow skiftede den og bilen startede fint. Lidt justering af karb'en så holdt den oppe med at prutter og dø.

Batteri ladnings problemer: den gamle generator var med indbyggede relæ men alligevel var den forbundet til laderelæet under bagsædet. Den ny generator skal brug den ekstern laderelæ men det er enten galt med ledninger / installationen eller med generator.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Alle dine problemer er meget rammende for et af de helt store irritationsmomenter der forfølger den luftkølede vw. At mange af bilerne simpelthen er så pisseforskruede at man skulle tro det var løgn!
Nu er jeg på ingen måde selv en rigtig dygtig hjemmemekaniker, men man kan da vel i det mindste bare prøve på at lave bilerne på den rigtige måde med de rigtige stumper.. Og så sætte sig ind i hvordan man bedst laver tingene uden at kværne lortet i, så den næste (eller måske en selv) ikke har en jordisk chance for at lave det når det går i stykker igen.

Forskruede biler..
(permalink) otsaku Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ser frem til at bilen kan køre øredntlig igen og at jeg har den ny lednings net så jeg kan gå igen med at ret oppe på farve forvirring.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!

Reply

You must log in to post.