Først tak til alle dem der har taget tid til at svar på mit indlæg om motor, karb og andre problemer.
De hele startede med at bilen gik ud pludselige mest da man bremsede men også engang imellem da man kom op i 4 gear. Først var det som om der ikke kom benzin igennem karb'en...
Skilt karb'en af og rensede de hele, samlede den og bilen kørte fint by kørsel i et par dag.
Så begyndte det igen. Denne gang prøvede jeg at skifte batteri og bilen kørte igen.
Men den blive ved med at gå ud så snart man kørte i 4 gear og omkring 4500 omdr.
Skiftede benzin pump og lagt en benzin filter i. Fandt ud af at chokeren var konstant åben og flere uger har boksede med at får den til at være rigtig. Skilte karb'en af engang til igår og samlede den igen og chokeren virkede men var for stram. Løsnede fjedren og nu virke den fint.
Da generator advarsels lys tændt engang imellem tjekede jeg kilerem, den var meget slap så jeg prøvede at stram den kun for at finde ud af at møtrikken foran generatoren var svejset på - vinkelsliberen kom igang og jeg fik ødelagt gevindet på generator skaftet.
Heldigvis havde jeg en anden motor som jeg tog generatoren og blæseren af og sat over. Strammede kilerem samtidig og efter lidt bøvl med blanding på karb'en så kørte bilen atter en gang.
Så idag lægger jeg mærk til at generatoradvarselslys er tændt konstant. Jeg tjekke batteri forbindelser og de har det fint. Kører afsted til helsingør, kommer på motorvej og op i 4 gear. Bilen kører fint undtag at vinden smidt rundt med den og kom oppe på 120 kmt for jeg ikke tørte at pres motoren mere. På vej hjem var bilen op på 140 kmt og ingen problemer.
Kom indtil københavn igen og skulle bremse vel et lyskryds også gik bilen ud. Da jeg prøvede at tænd igen skete der intet. Helt tilfældigt havde jeg en lille starthjælp dims og en ekstra batteri i bilen og efter 10 minutter fik den fint igang igen.
Så kan vi måske tilføje til liste af ting man skal tjekke hvis motoren går ud generator, batteri og laderelæ.
De hele startede med at bilen gik ud pludselige mest da man bremsede men også engang imellem da man kom op i 4 gear. Først var det som om der ikke kom benzin igennem karb'en...
Skilt karb'en af og rensede de hele, samlede den og bilen kørte fint by kørsel i et par dag.
Så begyndte det igen. Denne gang prøvede jeg at skifte batteri og bilen kørte igen.
Men den blive ved med at gå ud så snart man kørte i 4 gear og omkring 4500 omdr.
Skiftede benzin pump og lagt en benzin filter i. Fandt ud af at chokeren var konstant åben og flere uger har boksede med at får den til at være rigtig. Skilte karb'en af engang til igår og samlede den igen og chokeren virkede men var for stram. Løsnede fjedren og nu virke den fint.
Da generator advarsels lys tændt engang imellem tjekede jeg kilerem, den var meget slap så jeg prøvede at stram den kun for at finde ud af at møtrikken foran generatoren var svejset på - vinkelsliberen kom igang og jeg fik ødelagt gevindet på generator skaftet.
Heldigvis havde jeg en anden motor som jeg tog generatoren og blæseren af og sat over. Strammede kilerem samtidig og efter lidt bøvl med blanding på karb'en så kørte bilen atter en gang.
Så idag lægger jeg mærk til at generatoradvarselslys er tændt konstant. Jeg tjekke batteri forbindelser og de har det fint. Kører afsted til helsingør, kommer på motorvej og op i 4 gear. Bilen kører fint undtag at vinden smidt rundt med den og kom oppe på 120 kmt for jeg ikke tørte at pres motoren mere. På vej hjem var bilen op på 140 kmt og ingen problemer.
Kom indtil københavn igen og skulle bremse vel et lyskryds også gik bilen ud. Da jeg prøvede at tænd igen skete der intet. Helt tilfældigt havde jeg en lille starthjælp dims og en ekstra batteri i bilen og efter 10 minutter fik den fint igang igen.
Så kan vi måske tilføje til liste af ting man skal tjekke hvis motoren går ud generator, batteri og laderelæ.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!