Manglede noget at skrue på mens jeg samler stumper til min T1 `52, så jeg købte denne 59`er som Allan Wind havde hentet i Sverige.
Speedometeret står på 99000 km, og at dømme fra standen på bilen, og især interiøret, er det meget sandsynligt at den ikke har kørt mere.
Den er langt fra så rusten som en typisk dansk VW i samme alder, der er rust i varmepanelerne, inderskærmene, nederste af dørstolperne, i reservehjulsbunden, rammehovedsbunden og lidt i selve bunden, men skærmfæstene, størstedelen af inderskærmene, bunden af ruderne og dørene er i rigtig god stand.
Og det bedste af det hele er at der stort set ikke er lavet pladearbejde på den før.
Der er en del dokumentation med, og så er den med ratlås og SWF rudevasker.
Målet er at holde den i stort set original stand, ved godt at det er lidt "blå kasket" og svært at sælge i DK, men sådan er det.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_for.jpg[/img:d800a90b28]
Sådan så den ud da jeg købte den.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_bag.jpg[/img:d800a90b28]
Bagklappen på billedet er til en 64-65, men jeg har fået fat i den rigtige.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_panel.jpg[/img:d800a90b28]
Varmepanelerne i begge sider har en del rust.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_stolpe_2.jpg[/img:d800a90b28]
Dørstolperne i begge sider trænger til lidt nyt.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_bund.jpg[/img:d800a90b28]
Rammehovedbunden skal skiftes, ellers er dette det eneste rust i bunden.
Som det ofte ses på svenske VW`ere var top og bund svejst sammen.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_svenskerrep.jpg[/img:d800a90b28]
Udover reservehjulsbunden er dette stort set det eneste pladearbejde som før er lavet, og det er jo meget godt når man ser på kvaliteten :roll:
Speedometeret står på 99000 km, og at dømme fra standen på bilen, og især interiøret, er det meget sandsynligt at den ikke har kørt mere.
Den er langt fra så rusten som en typisk dansk VW i samme alder, der er rust i varmepanelerne, inderskærmene, nederste af dørstolperne, i reservehjulsbunden, rammehovedsbunden og lidt i selve bunden, men skærmfæstene, størstedelen af inderskærmene, bunden af ruderne og dørene er i rigtig god stand.
Og det bedste af det hele er at der stort set ikke er lavet pladearbejde på den før.
Der er en del dokumentation med, og så er den med ratlås og SWF rudevasker.
Målet er at holde den i stort set original stand, ved godt at det er lidt "blå kasket" og svært at sælge i DK, men sådan er det.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_for.jpg[/img:d800a90b28]
Sådan så den ud da jeg købte den.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_bag.jpg[/img:d800a90b28]
Bagklappen på billedet er til en 64-65, men jeg har fået fat i den rigtige.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_panel.jpg[/img:d800a90b28]
Varmepanelerne i begge sider har en del rust.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_stolpe_2.jpg[/img:d800a90b28]
Dørstolperne i begge sider trænger til lidt nyt.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_bund.jpg[/img:d800a90b28]
Rammehovedbunden skal skiftes, ellers er dette det eneste rust i bunden.
Som det ofte ses på svenske VW`ere var top og bund svejst sammen.
[img:d800a90b28]http://www.aircooledboxer.dk/VWNettet/59_svenskerrep.jpg[/img:d800a90b28]
Udover reservehjulsbunden er dette stort set det eneste pladearbejde som før er lavet, og det er jo meget godt når man ser på kvaliteten :roll: