Hej.
Er der en der kan hjælpe mig ? Hvor får retstammen sin stelforbindelse fra, jeg kan bare ikke få mit horntryk til at virke, ratstammen er total blottet for stel :?
mvh Kenneth
Selve ratstammen får det fra styrehuset - forbroen.
Oppe i hornkontakten skabes der så forbindelse til ratstamme[i:ba229af427]røret[/i:ba229af427], og der skal en ledning fra røret og ud til hornet. Der plejer at sidde en stift til en kabelsko ude for enden af røret under tanken..
Når jeg prøver at sætte + fra hornet direkt på retstammen er der ingen stel, der er godt nok den lille stift, og en ledning til horntrykket, men det må så være stellen mellem styrhus og forbroen det er galt med, selvom det virker lidt underligt.
mvh kenneth
Hvis det er styretøj hvor du har en hardy skive mellem styrehus og styrestang skal der være en lille stell lus mellem boltene på den ene og den anden side, det er der på min.
Claus
Hej igen.
Du har fat i løsningen på mit problem.
kommer lige fra garagen, prøvede at lave stel mellem styrstang og styrhus, vupti hornet virker, kunne også se i håndbogen at der var en stellus som du skriver. Tak for hjælpen.
mvh Kenneth
Ja hornet har + med tænding til og så afbryder man stelforbindelsen.
Det er lavet lidt forskelligt med årene. Men de fleste type1 henter stel nede fra styrehuset op gennem ratstammen, til kontakten og ud igennem et kobberkugleleje hvos der så går en ledning ud til hornet.
Efter 72 kommer det mere til at minde om nyere biler, Golf mv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.