Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justerbar forbro og styr tøj!?

Tags:
No tags yet.

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har problemer med styr tøjet i min vogn efter jeg har skiftet til justerbar forbro? den ændre meget gerne retning når man køre over en ujævnhed.... der er ikke slør i noget!!!

Hvad gør man!?

dennis skriver:
Justerbar forbro: Du skifter til en speciel forbro, hvor der fra fabrikken er indbygget en justeringsanordning. Sænker 0-10 cm (justerbart), giver en forholdsvis hårdere affjedring, og kan ved extrem sænkning give bump-steer. Sænkning med justerbar forbro ændrer samtlige styrtøjsindstillinger. Hvis din bil er meget
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
de skal sidde imellem rammehovedet og det nederste rør på forbroen , men de hjælper kun begrænset - på en bobbel skal der droppede spindler på hvis du vil eliminere det problem med at den er lidt levende , som den jo er og især hvis du kører på de hvide vej striber og lign..

man kan også vende styrekuglerne , så de går i , nedefra og op i stedet for omvendt , men det hjælper også kun begrænset ....

har du iøvrigt fået den sporet efter du har sænket den , det er det bedste man kan gøre det hjælper dog heller ikke helt vildt på problemet . droppede spindler , og minimum med sænkening på forbroen , og castershims ,- så er den ved at være der...

Og ja gu koster det penge - men det gør det jo hvis det skal virke ordentligt , enhver idiot kan sænke en bobbel - det svære et at sænke den så det virker ordentligt... :roll:

en anden ting man kan gøre er at lade være med at køre med lavprofildæk - de kan også godt gøre problemet værre , et par 135 / 145 hjælper også en smule, men

D R O P P E D E S P I N D L E R :D [color=white:6324048037][size=24:6324048037]ER NR1[/size:6324048037][/color:6324048037]
de forøger dog din sporvidde /ET med lidt - tag lige højde for det

castershims nuppet fra bugservice's web (uden tilladelsese) - de kan købes ved ham :D
[img:6324048037]http://www.vwservice.no/catalog/images/castershims1.jpg[/img:6324048037]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen hør hov...

Er det kun efter du har sat forbro'en på eller har du også været ved at sænke den bagi...

Hvis du også har sænket den bagi, kan problemet også ligge der...?

Plus du nok ( skal ) have den sporet når du roder med sådan noget...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej har kun skiftet forbroen..... har ikke fået den lagt ned bagi endnu!!!
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
Castershims monterer man for at bibeholde forbroens (spindlernes egentligt) "hældning" i forhild til lodret, dvs. man bruger dem hvis bilen har "rake" dvs. er sænket for men ikke bag.

Hvis bilen er sænket ligemegt for og bag er forbroens hældning den samme, og castershims er egentligt ikke nødvendigt.

Iøvrigt hæver castershims bilen en smule

spindlernes hældning i fht. lodret hedder castervinklen, og kan sammenlignes lidt med vinklen på kronrøret på en cykel.
Castervinklen bestemmer selvopretningen i styrtøjet.

Meget caster: tungt styrtøj, meget selvopretning
Lidt caster: let styrtøj, mindre selvopretning
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
okay.... Så må jeg lige prøve at få den lidt til jorden bagi.... se om det hjælper inden jeg kaster mig ud i alt muligt spændende :lol: Hvordan er det nu 6 cm pr rille!? er det den inderste eller yderste rille!?
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Yderste giver lidt mere end de inderste, men prøv dig frem når du har det skildt ad.. Du kan jo finjustere ved at f.eks gå lidt ned yderst og lidt op inderst.. Den kan sådan set finjusteres inden for 6 mm, så vidt jeg husker..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hold da maule det hjælp med en gang nye støddæmpere hele vejen rundt... læs koni dæmpere og en lidt hårde dæmpning for også og så en ny styrtøjs dæmper.... det blev godt, nu står den lidt højerer foran også, så ved at når jeg engang får de smalle hjul på og den skal lidt ned skal det også gøres bag i......
men regner nu med en gang droppet spindler i løbet af vinteren og en smallet bro i stedet for.....
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555

Reply

You must log in to post.