Novicespg: Bremseproblemer
Hey!
Min baywindow 1975 fik for 5000 kilometer siden nye klodser og bakker bagi. Herefter blev den solgt og nu har jeg købt den tilbage! 8)
På vejen hjem bremsede bussen sådan set rigtig fint omend pedalen, set i bakspejlet, var en smule "svampet".
Efter et kort cruise med klubben kunne pedalen pludselig trædes helt i bund og kun ved gentagen pumpen kunne der opnås bremsevirkning. Ved hjemkomsten kunne jeg konstatere at der faktisk ikke var bremsevæske i beholderen. Beholderen blev fyldt, konen beordret ind på førersædet og bremserne blev herefter luftet ud efter bedste beskub (2 gange) - bagerst højre - bagerst venstre - forrest højre og forrest venstre.
Men uden held - pedalen kan stadig trædes helt i bund.
Alle slanger er kontrolleret og der er umiddelbart ingen tegn på utætheder.
Nogen bud på hvad jeg skal gå efter? Hovedcylinder, forstærker, vakuumslanger (som er helt nye)...eller...?
Tak på forhånd
Kas
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
hvis beholderen er tom , er der en utæthed, det er jo forsvundet et sted hen ....
sandsynligvis en hjulcylinder der er defekt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
MMMMMMMMM Da alt andet er nyt og i orden, hvad så med beholderen, er den revnet?
Bremsevæsken må da forsvinde et eller andet sted hen!
Fyld den op og parker på nye eller rene fliser og pump pedalen, så kommer der en plet under bilen, der hvor bremsevæsken render ud,
PS hvis det ikke er dine fliser, så skynd dig væk, når du har fundet utætheden.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Det er en hjulcylinder bagpå.. Tag dine tromler af og kig ind.
Ib & Anders: Tak for rådet - jeg får set på det hurtigst muligt.
Et hurtigt ekstra spørgsmål: kan et problem med hjulcylinderen virkelig have så stor effekt uden at jeg kan se en synlig utæthed fra tromlen og omkring den?
Anway..thanks a bunch....
Jeg vender tilbage med saftigt nyt;-)
Cheers
Kas
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
Ja bremsevæsken blander sig med bremsestøv og bliver til en stor gang klister inde i tromlen. Der går lidt inden man kan se det..
Hvis bremsevæsken forsvinder og der ikke umidelbart kan konstateres nogen utætheder skal du være opmærksomt på at en læk hovedcylinder på en Bay årg. 75 ikke viser sig ved udvendige utætheder. På denne model vil vil bremsevæsken fra en læk hovedcylinder løbe ind i bremsekraftforstærkeren. Der kan kan faktisk være temmelig meget bremsevæske inde i forstærkeren. I værste fald risikerer du at bremsekraftforstærkeren bliver ødelagt.
-------------------------------------------
99557244
[quote:465e0bc041="vwcamp"]Hvis bremsevæsken forsvinder og der ikke umidelbart kan konstateres nogen utætheder skal du være opmærksomt på at en læk hovedcylinder på en Bay årg. 75 ikke viser sig ved udvendige utætheder. På denne model vil vil bremsevæsken fra en læk hovedcylinder løbe ind i bremsekraftforstærkeren. Der kan kan faktisk være temmelig meget bremsevæske inde i forstærkeren. I værste fald risikerer du at bremsekraftforstærkeren bliver ødelagt.[/quote:465e0bc041]
Er der ikke et stykke imellem hovedcylinder og forstærker.. Altså en pind igennem forbroen?
Eller husker jeg forkert. I såfald, ja så kan det sagtens være fejlen!
Den skal nok bare sænkes og have nogle andre ruller.. Der er sgu ikke noget der kan bremse helt deroppe.. Bilen skal jo røre jorden for at kunne stoppe!
Hey guys!
Så har jeg endelig fået tid til at kigge lidt på jeres løsningsforslag og jeg noterer mig følgende:
1. Hjulcylindre fejler intet og er ikke utætte
2. Jeg har afmonteret hovedbremsecylinderen og den er heller ikke utæt. Fjedervirkningen i stemplet er kraftig og det virker som om at der fint tryk på både forreste og bagerste system.
3. Bremsekraftsforstærkeren ser ud til at have det fint - det er ingen bremsevæske indeni og den membran som sidder i virker intakt - i hvert er der en lækker sluprende vakuumlyd når man betjener bremsepedalen.
Er der noget jeg overser?
Cheers
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
har du kontroleret gummierne på stemplerne i hovedcylinderen for hvis de er revnet/flænset løber væsken forbi stemplerne når du træder på bremsen og tilbage igen når du slipper så det vil ikke kunne ses udefra.
så hvis der er udluftet ordenligt og der ikke er nogle utætheder,
og du kan pumpe tryk og holde tryk pedelen, men pedalen synker i bund kunne det godt tyde på hovedcylinderen.
det var vist en masse og`´er :)
Det er ikke en indvendig utæthed i hovedcylinderen - så ville der ikke mangle væske.
Når væskestanden synker, så må det jo løbe et sted hen.. Det er vel ikke sådan at et bremserør er ført en mærkelig vej igennem noget hulrum eller noget i den stil?