Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af caber før 65

Tags:
No tags yet.

(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Der ude !!

Jeg har fået renoveret et sæt styr/bund - bolte på Type1 fra 65 og skal nu igang med at montere dette, men findes der en slags grund indstilling i forhold til det antal skiver der bestemmer viklen ? og den skive med tilhørende gummi ring ( tætningsskive) tæller den med i det samlede antal skiver oppe og nede = 8 ( 16 pr. side)

Håber nogen ved noget!

MVH Henrik
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er ked af det. Ja der er en grundindstilling på anbringelsen af skiverne. Den er vist i et skema i rep.håndbogen. Der må være en her på nettet der kan scanne den.
Med en lineal eller stålskinne lagt på bærearmene skal du må hvor meget armene er forsat for hinanden. Med denne forsætning kan du i skemaet se hvordan skiverne skal fordeles.
Nej skiven med gummiringen skal ikke tælles med. Den skal altid være der.
På de ældre biler, der ikke har gummiring bruger man 10 skiver
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[img:4b6e620fea]http://i21.photobucket.com/albums/b291/AndreasBak/Indstillingafbundbolte.jpg[/img:4b6e620fea]
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Og hvis du med caber mener camber. Så kan det ikke justeres på en bundboltebil.
Det eneste man kan indstille er spidsning eller toe, om du vil.
Ja og så caster med castershims.
Og selv om det ville være en god ide at skifte til typen med gummitætning, er det jo ikke bare lige. Det kræver også den ændrede bærearm med plads til tætningsringen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er vel cambervinklen man indstiller, ved at sætte det rigtige antal skiver på hver side af bundbolte bøsningen?
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nejda. Hvis du kunne det skulle du jo vride bundboltene. Du kan jo se i bogen at det man skal er bare at kompensere for de tolerancer der er i bærearme og forbro.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Selvfølgelig...den havde jeg sq ikke tænkt til ende... :oops:
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
... tusind tak for hjælpen både Frank og And, det hele gir´ nu pludselig mening !!


Hilsen Henrik

Reply

You must log in to post.