hej
jeg er noget grøn indenfor type 4 motorer, men har en 2.0 70 hk med indsprøjtning liggende.
Hvad skal der til hvis man vil flytte karburatorer og andet over fra en anden type 4 2.0.
Skal topstykker feks. skiftes?
hej fra Ronnie
du skal bare ha et sæt kaburatore og en elektrisk bensinpumpe ( ikke den fra dit sprøjt men en der er beregnet til kaburatore) så er du kørende er du sikker på at det er en 2ltr?? ikke ofte mán ser en med indspr.
MVH Dennis
hej igen
Det lyder da nemt.
Jeg skal lige checke op på motorkoden igen, men mener nu der var en 2L.
Donor motoren der skal udskiftes i en bay kommer med alt karburator delene.
Hvad er egenligt "rygtet" på sådan en indsprøjtnings 2 liter..er den ligeså tørstig som karburator modellen.
Folk snakker jo at deres 2 L bays kun går 5-7 på literen?
Ronnie
Hvis det er en 2 liters med L-jetronic, så BEHOLD indsprøjtningen ! Og fix de småting der måtte være galt med den. Det går noget bedre en karbs.
Det der med 5-7 på literen har jeg osse set indtil flere gange, både med sprøjt og karbs. Det bunder generelt i at der er en eller anden klovn der har været igang med en stor skruetrækker, og justeret den helt hen i skoven, ELLER at choker omløbsfunktionen (karburatormodellen) ikke virker.
That said, så er en std 2,0 ikke specielt økonomisk. Men ved normal blandet kørsel plejer de at ligge på 8 - 8,5 km/l. og op til ca. 10 km/l. på længere ture. "Vores" gamle slædehund gik 7 km/l med 105 km/t og traileren med ræseren bagefter. Den var aldrig under, men osse sjældent ret meget over...
T
problemet med indsprøtning er vel at det er dyrt at reparere. men når der er i orden siges det at køre ret så godt. hvis du mangler noget til den som styre boxe og lign. så er det somregel lidt svært at finde.
hvad jeg har fået at vide så er det for det meste fordeleren som giver de støreste problemer, (den har jo også en del af styringen af indsrøtningen. husk også at tjekke at TDC positionen sensoren er i orden.