Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  8 års syn - 35-års grænse

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Til orientering

fra http://www.motorhistorisk.dk



35-års grænse - 8-årige syn



Rigtigt mange medlemmer har henvendt sig om de 8-årige syn, og om hvornår grænsen bliver ændret til 35 år. Vi besvarer naturligvis gerne disse spørgsmål, men indtil videre er svaret desværre det samme: Vi ved det ikke; - men vi ved med sikkerhed, at der arbejdes seriøst med sagen hos myndighederne, der i øvrigt angivelig har en positiv holdning til den. Demokratiets mølle maler ind i mellem lidt langsomt og vi må også erkende, at der er mange andre sager, der nødvendigvis må anses for vigtigere - selv om det kan være svært at forstå . . . . .

I den forbindelse skal vi indtrængende bede vores medlemmer afholde sig fra at rette selvstændige forespørgsler om dette emne til Færdselsstyrelsen og andre myndigheder. Det er vores indtryk, at Færdselsstyrelsen har rigtigt godt fat i denne sag, og når der er nyt, vil I naturligvis være de første til at blive informerede. Vi vil sandsynligvis udgive et særnummer af nyhedsbrevet til den tid, hvis det ikke lige passer sammen med en planlagt udgivelse, for vi ved jo at emnet har mange medlemmers bevågenhed.



De samme forhold gør sig gældende for to-bogstavs-nummerpladerne.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så skal I jo bare huske at når det evt. sker. Så skal de synes og indregistreres som veteran køretøjer. Det sker ikke bare "automatisk"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
en privat synshal vil vel gøre opmærksom på at det er muligt . som en del af en god service frank ;-)

men ud over det , så har det jo altid været sådan..

havde ikke lige set den med tobogstavnummerpladerne - det er jo lidt fedt , og så på den anden side, ikke så fedt for dem som har dem nu - det er jo de eneste man ved med sikkerhed at det er de ægte gamle nummerplader
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, men jeg stod også og gned mig i hænderne medens jeg sagde H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:dd4835e406="Frank_Andersen"]Så skal I jo bare huske at når det evt. sker. Så skal de synes og indregistreres som veteran køretøjer. Det sker ikke bare "automatisk"[/quote:dd4835e406]

Hvis man spørger A+ henviser de bare til motorkontoret og siger derved, at bilen IKKE skal synes, er den feks synet for 6 måneder siden, skal den ikke til syn før om 7½ år, men man skal få lavet papirene om på motorkontoret.

MEN motorkontoret siger, at det skal ske i forbindelse med et syn.......

Da reglen/loven ikke er godkendt endnu, er der heller ingen regler fastsat endnu.....
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
reglerne gælder vel i dag gæst - bare kun på biler fra før 1/1-1960..

når de nye regler engang kommer bliver det vel samme procedure som det er i dag , ved biler der opfylder kravene til 8 års syn
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En anden og vel også vigtig detalje er jo at bare fordi du har fået din bil lavet om til veteran og synet den - så er der ikke nødvendigvis 8 år til næste gang.

8 årssynet regnes fra bilens årgang + 40 år. Derefter +8 +8 +8.....

Eks:

En bil fra 1955.

+ 40 år = 1995. Herfra gælder 8 årsreglen.

+8 = 2003.

+8 = 2011.

Så selvom man kører den til syn f.eks. næste forår (2006) så skal den ind igen efter 5 år - ikke 8.

Men derefter er der 8 år til næste gang.

Så lidt ærgeligt hvis man har en 51'er som bliver veteransynet 2006, bygget håbløst om for en formue i den tro at man har 8 år til næste gang.. :wink:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
I bund og grund er det vel ligegyldigt.. ;-) Bilen skal jo være i forsvarlig stand, lige meget om der er 2 eller 8 år til næste syn. Eneste fordel er de sparede 400 kr hvert andet år...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Enig - men 8 ud af 10 kører til 8 årssyn for at have store motorer, skivebremser og andet godt uden at skrue på det hvert andet år..

Det er ikke for at promovere den slags! 8O Men det er sandheden...
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:a3c0c8ca79="mathiasen"]I bund og grund er det vel ligegyldigt.. ;-) Bilen skal jo være i forsvarlig stand, lige meget om der er 2 eller 8 år til næste syn. Eneste fordel er de sparede 400 kr hvert andet år...[/quote:a3c0c8ca79]

Hehe... jeg glæder mig bare til jeg slipper for at hæve bilen, sætte den gamle motor, skifte rat osv. osv. osv. hvert andet år. ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bilen skal registreringssynes og under "supplerende" krydses af ved "veterankørsel"
Herefter må den kun anvendes til lejlighedsvis kørsel.
Og nej de fleste veteranbiler er desværre ikke i orden. Der kører masser af, især engelske biler, rundt i en hjerteskærende dårlig stand. De kommer humpende til syn fordi ejerne ikke tror eller ikke ved at en motor godt kan gå tomgang med to karburatorer. Alt hænger i laser, stelnummeret kan ikke læses, motor og gearkasse er utæt for olie og den springer ud af gear under prøvekørslen. Alle ens drengedrømme får et knæk når man prøvekører sådan en. Hvad er det for en hobby ? Og hvad glæde har man af det ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hørt Frank. Det er faktisk osse en af de ting jeg er lidt bekymret for, altså det med standen på de biler der. Men nu er de ældre engelske da nok osse noget af det værste i den henseende, omend de ikke er "enestående"
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja men til gengæld kommer der også Opel Rekord og Ford Taunus V6 fra 60´erne så man får tårer i øjnene. At man har kunnet sælge andet dengang kan da kun være fordi folk ikke kørte en tur i sådan en. Hold da kæft en herrevogn på landevejen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.