Jeg har købt et sæt ruder til min ovaler i udlandet. De er ankommet til DK men jeg har modtaget et brev fra post Danmark som vil have en regning eller en fakturer som dokumentation på rudernes pris. Jeg har ikke nogen regning eller lignende. Hvad gør jeg?? Nogen som har nogle erfaringer de vil dele med mig?
MVH Peter
Jeg ved ikke hvordan det normalt hænger sammen med sådan noget som det her. Men på mit tidligere arbejde lavede vi/fik vi næsten altid en "proforma faktura" til forsendelser. Det vil sige et dokument lavet i word hvor der var angivet en modtager, et afsender land og et beløb
typisk var det angivet højt og larmende på dette dokument at det var en proforma faktura kun til told behandlings formål. Denne fremgangs måde er så vidt jeg ved lovlig når der ikke findes en faktura - det har jeg talt med toldvæsnet om, dagen er helt anderledes hvis du har en faktura men det har du jo ikke.
Jeg ved ikke om de vil chekke den værdi du skriver på, og i ærlighedens tjeneste så vil det nok være bedst at skrive det ægte beløb på, det vil du jo kunne dokumenterer ved hjælp af din betaling.
Til en anden gang så kunne det være en ide (specielt hvis det er "nye varer" at få afsender til at lægge en proforma faktura med hvor der står at det er vareprøver, så har de nemlig ingen told mnæssig værdi. OBS OBS kan have indflydelse på evt forsikring hvis varen bliver væk
Håber det hjælper lidt
Jakob
Hej, du har vel noget fra banken på overførsel el. ligende af betaling, dette sender du dem bare en kopi af, herefter får du en told regning, hvis det er over "bagatels" grænsen. Det er ikke noget særligt, men blot pisse irreterende.
Altså send dem hvad du nu engang har af betalings "kviteringer", evt. print fra nettet hvis du har købt via ebay etc.
mvh. brian
Som Brian skriver. Vedlæg kopi af bank eller kreditkortsbetaling og eller print Side ud fra nettet hvor du har købt dem.
I