Herbie- racer projekt,måske?
Hej...
jeg har før snakket om at bygge en bobbel til race, men havde på daværende tidspunkt ikke rigtig råd eler plads, men nu har tiden ændret sig, så nu vil jeg sku begynde på det....
jeg går rundt med nogle tanker om at lave en herbie replika, som skal kunne bruges til værdag og lidt sjov i weekenderne.
jeg har set en masse billeder fra noget Boxerpokal og bergcup på nettet og i blade, men hvad er det for nogle bobbler de køre i (altså modeler)?
jeg vil gerne lave en i stil med herbie, altså ikke den buet forrude,
men hvad er bedst, mcperson ophæng eller justerbar forbro?
kan man få bilen synet hvis man sætter skiver på alle hjul?
er der nogle der har nogle idéer eller gode råd?
kommer an på hvilken slags race du vil køre..
du kan ikke lave en ægte lookalike Herbie med mcpherson , så en forbro
vil da nok være at foretrække.
men det kommer an på om du prioterer udseende eller køreegenskaber højest...
og skiver på alle 4 hjul kan måske godt synes , nogen steder , hvis du har dokumenterne iorden.
men det er ikke billigt.. inkl motor og bremser mm - skal du nok regne med minimum 60 - 150000 - hvis det skal være en seriøs racer..
måske mere hvis du vil bygge en ægte german Käfer racer...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det kommer an på hvad du mener med race?
tilbane kørsel er det mc person, men en 02´er er så vidt jeg husker omkring 80 kg tungere( ret mig hvis det er forkert)
men til drag race er det jo en fordel at den er let så vil modellen med forbro være best.
MVH Ole
okay, så meget havde jeg så ikke håbet på at skulle op og bruge med det samme..
det skulle nok være køreenskaber, når det er den også skal bruges til værdag, hva er det for nogle modeller de bruger til de løb i tyskland?
race og race det var ikke rigtig sådan ment, tror ike rigtig jeg kan få lov til at bruge den til klubrally, som jeg køre nu. men den må godt kunne overeraske folk, når man holder i krydset eller køre på landevejen, hvis i forstår?? ps skal kun bruges til sommerbil....
jeg tror det er dem der hedder Käfercup racere du tænker på
[img:81dbaddbb3]http://www.1302super.com/desk_kafercup_02.jpg[/img:81dbaddbb3]
men vil du ikke ofre mere end 60000 kommer du desværre ikke meget længere end bil og undervogn, så er der jo ikke noget til at lave motor for.
En bobbel er homogeniseret (eller hvad det nu hedder) som gruppe H bil, der kører en på bornholm som er ejet af morten plum såvidt jeg husker.
Men den er jo lidt tung i røven - og man skal sgu være dygtig for at kunne køre de samme tider som de andre, men det vil da være fedt hvis du har mod på at gøre det , en gammel vw er et alt for sjældent syn ved forskellige motorspotsbegivenheder her i landet..
Men når du siger den også skal bruges til hverdagsbil - går jeg ud fra det kun er manøvreprøver du vil køre i den - også kan lidt mindre end 60k nok godt gøre det med en alm motor...
Jeg vil anbefale du holder dig i 1600 ccm klassen hvis det er, der kan godt trækkes 100 hk eller mere ud af sådan en , hvis man gør det rigtigt.
men det er ikke billigt - hvis det skal laves så det holder
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Okay, ja den er fin.....
men hvad er prisen så på den??
nu bliver jeg lynchet :lol: men
du kunne droppe herbie looket - eller i hvert fald noget af det, og så skærer røven af, og på racedays (nu ved jeg ikke om det skal være fuldt lovlige indregistrerede daylidriver biler der kører) smide en vandkølet alfa 33 boxer 110+ hk (lugter lidt af fisk) bagi - og den koster vel mindre end 60.000 ?
ham der fik de to min far havde (jeg ærger mig i dag) gav kun 500 kr pr. bil (pga. de skulle væk pronto - lorte kommune eller amt og ham stikkeren der fik spoleret "turen på landet" ved at komme forbi mit barndomshjem :roll: :wink: :evil: :evil: )
Der må ikke bruges fremmede motorer i historisk ræs. Hverken manøvreprøver, rally eller baneræs.
Hvis du vil køre i HMS regi, skal du bygge den op efter Gr.2 appendix K reglementet. (Det er det jeg gør) Hvis du vil køre klubræs, gælder der lidt andre regler, men stadig ikke fremmede motorer såvidt jeg er orienteret. Tro det eller ej, så er V
Hvilken klasse bygger du til Farmer og kommer der ikke nogle billeder???
Ville gerne selv køre og helst i en boble, men der er jo desværre ikke meget racer over en std.
Jeg samler stumper til en 69ér, som skal bygges op efter Gr.2 appendix K. Så må den køre med i både manøvre, bane og hillclimb. Jeg vil koncentrere mig om hillclimb og lidt manøvreprøver, når den tid kommer. Jeg har jo travlt med alt muligt andet. Så der går nok mindst en sæson mere før den er kampklar.
Min blir lavet om til IRS bagtøj, for bedre svingegenskaber. Bremser fra en 2,0 914 (hvis jeg kan få lov, ellers må jeg nøjes med det bedste std setup jeg kan lave.) Motoren blir til en 1600 med 135 - 140 hk,
T