Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K : S/F toppe

Tags:
No tags yet.

(permalink) tagsnket Member
Skrev for 19 years siden | | | |
er der nogle der er kommet til at købe nogle
[size=16:eb2e45e0be]S/F toppe[/size:eb2e45e0be] som bare ligger og ikke bliver brugt ?

inden jeg køber nugle helt nye hos CSP...

det gør ikke noget de har kørt,
hvis prisen så er derefter ;-)

bare der ikke er knækket køleribber af.


Mvh Tagsænket.
60229590
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Køb CEére istedet for. De er bedre i støbningen.
Just my 02c.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Inden du køber et sæt S/F toppe så se lige flownumrene på JPM`s side.Var til dynoday sidste år hos JPM hvor der blev sammenlignet toppe på hans Superflow 600 bænk og der var også et par S/F.
Som målt ud af kassen er der meget at lave inden de kommer på højde med et par cnc wedge med lidt finputs .Regn med ca.10000 kr til portning /flowmåling før de giver mere flow end andre topper. Derud over er de ikke velegnet til gadebrug pga for grove køleribber.Så med mindre du bare skal køre drag eller vil have nogle der skal stå S/F på,vælg nogle mere gadevenlige .
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu vi er igang med dynoday..... var der ikke noget med at der bliver arbejdet på nogle hjemmelavede toppe i det svenske ? og var flowet ikke helt vanvittigt allerede inden de var helt færdigbearbejdede ?

I må da have set/hørt lidt sladder der ovre i det svenske ............
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jo, JPM har udviklet nogle nye topper MS230 som ligner lidt S/F.
De har flere og dybere køleribber end S/F og skulle endda køle lidt bedre.
På hans egen motor i den lyseblå morfar 03 , som gav 228hk sidste år,
er effekten steget til 246hk ! og det er toppene lige ud af støbeformen uden finputs af kanalerne . Flowet var 240CFM som de var .Så Tagsænket , det er måske noget :twisted:
Desværre skal man nok regne med ca. 20-23000kr.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:0c0bb30c7c="M_Flow"]Jo, JPM har udviklet nogle nye topper MS230 som ligner lidt S/F.
De har flere og dybere køleribber end S/F og skulle endda køle lidt bedre.
På hans egen motor i den lyseblå morfar 03 , som gav 228hk sidste år,
er effekten steget til 246hk ! og det er toppene lige ud af støbeformen uden finputs af kanalerne . Flowet var 240CFM som de var .Så Tagsænket , det er måske noget :twisted:
Desværre skal man nok regne med ca. 20-23000kr.[/quote:0c0bb30c7c]

Fedt .... 246 morfar heste :-)

er det den med mikuni karbsene på ?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:ebaac79d84="Anonymous"][quote:ebaac79d84="M_Flow"]Jo, JPM har udviklet nogle nye topper MS230 som ligner lidt S/F.
De har flere og dybere køleribber end S/F og skulle endda køle lidt bedre.
På hans egen motor i den lyseblå morfar 03 , som gav 228hk sidste år,
er effekten steget til 246hk ! og det er toppene lige ud af støbeformen uden finputs af kanalerne . Flowet var 240CFM som de var .Så Tagsænket , det er måske noget :twisted:
Desværre skal man nok regne med ca. 20-23000kr.[/quote:ebaac79d84]

Fedt .... 246 morfar heste :-)

er det den med mikuni karbsene på ?[/quote:ebaac79d84]
Mig uden logind
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja. den kører med japanske karburatorer !
(permalink) Griebel Member
Skrev for 19 years siden | | | |
J.P. toppe. :

http://www.jpmotorsport.se/s/ms230_bilder.htm
-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
uh - det ser godt ud...
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej
hvad med et sæt wedge-port SCAT topstykker
med 44mm ind og 37,5mm ud til ca.9000,00
har lige mont et sæt på en 2330cc og de ser rigtig gode ud !!
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:ca633ef4fa="bug_service"]Hej
hvad med et sæt wedge-port SCAT topstykker
med 44mm ind og 37,5mm ud til ca.9000,00
har lige mont et sæt på en 2330cc og de ser rigtig gode ud !!
MVH Dennis[/quote:ca633ef4fa]

hvordan er de kontra Cb´s CNC wedge ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
de er lidt mindre i portene ved indsugsmanifold( passer med de fleste std indsugsmanifold) men rigtig flot portet store og gode porte, skulle haft et sæt flowtestet hos JPM men ham der havde dem med kørte med dem inden der skulle testets?
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Elnef Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Her er link til dette års Dyno Day hos JPM
http://www.vwcsp.se/sclf
nederst på side 3 er der flow tal på jpms egne toppe kontra dem scat sælger som wedge altså dem Dennis snakker om
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
takker Elnef det havde jeg ikke lige set
og de skulle vel kunne gi lige omkring 200 hk
men det for vi se når Christians motor er færdig 2330cc-c45knast- 1-1.25 vippetøj-9.2-1 i comp
han mgl kun kaburator 48ida ?? dyre ??8000kr han regner med ca 180hk i dette opset , men fk98+ 1.4-1 vippetøj og 10.2-1 i comp kommer senere
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Elnef Member
Skrev for 19 years siden | | | |
200hk er nok lige i overkanten for disse toppe ud af kassen
I denne tråd skriver de lidt om hvordan de toppe som JPM har målt har kørt og det er efter deres udsagn ikke for godt

http://www.aircoolers.com/SCLF/sclf.asp?ID=39217&ParentTopID=0&StartValue=0

Som tommelfinger regel kan man sammenligne flow tal målt ved 25" vandsøjle med effekt i hk og disse toppe flower 160cfm ved 16mm løft = ca 160hk så der er lidt vej endnu til de 200hk
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvad så hvis man vælger at køre med Turbo...
så kommer der jo automatisk MEGET mere luft
ind i den lille pige ...
men ... kan det så holde ?

eller er der ikke rigtig nogle der har forsøgt sig med det :twisted:


Mvh Tagsænket.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:28b24545d6="bug_service"]takker Elnef det havde jeg ikke lige set
og de skulle vel kunne gi lige omkring 200 hk
men det for vi se når Christians motor er færdig 2330cc-c45knast- 1-1.25 vippetøj-9.2-1 i comp
han mgl kun kaburator 48ida ?? dyre ??8000kr han regner med ca 180hk i dette opset , men fk98+ 1.4-1 vippetøj og 10.2-1 i comp kommer senere
MVH Dennis[/quote:28b24545d6]
Omkring 155 hk.
FK98éren skal have mindst 11 - 1 for bare at virke nogenlunde. Den er altså lidt gal.
T
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Teoretisk antal hk i Scat wedge/ Jeff Denham ( 160 cfm/25" H20. ) =174 hk.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nu er det nok bare mig...
men hvad er der ivejen med 400hk ;-)

Griner :-)

Reply

You must log in to post.