Motor type til T2 camper
Hej
Jeg har erfaret, at der her på siden findes en betydelig viden om de luftkølede VW motorer.
Derfor vil jeg høre jer ad, hvilken motortype I vil anvende i en T2 camper.
Jeg ligger vægt på benzinøkonomi og stabilitet. Høj tophastighed er ikke det primære. Dog vil en almindelig standard 1600 nok være lige i underkanten til en tung camper.
Vil en 1600 standard plus være sagen, eller skal over i type 4 motor med indsprøjtning eller hvad med en 1,9 l vasserboxer, eller skal det være noget helt andet?
Hvordan får man mest økonomi og stabilitet for pengene?
På forhånd tak.
:idea:
-------------------------------------------
99557244
En 90-112Hk Golf motor på 1,8L, når du nu alligevel selv nævner vandkølet.
Du kan finde koblingshus, bundkar, oliesugerør osv. fra en type2 der er født med diesel.
Masser af moment og mulig brændstoføkonomi hvis du letter speederfoden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvis du vil tage skridtet og bygge om til vandkølet, hænger jeg med på Franks forslag, når det er i en T2. Totalt set er det ikke dyrere, nok nærmes billigere end at lave 1,9/2,1 WBX fordi der er ved at være MEGET langt mellem WBXére i god stand. En 90-112 hk Golf motor med fornuftigt km tal er til at købe for penge, og der er en del af dem. En anden mulighed er en Subie motor. Men det er en dyrere installation set i forhold til Golf løsningen. (Men osse mere effekt)
Hvis det skal være luftkølet, bør det blive en 2,0 T4 eller en 1,8S (på den lille gearkasse)
T1 motorerne er umiddelbart relativt billige, men skal altså laves NOGET godt for at kunne holde til at slæbe rundt på sådan en Børge i længere tid.
T.
Tak for de gode input. Ja 1,8 S motoren husker jeg som en fantastisk fin maskine. Man kunne godt få lidt gåsehud når man havde sådan en inde til service. 1,7 E motoren har jeg kørt med i en type 1, det var min abslutut beste tid med type 1 modellen. Motoren var ombygget med højt blæserhus og monteret på en 1200 gearkasse, jeg havde bibeholdt benzinindsprøjtningen.
Men den tid er nok forbi hvor man kan finde sådan nogle motorer der er i orden til rimelige penge.
En Golf 1,8 L havde jeg ikke lige tænkt på, men det er jo rigtigt, det må være det bedste alternativt. Jeg har kigget lidt på nettet, men jeg har ikke kunnet finde nogen, det har lavet en tilsvarende ombygning på en type 2.
Hilsen
Villy
-------------------------------------------
99557244
Jeg troede kun det mig der fik gåsehud af en type4 motor, der lyder som den skal. WROOMM.
Hvor gammel er din bil ?
Der kan jo købes adaptor til gearkassen og svinghjul så man kan køre med type2 kobling. Eller man kan lave noget selv.
Fra 80- kan man jo bruge gearkassen fra en med dieselmotor. Det er jo samme blok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Lige et tillægs spørgsmål.
Ville det være muligt at montere en transporter diesel(T4?) i en T2?
Den er vel magen til WBX motoren, der skal jo selvfølgelig laves noget køling.
Mvh. TeddyC
[quote:6dd6143fc6="TeddyC"]Lige et tillægs spørgsmål.
Ville det være muligt at montere en transporter diesel(T4?) i en T2?
Den er vel magen til WBX motoren, der skal jo selvfølgelig laves noget køling.
Mvh. TeddyC[/quote:6dd6143fc6]
Den er ikke magen til WBX..
Dieselmotoren er en Golf-motor, så det er vel ikke sværere end at montere en 1,8 L benziner..
[quote:1b8486a9bd="Frank_Andersen"]Jeg troede kun det mig der fik gåsehud af en type4 motor, der lyder som den skal. WROOMM.
Hvor gammel er din bil ?
Der kan jo købes adaptor til gearkassen og svinghjul så man kan køre med type2 kobling. Eller man kan lave noget selv.
Fra 80- kan man jo bruge gearkassen fra en med dieselmotor. Det er jo samme blok.[/quote:1b8486a9bd]
ja. Men lur mig, om ikke det kan lade sig gøre at montere klokken fra en nyere diesel på en ældre 2,0 gearkasse. Indvendig er de jo tæt på at være ens.
Jeg ved ikke noget. Det var bare en ide.
T
Nu tabte jeg tråden. Hvad er en T4 ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Med T4 mener jeg type 4 motor.
Mvh TeddyC
Teddy, du skriver transporter diesel og (T4)
Nu siger du at en T4 er en Type4.
Type 4 findes ikke i diesel og jeg mener at en T4 er noget forhjulstrukket noget fra 90´erne
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det jeg egentligt spørger om, er om der findes en disel udgave af den motor(T4) der sidder i de sidste Type2 og første transportere den der hedder vanagon på engelsk ?!
WBX motoren sidder i den sidstnævnte(vanagon) ikke ?, og den har vel en diesel bror eller tager jeg fejl ?
Mvh. TeddyC
Pas !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
der findes ingen vw boxer diesel motor - den du tænker på er en T3 transporter - og det er en 4 cyl række motor ...
subaru er dog på vej med en 4 cyl diesel boxer, når den kommer kan du sættes sådan en i din T2 transporter...
en type4 motor fås kun som luftkølet benzin motor..
og JAAAA - gu fanden er det bøvlet med de typebetegnelser
type4 er ikke en T4
type3 er IKKE en T3
og en en T 3 4 er noget helt andet
og omvendt :lol:
og nu skal det ikke undre mig at jeg har skrevet noget der er rusk ravende forkert - men det skider jeg på :P
men det er MEGET vigitgt at man ikke blander tingene sammen , når man skal spørge om noget , der omhandler det ene eller det andet , så går der kuk i møllen
en T1 ,T2, T3 og T4 er betegnelser for de forskellige busmodeller,
dvs de forskellige varianter af en Type2.
En type 3 eller en type 4 - er betegnelserne for en 311 model eller en 411 model, 411ern havde en type4 motor , som også blev brugt i en sen type2 T2 eller en tidlig type2 T3...
uha DET ER SV
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)