Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bolt til forrør

Tags:
No tags yet.

(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har netop fået synet min 1200 de-luxe 1961, men med den bemærkning at der mangler en bolt i forrør. Vidste sgu ikke engang at den manglede men 1 ud af 4 der mangler kan man godt køre videre med.

Men nu skal jeg altså have en sådan monteret! Er der nogen der har en forbro liggende hvorfra jeg kan få en sådan bolt?

Det er de 4 bolte der holder forbroen fast på karrossen så vidt jeg kan se!

Hilsen
Nikolai
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
er det ikke nemmere bare at skrue en ud og køre ned til din lokale værktøjs dealer og få en i samme str. og hærdning ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Meget muligt men det var da nemmere hvis i havde en liggende.
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:5e0355a79e="1200_de-luxe"]1 ud af 4 der mangler kan man godt køre videre med.



Det er de 4 bolte der holder forbroen fast på karrossen så vidt jeg kan se!

[/quote:5e0355a79e]



Hvis vi taler om de 4 som holder forbroen til rammehoved/bunden vil jeg mene at man på ingen måde kan undvære en.



Når du er i gang, ville jeg tjekke de andre 3 også. Jeg fik et chok da jeg pillede mine ud. De så helt flotte ud da de sad der, men de var rustet halvt igennem midt på.



Knækker de eller falder de ud, river frobroen sig løs med øjeblikketligt tab af bremser, styring, affjedring etc.





Husk også nyt låseblik.



Just my 2 cents
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for tips!

Har skaffet et nyt sæt!
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det lyder jo noget mistænkeligt at der mangler en. Jeg har aldrig været ude for at de rasler løs, men jeg har derimod oplevet at de kan knække når man vil skrue dem ud.
Har du tjekket om der sidder et stykke afbrækket gevind, der hvor du gerne vil skrue en ny bolt i?
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis der sidder en knækket bolt i så fortvivl ikke.
Rammehovedet er "dobbeltvægget" lige der og gevindet er egentligt bare en bøsning der er sat i fra bagsiden og svejset.
Man kan slibe svejsning væk og få bøsningen ud.
Ethvert maskinværksted kan så fremstille en ny som man putter ind, sætter bolten løst i, for at holde og styre bøsningen, og svejser den igen. Keine hexerei, jo lidt måske. Men så er det i orden.
Gevindet er M12x1,5 og de skal spændes 5,5 kgm. Og spændes efter når den har kørt et stykke tid. Især hvis fortøj og bund er nymalede.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.