Hola..
Problemet består i at når jeg træder på bremsepedalen så springer sikringen (den sidste i rækken, en 25 amp sikring) og lyset i blinklys indikatoren bliver herefter aktiveret istedet for stoplyset, når man jokker på bremsen.. !?
Jeg kan forstå at sikringen springer (muligvis pga en dårlig forbindelse eller hvad ved jeg), men hvorfor aktiveres blinklys indikatoren pludselig når man bremser?
Nogen der lige kan se det indlysende i det problem!? (jeg er ikke selv så stærk mht el)
På forhånd tak..
tror problemmet findes i den ene baglygte.
prøv at åbne dem og se om ik alt er iret/rustet.
john
Hmm der er ikke noget problem der.. de er pæne.
Men jeg har lige prøvet at skifte til en 16 amp sikring, og nu virker det fint!? Der må da være et problem siden den sprængte de andre?
Der er ikke nogen åbenlyse tegn.. (altså svedne ledninger m.m)
Det plejer gerne at være stelforbindelsen den er gal med.... så tænder alle andre lamper undtagen den der skal ...
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Ja det lyder jo underligt at den ikke springer en 16 men en 25 amp.
Men jeg plejer at sige til folk: Prøv at bygge ledningsnettet "tilbage" til originalt, så forsvinder problemet nok.
Der har været mange "kokke" med forskellige stereoanlæg gennem årene.
Når jeg køber en bil, ikke fordi det sker ret tit. Bare sådan hver 10-15 år. Så renser jeg altid sikringsdåsen med messingbørste og WD40. Hvis den stadig er grim, skifter jeg den ud.
Så smider jeg alle de gamle sikringer væk og sætter nye i, der er et "nummer" større, for at mindske strømtabet. Prøv at mærke hvor varm sikringsholderen bliver på en lang tur. Måske især på en 6 volts.
Buk fjedrene så de strammer ordentligt.
Sprøjt til slut det hele ind i lys Pava eller Suvo og på med låget. Så kører den også i 10-15 år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det Sjn skriver er et rigtig godt gæt uden og ha set det.
Frank, et Nummer større sikringer????mener du længre?? ellers forstår jeg ikke den med strømtabet??
Og Rigtigt nok der hvor man sætter sikringen I, de Messing arme kan godt blive ½ bløde af varmen fra en dårlig forbindelse,så driller lortet sq rigtigt
Ja altså en 16A i stedet for 8 A og 25 A i stedet for 16.
Se hvor tynd tråden er i en 8A sammenlignet med den 1,5 kvadrat ledning man sætter på.
De springer alligevel, ingen problemer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvad var det sidste du lavede på bilen før den begyndte at sprænge sikringen ?
MVH Dennias
Skiftet olie.. hehe
Tja jeg synes bare det er underligt at den ikke springer en 16A hvorimod de 25A jeg satte i røg omgående.
Nu vil jeg lige køre en tur i morgen og se om det er noget der først opstår efter en lille køretur. Ellers må jeg pille tingene fra hinanden..
Indtil videre tak for jeres forslag m.v