Hola..
Hvorfor er det lige at karburatoren engang imellem skyder (backfire om man vil) op i luftfilteret?
Min gør det engang imellem når jeg f.eks har skiftet til 2 gear, og ikke rigtig giver gas så den ligesom hakker lidt i det.
Er det noget man kan eliminere, eller er det bare sådan..
På forhånd tak
Den har for mager blanding, skyldes muligvis at tomgangs dysen er for lille.
Det var ialttilfælde, det som var grunden til at mit luftfilter brændte.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Ja eller dit tændingstidspunkt er helt i skoven..
Tændingstidspunktet på motoren som er en F'er skulle være helt plingeling 7½ eller 10 gr BTDC (kan ikke lige huske hvilken p.t).
Det med den magre blanding er jo så meget plausibelt.. Måske man skulle give den en halv omgang udaf på blandingsskruen, det med dysen ved jeg ikke rigtig, der er jo ikke gjort noget ved motoren.
Anyways, tak for jeres svar gutter!
Hvis man ikke har rodet med karburatoren, så kommer mager blanding som regel af utætheder i manifoldet.. Så suger den falsk luft og får selvfølgelig for meget ind..
Okaj.. Det kontrollere jeg lige for så
hvis du har æter på spray så spray lidt hvor manifolden går på topstykket og/eller hvor karb. går på manifolden og hør om den stiger i omdr. [size=9:b4e0e7c0a0](men det vidste du jo nok godt :oops: )[/size:b4e0e7c0a0]
Jeps men fint nok du skriver det! Jeg bruger motorstart på dåse til formålet..
Har du tjekket ledningen på platinerne?
Havde engang en boble, hvor disse symptomer opstod.
Når motoren fik gas gik platinledningen ind og rørte ved strømfordelerakslen. Den blev efterhånden afisoleret og det gav fejltænding.
Det startede som små udsættere men tilsidst døde den på motorvejen ved Borup med meget kraftig røgudvikling og stikflammer fra udstødningen.
Og alt dette fordi jeg blev prakket et platinsæt med for kort ledning på af en meget overtalende sælger, der påstod at det var ens platiner til alle bobler......
Efter at jeg loddede en ny ledning på platinerne, fungerede alt perfekt igen.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
har du målt kamvinklen på dine platiner og ikke bare tændingstidspunkt..mener den skal være 52 grader
har du stillet ventiler for nylig ???
Hmmmm - hvis den skal antænde igennem karburatoren skal der jo en gnist til at tænde blandingen vel... Jeg går ikke ud fra det selvantænder for så ville det selvantænde hele tiden når motoren er varm jo...
så kan det ikke skyldes at din indsugningsventil står forkert så den ikke når at lukke helt inden blandingen tænder i cylinderen og derfor vandrer ud gennem ventilen og op i karbsén?
Hvis jeg var dig ville jeg lige kontrollere ventilerne så de står 100%. Så er den fejl da udelukket og det tager kun 5 min at gøre... Jeg tror ikke den skyder gennem karburatoren fordi blandingen er mager. Der er jo ikke noget der kan antænde blandingen mellem topstykket og karburatoren. Når motoren skyder pga mager blanding er det i udstødningen og ikke i karburatoren hvis dine ventiler står rigtigt...
Jeg har elektronisk tænding monteret (pertronix) og ventilerne er justeret for under 2000 km siden, men vil justere dem en gang til bare for at være sikker!..