Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  automatgear

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har læst noget her, men fandt ikke ud af om man kan få en automatgearkasse eller en auto kobling til en type 1 med pendulaksler og en AB 1300cc/1600cc motor
Mit problem er jeg har en "fodboldskade" i mit knæ som begynder at drille når jeg har koblet ud nogle gange.
Håber der er nogle der kan give mig et svar.
Ps. hvis det findes, kan det mont. eller er det meget svært.
Bjarne Hansen
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det findes ikke til pendulaksel. Automatgearkasser og halvautomat har altid haft fireleddet.
Hvis du har en donorbil, er det nok ikke "svært", men nok mere et problem at tingene er så gamle og bare der går det mindste i stykker skal man improvisere. De er for gamle og der er nok flere detaljer end man drømmer om.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er faktisk lavet VW type 1 med automatgear siden 1962 og de ældste må have pendulaksler.
Der er formentlig tale om enkelte styks, prototyper og måske et par små serier så
det bliver nok umuligt at finde.
Hvis du alligevel skal bygge om til automatic, så kan det jo lade sig gøre at lave baghjuls-ophænget om ved samme lejlighed.
Automatic på type 1 er ikke særligt kompliceret og ej heller specielt ustabilt efter min mening, jeg har selv kørt med det i 15 år.
Det kan dog blive svært at finde stumper et stykke ude i fremtiden.

Martin
(permalink) HNC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Bjarne


Her hos Sahva Auto, hvor jeg arbejder med indretning af handicapbiler, har vi efterhånden monteret en del semi-automatiske koblinger af typen Click'n Go. Denne type kobling er elektrisk og derfor uafhængig af vacuum. Den fungerer faktisk overraskende godt alt taget i betragtning.

Udkobling sker automatisk når farten bliver lav, bremsepedalen aktiveres eller når du aktiverer en kontakt placeret på gearstangen. Tilkobling sker ligeledes automatisk når man giver gas. Skift mellem gearene sker ved at aktivere kontakten.
De fleste af vores kunder lærer at beherske systemet efter 10-15 min. træning, og er efterfølgende meget tilfredse med funktionen.

Når jeg skriver "alt taget i betragtning" er det selvfølgelig fordi betjening af en kobling med foden, er en meget kompleks handling. En fuldt vacuumstyret automatkobling er en anelse bedre til at "føle" efter hvad motoren gør, men omvendt har vi også døjet en del med disse systemer, der kræver en del vedligeholdelse og jævnlig justering. Med den elektriske kobling er det stort set "Fit and forget", når først den er justeret ind.

Vi tager 19,900.- +moms for systemet incl. montering. Det er forholdsvis dyrt og andre er villige til at montere det billigere, men pas på - det er ikke alle der formår at gøre det tilfredsstillende.

Hvis din VW er din primære bil, er der mulighed for at søge støtte fra det offentlige med begrundelse i "skånehensyn". Er der tale om et rent hobby køretøj skal du dog betale af egen lomme... (øv).

Hvis man kører meget kø kørsel, kan man iøvrigt også få stor glæde af en automatisk kobling. Den kan slås til og fra alt efter behov, så bilens kobling kan altid bruges som normalt.

Du er velkommen til at ringe til mig på 4343 9191 (arbejde) og høre nærmere - det koster ikke noget!

mvh Henrik Nymann
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De ældste aut. gear er af Saxomat typen. De kan være ret så komplicerede at få til at funke ordentligt, men de kører ellers fint. Jeg ville dog vælge en Type 3 aut. gear, da den er RIGTIG aut. gear. Men du blir nødt til at lave bilen om til IRS (4 leddet ) bagtøj. Type 3 gearkassen deler osse stumper med de lidt nyere aut gearkasser i VW/Audi´s program, så der kan stadig købes dele til, hvis noget går galt.
Jeg har fiflet meget med at få aut gear i min 412ST, men opgav, fordi jeg ville have en højere udveksling.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.