Hvor stor er boringerne for krumtap- og knastlejer i en typ1 blok som standard?
Skal have nye lejer til mit motorprojekt, så jeg skal jo gerne have de rigtige, hvis blokken er flugtboret. De måler henholdsvis 65,5 og 27,5 mm nu.
FWM
Det er 1. overstr. Kr. 300.-
Hvad med axial lejet ?
T.
Det er standard, 22mm indvendig imellem kanterne.. Går ud fra det er det du efterlyser.
Mht knastlejerne... Er de også 1. overstørrelse når de er 27,5mm?.
CSP fører kun dem med doppelt axial i STD... Men fåes de i 1. overstørrelse? Og er det nødvendigt på den motor jeg er ved at skrue sammen? (Se tråden "1914 Motorfiguration)
Hvad kan du anbefale af dobbelte ventilfjedre?
FWM.
Hvis du mangler dobbelt aksialleje i en bestemt størrelse, køber du bare to sæt og bruger aksiallejet fra det ekstra.
Hvilken knast og karburator skal du køre med fjedrene ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
SCAT/CB/Bugpack dobbelte fjedre.
625 incls retainere.
Knast lejet er std str. du kan vælge at købe "double trust" lejer til knasten. (Det ville jeg bruge når du har dobbeltfjedre.)
T
Krumtaphusets boring for hovedlejer :
Leje nr. 1-3 : 65.00 - 65.02
Slidgrænse : 65.03
Leje nr. 4 : 50.00 - 50.03
Slidgrænse : 50.04
Krumtaphusets boring for
knastaksellejer: 27.50 - 27.52
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Takker....
Vælger helt klart at sætte dobbelt trust lejer i knasten, da jeg kan se at den har været lidt "hård" ved de standard lejer, den har kørt med tidligere.
Frank: Jeg skal køre med en Engle W120 og to Webere 40 IDF'er
FWM
Jamen så skal du køre med dobbeltfjedre
Grænsen for kraftige enkeltfjedre er W110 og Kadrons. Stålstødstænger
Smertegrænsen for std. fjedre og std. stødstænger er Kadrons eller små Webere, f.eks. 36 DCNF. Men det passer også med std. krumtap.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.