Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie flow

Tags:
No tags yet.

(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg synes jeg har læst at man kan lave et eller andet på en T1 blok for at skabe et bedre olie flow. Er det noget jeg har bildt mig selv ind, eller er der nogen ting der er godt at gøre?
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej. Du kan forbedre oliepumpen. Se den gamle "how to hotrod VW engines"
Eller ikke. Der mangler som sådan ikke olieflow
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du tænker måske på "fullflow" system.. Der skrotter man den originale oliekøler, og fører olien ud af blokken til en ekstern køler og filter, og tilbage igen..

God ide på tunede motorer, da en vw-motor får ca 75% af sin køling fra olien.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Man gør som du skriver, men beholder dog også den originale olie-køler.. :wink:
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ikke altid..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK VWanders, men det vil da være smart at bruge den originale olie-køler også, da VW har brugt tusinder af timer på at udvikle dette system, jeg ved godt at idag med store motorer at der kan være problemer med kølingen, men at unlade den originale frem for extern vil være meget lidt fornuftigt... :wink:
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja der er som sådan ingen grund til at fjerne den originale, medmindre man har pladsproblemer, ie Porscheblæser eller andet..

Men hvis man har en stor ekstern køler på, så er den originale ikke til megen nytte alligevel. Bortset fra at den spiller en rolle i luftflowet i blæserhuset.

Det er nok hip som hap..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Oki...Det er det med et fullflow system jeg tænkte på. Vidste bare ikke at det blot var en extern oliekøler :-)
Det har jeg i forvejen...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil

Reply

You must log in to post.