Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  showvindende type 1, årg. 1958 sælges

Tags:
No tags yet.

(permalink) Luise Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Bilen kan ses på:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=704078&page=1

Prisen er flydende efter mængden af udstyr der ønskes med.

Priserne er dog faste og slet ikke til forhandling:

Basisbil uden udstyr koster kr. 59.900 - og her får man en rustfri bil (er sandblæst og metaliseret) med originalt foldetag - monteret med porsche sæder i læder og stof - specialsyet til bilen - ligesom resten af kabinen.
Al crom er enten nyt eller fornyet.

Basisbilen er uden motor, gearkasse (har man det ikke selv, skal jeg gerne hjælpe), uden fælgene, uden anlæg og uden løst monteret ekstraudstyr - altså det der ikke efterlader huller i karossen.

Bilen sælges udelukkende fordi den bliver brugt for lidt, og kan den ikke sælges til prisen, bliver den bare afmeldt.

Så lad være med at kommentere prisen eller bilen, hvis ikke du har noget godt at sige. Jeg kan kun sige, at den som overskriften lyder, har vundet flere priser, nationalt som internationalt - blandt andet top 20 på SPA.

Har du spørgsmål svarer jeg gerne.

Niels Aamann - 76720054
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
har du info om hvad der følger med til 90

jeg kan se et par dobblet carbs på motoren men hvad er der ellers i af motor og anlæg.
(permalink) Luise Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Motoren er baseret på en 1585 ccm - men kan nemt laves større. Har kørt ca. 15.000 km og kører fejlfri.

Der er nye cylindre og smedede stempler (kun 5.000 km.) - der er en modvægtet scat krumtap, og en 276 graders knast, lettede løftere og alt hvad der skal være, kun de gode dele. Topstykkerne er portede og polerede og med rustfri ventiler (lavet af Jørgen Dahlsgaard) dobbelte webere og Ahnendorp udstødning. Der er lavet ekstra oliekøler og selvfølgelig større tændspole og 009 (en af de tyske). Speedertrækket er Gene Berg - der er ikke sparet på delene og hele motoren kan hurtigt laves til større kubik - hvis man vil. Er i sin tid målt til 78 hk, men det var før den fik anden knast, samt lettede stempler - så mit bud er ca. 85 hk.

Gearkassen er fra en 1302S - ombygget til pendulaksler, svarer til en 1500 gearkasse - ny pakket og efterset ved renoveringen, og kører fejlfri, uden mislyde eller noget.

Anlægget er fra Kenwood, og består af headunit, 4x75W forstærker, 2 stk 12" basser og et frontsystem - altsammen topmodeller da de blev sat i - spiller skidegodt.

Reply

You must log in to post.