Hey.
Jeg søger 4 indsugningstragte til weber 44IDF med sådan et filter hen over tragten som på billedet. Jeg har ikke plads til de almindelige luftfiltre mellem karburator og buggykarossen nemlig.
Er der nogen der har sådan 4 tragte liggende jeg kan købe???
[img:f6cf1c04c6]http://www.student.dtu.dk/~s042584/motor1.JPG[/img:f6cf1c04c6]
Hvorfor korter du ikke bare dine manifolde lidt op ? Eller køber nogen der er kortere, så du kan bruge luftfiltre istedet for. Den løsning der holder ikke til gadebrug IMHO.
T.
Nå men så må jeg jo hellere holde mig til luftfiltrene... Hvordan er det forresten det indvirker på motoren når manifoldene ændres?
Korte manifolde = mange omdr?
lange manifolde = bundtræk? eller hvordan er det nu det er...
Er det det samme med selve tragten? bør jeg have længere tragte hvis jeg vil ha bundtræk? Hmmmmm...
hvis du kører uden filtre til gade brug - har du slet ikke noget træk - så kan det vel være lige meget om de er korte eller lange - eller hvad ?
du vil måske kunne se det på en momentkurve , men jeg tvivler på at du kan mærke det i speederpedalen på den motor der..
det bedste vil vel være , at skære hul i karrossen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Undskyld men det fatter jeg simpelthen ikke... Hvorfor skulle jeg ikke have noget træk hvis jeg ikke har luftfiltre monteret på karburatoren??? Det er da ikke luftfilteret der giver effekten.... Det optimale må da være at køre helt uden filter hvis vi snakker effekt alene.
Og nej - jeg nægter at skære huller der bag på karossen for at lidt af et filter kan stikke ud... Så må jeg finde på noget andet... Ingen huller i karossen tak... hehe... Synes det vil være synd.
Hvor høje er dine filtre nu ? 65 eller 85 mm.
T
med inget træk mener jeg at du får skidt i dysserne , og med skidt i dysseerne kan motoren ikke køre og det er li med inget træk...
men hvis du kun køre der hvor det er tørt og helt støvfrit kan det da måske godt lade sig gøre alligevel, det er bare sjældent man ser en gade bil uden luft filtre , og det er der jo nok en grund til ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Farmer jeg måler dem lige når jeg kommer i nærheden af bilen...
Bornholmer:
støv igennem luftfilteret kan da ikke stoppe en dyse kan det? skal skidtet ikke have været i benzinen for at komme igennem dysen? Når motoren kører mmed spjældet åbent er der jo hul igennem = ingen dyse... Hvis du forstår min forklaring...?! Men det kan godt være mig der ikke har styr på det...
[quote:678d298473="BuggyBoy"]Farmer jeg måler dem lige når jeg kommer i nærheden af bilen...
Bornholmer:
støv igennem luftfilteret kan da ikke stoppe en dyse kan det? skal skidtet ikke have været i benzinen for at komme igennem dysen? Når motoren kører mmed spjældet åbent er der jo hul igennem = ingen dyse... Hvis du forstår min forklaring...?! Men det kan godt være mig der ikke har styr på det...[/quote:678d298473]
Ok, - og det har du ikke ;-)
T
Jeg er en af de idioter der har kørt uden filtre... dvs. kun med tragte, og det var et mareridt hele tiden at skulle rense tomgangsdysen for skidt. Noget helt andet er så at stempelringe/cylindre/stempel bliver slidt meget hurtigere.
Der er et lille lufthul ved siden af tomgangs dysen... der kan komme skidt ned igennem det og sætte sig i dysen.
Det samme kan ske med hoveddyserne... men der er hullet jo 3-4gange så stort, så normalt bliver skidtet bare suget med igennem de dyser.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hehe - jaja... man lærer lidt hver dag :D
Men jeg vender lige tilbage til dig farmer når jeg får målt dem engang... Jeg er bare ca 600km fra bilen så det er lidt svært pt...