konvertering af rammehoved?
kan det virkelig passe at der ikke er nogen der har prøvet det?
kom nu kom nu... dont hide, jeg mangler virkelig nogle gode råd...
projektet er gået i stå.
VWmorten har lavet et super fint illustreret indlæg om netop dette emne, brug søgefunktionen
-------------------------------------------
2085500et - advokatwh(snabela)gmail.com
1976 baywindow, 1965 21 window Samba
det kan jeg ikke finde. det jeg mener er en konvertering fra 1303 til 00 rammehoved.
:?
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
jo jo fine tegninger... men jeg er sku kørt noget fast i det.
jeg tror sku at målene på tegningerne er fra den gamle model ellers er de ting jeg har købt hos bent pikle hamrende skæve.
jeg kan slet ikke få noget som helst til at passe sammen. jeg mangler i øvrigt også en napoleonshat, det gør det jo heller ikke næmmere.
men jeg har absolut ingen ide om hvad der skal flugte med hvad. på en 1303 bund er bundpladen i tunellen bukket nedad ud mod hovedet og hvordan fanden laver jeg lige det så det bliver godt? den skal op og flugte på en eller anden måde. det næmmeste er jo nok at køre lortet op til bent, men det lærer jeg jo ikke noget af.
Du svejser det nye rammehoved på det øverste af tunnelen og tildanner undersiden til sidst.
Jeg lavede en fortykning ud under det nye rammehoved så tunnelen blev tyk længere ud.
Men du lyder meget sur. Det er jo ikke let at lave med et uoriginalt rammehoved, der heller ikke ville passe til den bil det hører til.
Sidst jeg lavede det brugte jeg det forreste fra en anden bil, fordi jeg vidste at de uoriginale rammehoveder ikke passer. Og fordi jeg også ville bruge dobbeltpladen, hvor hovedcyl. sidder, for den skal ellers laves smallere.
Første gang brugte jeg et nyt originalt rammehoved og lavede dobbeltpladen og det allerforreste af bunden om.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
:? Ja okay det gør det selvfølgelig ikke nemmere når du ikke har napoleonshatten, da den udgør mange af de mål der er på den tegning jeg gav dig.
Da jeg købte et nyt rammehoved til min bund var det komplet med napoleonshatten monteret, så det skulle jeg ikke bekymre mig om.
MenHvis du nu starter med at sætte eller finde et punkt inde på selve midter-røret og så måler til indersiden på den gamle napoleonshat "Ja ta' f.eks fra hullet til gearstangen. Så ved du nu hvor den nye skal sidde.
Og derefter ved du at fra ydersiden på napoleonshatten mod rammehovedet og ud til midten af tvær-rørene på din forbro skal der så være 345 mm.
Men jeg har ikke lige fået fat i om du har skåret det gamle af allerede inden du har målt noget, for så kan jeg godt se at det bliver lidt svært det jeg har skrevet nu.
Og det du skriver om at det ikke passer mellem bunden af midter-røret og din rammehoveder vel bare en spørgsmål om tilpasning.
Ellers kunne det godt lyde som om du har rodet dig ud i noget skidt :lol: ha ha ha ha ha. For jeg kan stadig ikke se det helt vilde i det. :wink: Men sådan er vi jo alle sammen så forskellige.
Håber det løser sig 8)
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
Nu har jeg hørt det med.
Hvad er en napoleonshat ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
:D Ha ha ha ha ha ha ja jeg skulle også lige ha' den vendt et par gange. Men jeg regner da med da jeg skrev med Andreas de første gange at han mener øhhhhh........ årh for fanden hvad er det nu det hedder.... øhhhh..... Det profil der sidder på tværs forest som hovedcylinderen er skruet fast på :roll:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
undskyld hvis jeg lød sur, jeg er nok en smule frustreret over at det er så bsværligt. men det kunne jeg jo i bagklogskabens soleklare lys nok have sagt mig selv det ville være , da jeg ikke har noget som helst at forholde mig til.
det kan da godt være at det ville være bedre at skære den bund over der sidder på buggyen og sætte den sammen med 1303 (irs) bagenden og få lavet overlapningen ordenligt. det bliver sku nok næmmere at få til at passe sammen end det der skæve noget jeg har fået fat i...
jeg prøvede at måle lidt frem og tilbage og fandt ud af at hvis napoleonshatten skulle sidde 12,5cm fra det bagerste hul til pedalerne ville det ikke passe med de 175cm fra torsinsstængerne til den anden side af hatten...
jeg ved heller ikke rigtigt med hovedet om det skal sidde så forbroen hælder lidt bagover, eller om den skal stå lodret i forhold til bunden for så passer det ikke med den måde de har skåret hovedet til der hvor man sætter det sammen med resten af bunden...
ja kan i ikke se det ligner sådan en.... :D det var bent der kaldte den det.
hvor får man i øvrigt fat i org dele og er de ikke temmelig dyre??
:lol: Tværvange på bundtunnel. Og jo jeg kan godt se det. Det er da 100% også det ord jeg kommer til at kalde den fremover. Så der er ingen tvivl. Jeg har vist kaldt den for tværvange den gang jeg selv købte, men det er da lidt sjovere med lidt slang. Så er man ikke i tvivl :wink:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
Jo det gør den da.
Det er så den jeg taler om, der er for bred, og for tyk. Men det sidste er nok ligemeget på en buggy.
Og jo forakselrøret skal læne sig bagover. Men på de uoriginale hoveder er det vist lidt voldsomt.
Få det lavet i en jig. Du kan ikke styre det, når du bare har skåret det fra hinanden og rammehovedet heller ikke passer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
jamen jamen jeg har da ikke skåret det fra hinanden uden ud tænke (tror jeg) jeg mener ikke at jeg på nogen måde har kunne bruge nogle mål fra det gamle rammehoved, da det jo er en helt anden slags der skal på... eller kunne jeg det??? :oops:
Det er lidt svært for mig at råde dig. Jeg har en jig så jeg har ikke lige tænkt på hvordan jeg ville gøre uden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.