Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ren karburator men ingen gnist, def. kondensator????

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 18 years siden | | | |
så er den fandeme gal igen gutter, jeg skulle for længst have været færdig med min kære buggy, men konen og jeg er blevet husejere, eller rettere ruin ejere, så der er ikke meget tid til at skrue i bil. jeg har lige repareret karburatoren, den havde en tilstoppet accelrations kanal, og da jeg skulle have kab'en af var jeg nød til at pille strømfordelerdækslet af, og da jeg nu havde det af'e ville jeg lige slibe den lille "knot" af der sad på platinnerne, i den operation indgik en skruetrækker. nu vil pisset ikke starte, og det gnister mellem platinerne, er det ikke en def. kondensator??? eller er jeg helt gal på den???
Hvis der er hvordan skifter man så lige den ????
og skifter man ikke platiner sammen med???

på forhånd tak og god jul

hilsen lille :?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
du kan jo måle om der er minus fra fordeleren. den ledning der kommer ud af fordeleren skal være stel tilsluttet (når ikke lige at platinerne er løftede)

har du tjekket at ledningerne er korrekt tilsluttet.

+ og - rigtigt
(permalink) Andreas Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Prøv med et multimeter at måle "gennemgang" gennem kondensatoren...hvis ikke der måles uendelig stor modstand, så skal kondensatoren i hvert fald skiftes.
Jeg ved ikke om det er forskellige fra forskellige strømfordelere, men på min sidder kondensatoren bare med en skrue til stel og med et spadestik inde i strømfordeleren.
Vare nr. på kondensatoren (og evt. platin) kan du få oplyst/købe hos et Bosch Service værksted. Hvilken fordeler er der tale om?...jeg har nemlig en del papirer til at ligge, som jeg fik udskrevet sidst jeg var ved Bosch Service.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Skift platiner - så virker det sikkert igen.
Ikke godt at slibe på dem.


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
I de 30 år jeg har rodet med biler, har jeg aldrig skiftet en kondensator. Lad være med at spilde tid på det.
Rens platiner med kontaktrens eller acetone. Slibning er forbudt. Du skal have ALLE SLIBERESTERNE V
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg takker, prøver med et par nye platiner, da jeg ikke har rodet med ledningerne. og tak for hjælpen og glædelig jul.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg

Reply

You must log in to post.