Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzinfyr/varme i min 56'er Bobbel + tuning af motor

Tags:

(permalink) Gtihsan Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej med jer.

Jeg købte mig igår en 56'er Bobbel uden den mindste form for varme i. O det vil jeg gerne gøre noget ved. Men har jeg forstand på det??? NIX!''

Så derfor spørger jeg mig til råds herinde, da jeg regner med at nogle af jer må have erfaring omkring dette. Jeg har søgt lidt herinde men har ikke fået svar.

Bilen er lavet om til 12V da den har fået en 1303 motor i.

Spørgsmålet er:

Hvilket benzinfyr skal jeg vælge? Evt. mærke og model.

Billigt link i DK? ellers køber jeg den på Ebay. Hvis i har en god brugt, så er jeg også interesseret.

Er der nogle der er bedre end andre? Tænker på mærker.

Hvor monterer man det henne? Inde i kabinen eller ude foran?

Jeg har tænkt mig at lave et flot T rør under forruden med dyser til afrimning/afdugning som forstsætter ned og foran gearstangen og montere benzinfyrets varmerør i den så jeg får en god varmefordeling, er det en dum idé evt farligt?

Jeg håber i har nogle fede svar og gode/hurtige råd. Jeg vil nemlig gå i gang med det samme.

Jeg ønsker også gode råd i forbindelse med mere effekt i min motor. Ca 70 HK satser jeg på. Så hvis i har kendskab eller links er jeg meget taknemmelig. Gerne noget jeg kan lave i forbindelse med en renovering af min motor.

På forhånd tak.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
mht til fyr
så er der noget der hedder Eberspärcher , og mht til hvor godt det er så:

jo nyere jo bedre - og dyrere

jo ældre , jo mere besværligt , reperationer mm...

men hvis man kun kører om sommeren som de fleste andre med så gamle biler gør , er det jo slet ikke nødvendigt...

et RIGTIG GODT fyr koster det samme som en anden bil der lige kan humpe vinteren igennem...

og kan du ikke skrue selv koster monteringen jo også en del...

mht til Tunning , så brug søgefuntionen, der er skrevet tykke bøger om det herinde
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Et fyr er nu lækkert når man havner i øs-pøs-regnvejr oppe i sverige på vej hjem fra Mantorp!

Eller når man sidder i våde badeshorts og og bare tær kl 11 om aftenen på vej hjem fra stranden!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
En god start ville være at få den "rigtige" varme til at virke inden du tænker på fyr.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ebersbächer eller Webasto.
Her i DK vil jeg nok vælge Webasto, da de er billigere, og lettere tilgængelige. (Bredere servicenet) Altså hvis du vælger at købe nyt.
Brugt. Der er de i alle afskygninger, men køb et af de nyere BL-1 eller BL-2. Den sidste et et 4kw fyr, og kan give en del varme. Den er egentlig mest beregnet til busser.
Montering: ude i bagagerummet, på et beslag, i venstre skærm, eller ude i reservehjulsbrønden. (Den løsning "koster" dog lidt varme, fordi den skal transporteres længere) ELLER under bagsædet, modsat batteriet.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har flere Eberspächer fyr til salg. De er brugte, og pt. har jeg ikke testet dem. De sælges for 1400,- testet eller 800,- utestet, hvis du selv har mod på at gå igang. Jeg har kopier af værksteds manualer, så du kan læse dig frem til det hele.

Tlf.: 5159 4077
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Gtihsan Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Okay Allan. Skal lige se på en imorgen, ellers får du lige et kald...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hejsa

hvis du kun skal bruge bilen om sommeren så ville jeg ikkebruge penge på et fyr.

jeg har selv fyr i og bruger det aldrig synes det er noget underligt noget og så sviner det altså også lidt det skal dog siges at mit har nogle år på bagen.

jeg har derimod fået sat varmekasser på og blændet røret af så varmen ikke kommer op på forruden det vil sige at det kun kommer ind bag bagsædet og det gir varme med det samme kan jeg sige dig det er så du kan mærke du får et slag i nakken af det :wink: og så lige lettet lidt på trækruden så er duggen væk ....altså hvis du har problemer med det.

jeg har ikke fortrudt 2 sek at jeg lavede dette lille nummer men som sagt køre jeg også kun om sommeren

mvh Allan
(permalink) Gtihsan Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Allan.

Jeg regner med at køre den i denne vinter da jeg vil lære den at kende inden jeg begynder at renovere den, desuden har jeg hørt at der er rart med et benzinfyr når det fx regner eller er lidt fugtigt. Det holder vidst bilen tørt. Da jeg ikke har varmekasser i nu, blir det næsten samme pris om jeg skal lave originalt varme i eller bare et benzinfyr.....Du er faktisk den første der fortæller mig at original varmen virker ok...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
En vw med et IORDEN (modsat 90% af vognparken) originalt varmeanlæg, der bliver man overrasket..
Lad for øvrigt være med at bruge luftdyserne oppe ved forruden til lige at sætte et cd-cover i...
Det smelter.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.