Hej
har en bobbel fra 71.(1302.)
Og jeg har fundet en 1900ccm boxer motor.
jeg ved, at den passer i en beach buggi fra 68.
jeg vil så lige høre, inde jeg køber den.
og den passer i min bobbel!
og er der noget jeg skal tage højde for??
sælgeren har oplyst, at den har omkring 115hk.. kan det passe??
Håber der er nogle, som kan hjælpe lidt!..
På forhånd tak.
THORsen.
Effekten kan godt passe, hvis den kører rigtigt godt.
Hvis du ikke ved noget om luftkølede motorer ville jeg tage en MEGET dygtig kammerat, der ved en masse om det med på råd før jeg købte sådan en motor.
Og ja, selvfølgelig kan den komme til at køre i en 1302. Men intet er "bare lige"
Jeg har lavet den slags i 30 år og jeg ville ikke turde køre med en motor jeg ikke selv har bygget.
Det er dyrt at bygge luftkølet og med 115HK er effekten mere end fordoblet, så der er mange faldgrupper og mange dele fra Taiwan og Mexico til salg.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Du skal med 99.9% sandsynlighed finde et andet udstødningssystem, da dem der normalt sidder på buggyer ikke passer særligt godt under motorklappen på en boble...
Men når du så har skiftet udstødningen ud skulle der efter mit umiddelbare bud ikke være nogle problemer i at montere den i din boble.. Med mindre der er lavet nogle ændringer med motoren? ekstern køling fx. Men det nemmeste er hvis du har billeder af motoren vi lige kan se... Så er det rimeligt nemt at se om der er noget der lige falder i øjnene...
Angående de 115hk.
Det nemmeste er jo hvis han kan dokumentere det med udprintet fra en rullefeltsmåling. Da jeg ikke kender sælger skal jeg ikke kunne sige noget, men der er nogen der får +8hk på udstødningen +4hk på knasten osv osv osv... Og så er der pludselig 115 teoretiske hk i motoren men på rullefeltet viser den underligt nok kun 95 hk... Hvis du forstår... Så hvis du vil være sikker på at den har de hk som manden siger skal du nok se et udskrift.... Hvis det altså er noget du vil hænge dig i...
Men hvis der er lavet lidt ved motoren bør den nok kunne levere noget i det omfang. Jeg har selv en 1914ccm med portede topstykker, større ventiler, 284graders knast, lettet svinghjul, hårdere ventiler, to dobbelte weber 44mm karburatorer...osv og motoren ydede 102hk da jeg havde den på rullefelt. Men det er også min første tunede vwmotor jeg bygger så der skal gerne kunne hentes flere hk med mere erfaring.
Håber det kunne hjælpe dig lidt...