Hvem ved noget om computer
[quote:dcc06f0af5="Henrik_W"]Nå så har jeg fået 1000 ting at vide i dag, og jeg er ikke blevet meget klogere, men så er det jo godt jeg har jer til lige at fortælle hvor får jeg mest for pengene :wink:
Dell gav mig et tilbud på denne model
Intel Pentium 4 processor 630 med HT teknologi
(3.00GHz,2MB L2cache, 800MHz FSB)
Original Windows XP Home Edition
10GB DDR2 SDRAM
160GB SATA hardisk 7200rpm, 8MB Cache
16*DVD +/-RW
Dell 17" fladskærm
Pris 6359,-
Det lokale IT center i svendborg havde denne model
Intel Pentium 4 3,0GHz socket 775
512 MB DDR RC2 - 4200
120GB SATA h. disk 7200 RPM Fluid
DVD- RV CD- RW Combo
Onboard grafik
Entegreret lydkort
Logitech cardless optical tastatur/mus
MS Windows XP Pro Dem
Kortlæser til Hukommelseskort
Incl 19" Acer Fladskærm hvis jeg kun vil ha en 17" skærm skulle jeg trække ca 800kr fra og så er jeg jo tæt på prisen fra dell
pris 7690,-[/quote:dcc06f0af5]
Jeg vil stadig vælge Dell'en hvis det var mit valg...Lyder iøvrigt som en fornuftig sammensætning(hvis vi antager at du mener 1GB ram og ikke 10GB :wink: )
eneste minus ved Dell, er når den ikke virker mere. Så skal du have bøvl med at sende den ind, frem for at gå ned til den lokale... :-)
Min mening:
Xp home er ikke pålidelig nok --> vælg XP Pro
1 GB ram er minimum i en moderne PC idag
120 el. 160 GB harddisk bør ikke være dte der gør udfaldet.
DVD brænder til både + og - er at foretrække´
19" hører bestemt med til en nutidti PC
Just my 2cent
/thomas
Jeg står for indkøb af computere på mit arbejde, både bærbare og staionære. Jeg har altid købt Dell, og har endnu ikke på i de 6 år jeg har købt dem haft én eneste der er brudt sammen. Dell kører iøvrigt med mange mærkevarer i deres computere, så umiddelbart ville jeg også vælge Dell.
Xp home skal du ikke være bange for at vælge, du får alle de funktioner du har brug for med mindre du er computeradministrator.
og nej, der er ikke noget bøvl hvis den går istykker. Alle Dell computere kommer med Collect And Return garanti, hvor Dell sørger for at din computer bliver afhentet og bragt tilbage igen hvis den går istykker.
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Der kan man bare se, hvor lidt jeg ved og pcer, jeg troede at den fra Dell var den ringeste :D .
Så vil jeg da bestille mig sådan en så.
Jeg siger mange tak for hjælpen :wink:
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Kan kun bekræfte "trenden" her i tråden.. Jeg har lige bestilt en Dell til min gamle mor her i julen..Som årelang overclocker må jeg sku alligevel sige at den imponere mig med sin TOTALE lydløshed.. Intet siger den..Og så har den en glimrende service ordning med i købet (rart når hun nu gennem mange år har ringet og sagt maskinen var dør hvergang hun havde glemt en floppy i drevet ved bootup..) :-)
R
NB: Du skal have øjne på stilke hvis du bestiller online, ellers er "dyret" pludseligt 1500-2000 dyrere end den pris du så da du begyndte. De har et [b:60f5362361]lusket[/b:60f5362361] order system.
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Dell herfra osse. Men vælg XP office istedet for til dit brug Henrik.
Mht service er det imho helt i top hos Dell. Normalt væsentlæig bedre support end hos den lokale pc pusher. Hvertfald her hvor jeg bor. Jeg gir ikke en meter for dem. (specielt ikke efter at jeg ofrede 3800 kr. for at få min gamle pc til at virke, sammen med et nyt Office program, hvor det så, STADIG ikke virker, selv efter ad skillige besøg og højrøstede samtaler.)
Jeg havde en lille smule opstartsproblemer med min nye (nu 8 mdr. gl) Dell. Ringede til Dell Support. Og 45 sekunder senere virkede det hele.
Du kan vælge en 24 eller 48 timers sikkerhedsservice hos Dell. Mener den koster ca. 3500 kr ekstra. men så er du altså osse oppe at køre igen inden for max 48 timer, skulle det utænkelige ske.
T
ja med den dell der så kan du det hele også videoredigering hvis altså du køber et video capture card
min computer købte jeg for godt 3 år siden nu. den er en smule hurtigere end den der dell (med undtagelse af rammene som kører DDR 1) og har 19 tommmer fladskæm men jeg gav faktisk lidt over 19000 kr for den.
den der dell dækker dine behov de næste mindst 7-9 år. med mindre der sker et eller andet fuldstædningt uventet.
Jeg fik ikke ringet til dem i dag, men jeg har været inde og kigge på deres hjemmesiden, jeg kan se man kan vælge at få et virus program med der hedder Norton, skal jeg tag det med :?:
Vw club Fyn
Kan du jo godt gøre, men vær opmærksom på at 95 % af alle deres computere er præ installeret med et anti virus program (har ALDRIG fået en hvor der ikke var)hvor der er 3 måneders abonnement med i prisen. Så hvorfor ikke tage de 3 måneder gratis og så betale for yderligere et år når de 3 måneder er udløber :D Ville da være dumt andet.
Bare min mening......
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
nej så kan man jo lige så godt vente de 3 mdr.
Vw club Fyn