Jeg skulle lige skifte olie på min 1303'er i dag og det var der som sådan ikke noget ballade med, men da jeg skulle fylde den nye olie på så jeg at der sad noget hvid/brunt skum oppe i røret hvor olien fyldes på. Er det normalt? og hvordan opstår det?
Kører med 20w/50 og bilen kører fint.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
ja det er meget normalt - især med Duckams, ta en klud og tør det af - og kør videre
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:f45e1b4c8b="warp"]Jeg skulle lige skifte olie på min 1303'er i dag og det var der som sådan ikke noget ballade med, men da jeg skulle fylde den nye olie på så jeg at der sad noget hvid/brunt skum oppe i røret hvor olien fyldes på. Er det normalt? og hvordan opstår det?
Kører med 20w/50 og bilen kører fint.[/quote:f45e1b4c8b]
Ja det er ganske normalt, det er de vand- og oliepartikler der i luften fra krumtaps udluftningen, der fordamper og sætter sig der.
Mvh. Morten
Bornholmer> Sjovt du lige nævner Duckams, det er nemlig lige præcis det den har kørt med på det sidste.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
har du det skidt med det . er [b:98a43821ee]penzoil 20/50 [/b:98a43821ee]ikke helt så slem..
men man skifter jo lidt oftere på de gamle biler, så mon ikke det går..
på en org motor sidder det snot jo ikke i vejen for noget - men kører man med dobbeltkarberatorer og åndebox kan den da evt godt snotte så meget at den bliver stoppet til..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)