Skiver på bagakslen!
Er der nogen som kører med skiver på baghjulene, eller som kender til sættet fra csp. Kunne godt tænke mig at vide om det er noget der duer, eller om det er noget lort. Hvad ved du?
René
Hvis du har et behov for at bremse tit fra 175-200km/t kan det være godt. Det kniber lidt med tromler bag på, når de bliver varme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Godt og rigtigt svar Frank.
Ellers er det vel kun til pynt, ser sku' godt ud... men en dyr pynt...
Hilsen Per
fordelen ved skive bremser er at man ikke skal ligge og justere bremserne hele tiden???
og så virker de også lidt bedre
hilsen svendsvin
Ulempen er så bare at man ikke bruge sin bagbrems nok, dvs at der er stor chance for den ruster fast og lignende.
Pånær hvis du kører rigtig ræs..
Bare sæt type 3 bremser på bagakslen, også kan man bremse rigeligt..
Det kan min rally boble ihvertfald..
Men ingen tvivl om det ser godt ud med skiver bag..
Plum
Jeg mente kvalitetsmæssigt. Virker det som det skal, eller er det noget kina-pis!
Og ja. Det skal sidde på en vogn med lidt større motor, men tromler vil også fungere!
René
Det er vist Opel stumper det meste af det. Det plejer jo at virke fint..
Det virker fint. Og er i god kvalitet. Men som nævnt, de skal BRUGES ! Ellers har man hurtigt de samme problemer som moderne familiebiler med skiver på bagakslen har.
T.
kvaliteten er som skive bremser fra 70´erne (måske kadett c ) og hvorfor skulle bagbremserne ruste der er jo ikke last regulator på en gammel type 1. eller hvad ???
hilsen svendsvin
[quote:f7feb8b3d1="vwanders"]Det er vist Opel stumper det meste af det. Det plejer jo at virke fint..[/quote:f7feb8b3d1]
Rigtig lækker kvalitet, jeg ha et sæt IRS på speedsteren, har ikke kørt så meget med dem, men de virker og er med kabel håndbremse.
Der er vw kaliber (måske Passat)
Mit setup er med ventileret skiver for og en Golf hoved cylinder så der er ingen problemer med over bremsning.
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
Hvis det er et problem at justere bremser på en VW skal man vist finde sig en anden hobby og købe en Toyota. Herregud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:3207e62f8b="Frank_Andersen"]Hvis det er et problem at justere bremser på en VW skal man vist finde sig en anden hobby og købe en Toyota. Herregud.[/quote:3207e62f8b]
jeg tror at de fleste her inde ved hvor nemt det er og justere bremser på en vw men hvis man nu har en vw med mere end de 30hk som køre over 115km/h og man ligger og leger lidt. så er det ret ofte man skal ligge og justere bremserne..........
hilsen svendsvin
Har haft skiver bag på min callooker.
Selv om jeg kørte som en hedning, blev de ikke brugt nok.
Så jeg satte tromler på igen, dog med større cylindre i.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
ja jeg har købt et sæt til min grå racer de skal på
men nu tager jeg også de skive bremser af som sidder på forand
forde de vejer og det gider jeg ikke
jeg vil have forhjulene fra jorden :roll:
Den sidste VW jeg kørte med til dagligt fik da kun justeret når belægningen var faldet af og jeg var nødt til at lave bremser.
Det mest tålmodige bremsegrej der kan findes på denne jord, smider man sku´da ikke bare til side for noget moderne bette snullerværk fra en Opel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Snullerværk er et godt fagord.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook