Jeg har spurgt om et 1914cc kit hos bugservice. De siger at min standart krumtap sagtens kan holde til sådan et kit? Hvad er jeres mening, mener at folkevogn have noget med at deres krumtap knækkede ved overbelastning??
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
Krumtappen på en VW er det bedste stykke stål du kan købe for penge.
Problemet er at hvis du kører mange omdr. over 5000 omdr. så svinger krumtappen fordi stempler og plejlstænger populært sagt forsøger at rykke den ud af sin bane.
Det kan motorblokken ikke holde til. Problemet forstærkes af de tungere stempler på 1914.
Det kan løses ved at svejse kontravægte på krumtappen, så den bedre holder kursen.
Køb den med påsvejsede vægte i ombytning hvis du ved med dig selv at du har en tung speederfod og køb en ny blok.
Eller byg en motor med std. knast eller næsten, to Kadrons osv. og lad være med at dreje den over 5000 omdr. På en ny blok.
Og få en gearkasse med lidt længere udveksling.
Eller byg en 2L type4 motor en gang for alle.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hmm Det forstod jeg ikke helt :)
Men du siger jeg SKAL købe en ny krumtap med påsvejst modvægte?
Problemmet var jo at pengene ikke lige rækker til det :)
Min blok fejler da intet, hvorfor skal der en ny til ?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
hvis du vil ha lidt mere goddav i din motor , så start med krumtappen, og blokken , brug pengene på hjertet af motoren først...
det andet svarer til at ofre en 1 milliondollar lakering på en gennemtæret bil , man laver jo grundarbejdet inden man ofrer kassen på overfladen..
mht til din blok . bare fordi den kører fint og virker - er det ikke lige med at den er okay til at tune på , en org motor ksn nøjes med en 70% iorden blok , en tunet motor kræver en 110% iorden blok...
har du ikke penge , så spar lige flere sammen inden du kaster dig ud i det , de sidste dollar er givet godt ud..
håber du forstår pointen , og at det er venligt ment :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:b73412b6fe="Hummel"]
Min blok fejler da intet, hvorfor skal der en ny til ?[/quote:b73412b6fe]
Hvordan ved du det ? Har du fået den målt efter ? - du kan selvfølgelig godt være heldig, men jeg kan fortælle dig at ud af ca. 9 ud af 11 brugte motorer jeg skiller ad, er blokken slidt og tjenlig til renovering. Ud af de 9 er der så normalt mellem 2 & 5 der faktisk er gode nok til renovering efter nr. 2 inspektion.
En gammeldavs std. krumtap fungerer FINT op til de ca. 5000 omdr. osse med feks 94 mm stempler, HVIS den blir afbalanceret sammen med svinghjul/trykplade. (De nye støbte Brazil krumtappe er jeg ikke imponeret af.)
Så mit råd er: Få nu blok, krumtap og plejlstænger målt efter, så du VED om det er OK til en tur mere. Så kan du begynde med at spekulere i flere kræfter. Det kan Bugservice nok osse hjælpe dig med, hvis du kommer fra det pastorat.
T
Nej læs nu hvad jeg skriver efter "eller" og læs tråden der hedder "motortjek"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.