Jeg har købt en buggy jeg er ved at gøre klar til syn og indregistering.
Men når jeg sætter den i gaer og slipper koblingen ryster det i hele bilen. nogen der har en ide om hvad der kan være galt?, kan det være udrykkerlejet??...
det kan meget nemt og sandsyneligvis være et løst gearkasse monterings beslag. tjek eventuelt ved at løfte op og ned i motoren at det hele ikke kan bevæge sig op og nede andet end almindelig fjedring.
hvis der kommer et klonk er det nok det foreste gearkasse beslag der sider løst.
problemet er der ikke hvis du slipper koblingen helt vel?
er bunden fra 1960 er det endnu mere udtalt det der problem.
Hvis førringsrøret til koblingskablet har været skåret over da bunden er blevet opkortet og så senere samlet igen, vil det betyde at røret ikke kan give sig på samme måde som det fra starten har været tiltænkt.
Jeg kunne forestille mig det måske var derhenaf problemet lå.
Hvis det er det der er problemet kender jer ikke lige nogen nem løsning. Desværre....
Lars
Når jeg har sluppet koblingen holder det op, så kommer det lidt igen når jeg skifter til andet, så der ikk rigtig noget i 3 og 4. kan gearkasse beslagene gøre det?, hvor meget må det kunne gi sig?...
Den er fra 1967[quote:6b5f74cfa5="cardude"]det kan meget nemt og sandsyneligvis være et løst gearkasse monterings beslag. tjek eventuelt ved at løfte op og ned i motoren at det hele ikke kan bevæge sig op og nede andet end almindelig fjedring.
hvis der kommer et klonk er det nok det foreste gearkasse beslag der sider løst.
problemet er der ikke hvis du slipper koblingen helt vel?
er bunden fra 1960 er det endnu mere udtalt det der problem.[/quote:6b5f74cfa5]
bunden er kortnet op, men jeg har købt bilen færdig så ved ikk hvordan den er opkortet.[quote:50b97755f8="L1"]Hvis førringsrøret til koblingskablet har været skåret over da bunden er blevet opkortet og så senere samlet igen, vil det betyde at røret ikke kan give sig på samme måde som det fra starten har været tiltænkt.
Jeg kunne forestille mig det måske var derhenaf problemet lå.
Hvis det er det der er problemet kender jer ikke lige nogen nem løsning. Desværre....
Lars[/quote:50b97755f8]
Det fleksible føringsrør, til koblingskablet, fra rammen og over til gearkassen sidder garanteret i lige linie.
Det skal bue 15-25mm. Det er med andre ord for kort.
Eller koblingen er skruet skævt på svinghjulet eller koblingen er defekt.
Men det første er det mest sandsynlige
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg vil skyde på at det er gearkasseophænget der gået sig en tur prøv at hæve bilen op bagi og ta et koben og sætte det ind mellem gearkassen og pladen hvor ophænget, det må helts ikke give sig ret meget.. Og så bagefter tjek det forreste ophæng. det er garanteret en af de ophæng der er gået.
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
Det skal du ikke være sikker på... Jeg havde samme problem med min 1300ér synsmotor. Den rystede vildt og voldsomt i 1. samt 2. gear men når man så først kørte var der ingen problem... Da jeg skiftede motoren efter syn til min 1914 har der ikke været problemer siden. Så jeg tror det er koblingen... Men det er bare et gæt .. Hos mig er det ikke gearkassen der sidder løst i hvert fald...
de bagerste ophæng kan gi sig ca 1 centimeter, er det for meget?, de ser lidt møre ud så jeg tror jeg prøver at skifte dem.[quote:415781cdc5="Yellow-BUGGY"]Jeg vil skyde på at det er gearkasseophænget der gået sig en tur prøv at hæve bilen op bagi og ta et koben og sætte det ind mellem gearkassen og pladen hvor ophænget, det må helts ikke give sig ret meget.. Og så bagefter tjek det forreste ophæng. det er garanteret en af de ophæng der er gået.[/quote:415781cdc5]