Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Batteri..? HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Min bus 76´ har enorme startproblemer (manglende strøm). Jeg har med min VW-mekker-ven skiftet alle dårlige forbindelser, gennemmålt batteri osv. uden at finde fejl.! Nu er vi blevet enige om det måske er starteren der bør renoveres, for den kan tappe et fuldt opladt 60Ah på 4-6 startforsøg. Venter man så 5 min. kan den snurre lidt igen.?

Men nyt batteri og renovering af starter..? :? Har i andre forslag..?

Mvh. SørenL

PS: Hvilket batteri vil i købe til et rugbrød fra 76, kører med benzinfyr osv.?????
(permalink) Bugmeister Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Når du skriver gennemmålt batteri, er det så også vægtfylden i de enkelte celler ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Yes i hver enkelt celle..! Nu er jeg ikke den store batteri ekspert, men vægtfylden var perfekt "i grønt område" og så prøvede Kim at kortslutte batteriet, for at se om der var nogle celler der kogte/boblede osv.? Heller ik.! Der er 13.78 V på uanset om motoren kører eller ej, men kan desværre ikke må Ampærene.?

Mvh. SørenL
(permalink) LUX231 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Brug for gode råd....!

Kan starteren godt lave et ekstra stort strømforbrug, hvis den feks. er slidt op....? Er der nogle bud.! Please...!

Vrider mig lidt ved at sende min starter til renovering, hvis det ku´nøjes med at være batteriet..?

Er der iøvrigt nogle som kører med "Gel" batterier/vedligeholdelsesfrie.?

Mvh. SørenL
-------------------------------------------
Livet er for kort til ikke at nyde hver eneste dag.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
måske det er bøsningen til starteren i din gearkasse, den er kendt for at være lidt af en strømtyv..

kan stadig købes org hos vw
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er med Bornholmer..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) LUX231 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen hvis det er dommen gutter, så må jeg bare igang i morgen..! Tak for hjælpen indtil videre, I skal nok høre resultatet.!

Mvh SørenL

PS: Er der nogle gode tricks jeg bør vide ang.bøsningen...?
-------------------------------------------
Livet er for kort til ikke at nyde hver eneste dag.
(permalink) Per Madsen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
På min bus som havde det samme problem med min bus kunne heller ikke finde fejlen indtil jeg så stelledningen på gearkassen den var iret helt over ny på og den kørte næsten som en japanerstarter

Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
(permalink) LUX231 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ohøj arnaa..!

Jeg har skiftet stelkablet på batteriet og nye polsko, det på gearkassen har jeg kun renset at og slebet.! Så har jeg af-isoleret alle kabler på ny og nye klemmer på starter osv..? Har også prøvet med x-tra stelkabel på motorblok til stel på batteriet. Ingen forskel..?

MVH SørenL
-------------------------------------------
Livet er for kort til ikke at nyde hver eneste dag.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ang udskiftning af bøsningen.. Du kan godt få den ud igennem hullet hvor starteren sidder, hvis du laver en udtrækker til den.
Søg lige i forummet - jeg kan huske at Frank A har skrevet en god guide for længe siden..

Men hvis du ikke har mod på det, så er det nemmest at hive kværnen ud - så er den lige til at komme til.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
husker også at frank skrev et eller andet ..
hvis det var mig ville jeg søge efter det indtil jeg fandt det - om det så tog et par timer eller mere.. :idea:

roede selv med en snittap og noget aftrækker engang - det gik ikke , endte med at rykke motoren ud alligevel , så med mindre du finder frank's trick , så ud med maskinen , er jo også rart at lige få set hvordan det har det derinde engang imellem..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du flækker den gamle bøsning med en lidt lang skarp skruetrækker som mejsel.
Den går nemt i stykker fordi den er porøs. Pil stumpene ud med en spidstang. Skulle du tabe en stump gør det ikke noget. Den bliver malet til mel af svinghjulet.
Smør den nye bøsning ved at sætte den på en fingerspids og fyld den op med olie. Klem med en anden finger så olien kommer ud gennem bronzen.
Tør overskydende olie væk sådan det ikke drypper.
Tag en lang 10mm bolt med en møtrik skruet 10-15mm ind. Sæt bøsningen på spidsen og bank den i gearkassen. Når møtrikken rammer, er den på plads. Der skal ikke slås hårdt, den klemmer ganske let.
Rens starterdrevet med benzin eller fortynder. Smøremiddel er forbudt for det samler koblingsstøv og så kommer starteren til at "hænge"
Det olie du har klemt i bøsningen er nok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) Der var han jo..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.