Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Jeg har ledt og ledt..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nå.. jeg har ledt og søgt ...

MEN jeg kan ikke finde noget specifikt, såsom en howtoo eller nærmere vejledning, i hvordan jeg mest hensigts mæssigt skærer bundpladerne / sidefileter og rammehovedet af en T1 bund og hvordan man svejser nyt på...( jeg har målskitserne..)

Er der en evt. en venlig sjæl, der kan forklare dette eller har lavet en howtoo ? eller som kan henvise til et tidligere link, hvor det står beskrevet..?

Jeg mener selv at have rimelig styr på opkortningsdelen... MEN hvis der er en rask svend derude der har lavet det hele og vil forklare det i lidt nemme vendinger ville jeg blive rimelig glad... ( ved der er et par stykker mere herinde der skal til at rode med sådan noget )

Venlig hilsen Vejle...
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er nok fordi det ikke er helt så nemt gør det selv arbejde, som førstegangs pladearbejde , det er med andre ord ikke noget man lige umiddelbart kan læse sig til....

skulle mand alligevel ville det tage MEGET lang tid at forklare - ihvertfald rammehovedet...

bundpladerne er ligetil - det kan man gætte sig til ved at se hvordan de gamle sidder.. vist de er org - uorg kan kræve en del tilpasning
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hey Holmer...

Ja.. jeg ved det ikke er den nemmeste opgave i verden, men jeg tænkte mere i retningen af.. om der var nogen der evt. havde nogle gode råd / små fif eller huskeregler..

Jeg har blandt andet tænkt, om det ku være en idé at lade 30 - 50 mm af den eksisterende bundplader side langs " kardantunellen´" og så svejse den nye ovenpå / sammen med den gamle.. så den nye bliver fortærket omkring kardantunellen og evt. gøre det samme ved bagenden og starten af rammehovedet....

Mht. rammehovedet er det en orig. der skal svejses på.. jeg har målene og en gammel VW mekaniker i ryggen til at hjælpe..( når han har tid )

MEN.. det ku være at der var nogen der havde en fiks idé eller noget erfaring og ku øse med lidt viden.. :)

Det behøver ikke at være en afhandling.. :wink:


Hygge..

Hilsen SKallerup.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
okay så - for at gøre det kort så ..

mht til bund plader :
ang de 30 mm , så nej , du tager en skarp mejsel, og banker HELE den gamle bundplade af, den er punksvejset på langs kanten , og det skal den nye også, husk at gi den nye noget sealer når du er færdig...
er det uorg bundplader , er det en god ide at lige sætte karossen på og lige fin justere bundpladerne efter karossen, hullerne til panelerne skal nok bores op / om alligevel...

ang rammehoved:
så finder du en der har org vw "Bænk" du kan låne , låner den , når du har den, ved den gamle vw mekanikker hvad han skal gøre..

til rammehovedet skal der bruges en svejser der kan brænde HELT igennem , 180 amp eller mere
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tarrk.. Holmer.. :wink:

Hvilken slags sealer ville du anbefale.. ?

PS. jeg var allerede gået i gang med at line min vinkelsliber op til at skære plader af så det med mejslen er et kanon tip..!!

Skallerup.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
karosserikit - kan fås hos de fleste bil dele forhandlere...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hey, gammelt indlæg men stadig aktuelt...

det der med at bruge en mejsel det fungerer ikke rigtigt for mig, mejslen glider bare over punktsvejsningen og ud af jernet (heldigvis op i den bundplade der skal skiftes=, men hvordan får man skidtet af.
Jeg har overvejer at snitte bundpladen op hele vejen ca 2 cm fra svejsningen og så rive i jernet til jeg kan se en punktsvejsning og så slibe/bore den væk? er der en bedre måde at finde punktsvejsningerne på?
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey Erik.
Mener bestemt at SorenJ har en fin fin HowTO i sin tråd om TheInbetweenster???
Lige netop om skift af bundfilet.

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Her er lidt gode råd:

http://vwnettet.dk/forum/topic/20318
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hmm fandt tråden fra sorenj, han har også brugt en mejsel og hammer, måske min mejsel er for slidt (rundet i enden af kanten) vil da lige forsøge at skærpe den lidt i morgen, og så prøve igen.
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Søren..

Det lykkedes fint for mig med en MEGET skarp mejsel som jeg skærpede et par gange.. og så sleb jeg efterfølgende med vinkelsliber.. Så var der sku ren røv til nye filetter..

Mvh.

-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
http://vwnettet.dk/forum/topic/245747

I det link som er herover var det orginale bundplader som skulle skiftes. Der kan man "slå" punktsvejsninger op med en mejsel eller man kan bore punktsvejsningerne ud (det tager bare længere tid).

Har bundfileterne været skiftet før og i den forbindelse er blevet fuldsvejst eller ligende hakker jeg dem af med en mejsel sådan tilfældigt og groft så jeg kan komme til at slibe rent og gøre klar til at montere de nye fileter. Det kan ses her: http://vwnettet.dk/forum/topic/245747

Det værktøj jeg bruger er meget simpelt, en tung hammer og en mejsel til 20 kr i biltema. Luftmejslen gør arbejdet lidt nemmere, men det virker på sammen måde. Hvis mejslen ikke lige vil skal den vel bare slibes og ham der udfører arbejdet skal bare have lidt flere OTA gryn til morgenmad.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ok, det er originale bunde, men jeg prøver at skærpe den. de sider for fast til at banke dem løs nede fra har prøvet. men jeg har faktisk sådan en luftmejsel til lige at banke den løs langs kanten, nå i aften skriver jeg lige hvordan jeg fik dem af. for de skal af idag.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Personligt mener jeg at en tung muggert og en SKARP flad mejsel er det bedste. Luftmejslerne syntes jeg har en ubehagelig tendens til at dykke og "bide" i den underliggende friske plade når man møder store svejsninger. (Kan også være mig der ikke er omhyggelig nok)

R
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
så kom de af,
ved brug af en kombination af en tung hammer ført af en særk arm til sammenstød med bundpladen fra bunde af, gav punktsvejsningerne slip

jeg skar med en vinkelskærer foran og bagved sædebeslaget så jeg kunne tage den del af bunden hvor sædenbesalget sad på af i et stykke, og så brugte jeg en mejsel til at banke langs sæde beslaget da jeg gerne ville rede sædebeslaget hvis nu at repro delens sædebeslag ikke er sægligt god, så kan man altid sætte det gamle på igen.

PC272336.jpg


Reply

You must log in to post.