Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1302 fra 1972 med 23272 originale kilometer nu importeret

Tags:
No tags yet.

(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22610

Så kom den til landet. hentet i dag i Malmø.

følgende kan siges om bilen:

Alle dele originale,

næste alt virker som det skal,

motoren kobling og gearkasse kører henrivende,

Det originale reservere dæk ligger i fronten, hvor det kan ses at fælgen aldrig har været monteret.

der er ingen rust, over hovedet intet!! Udover på den bagerste kofanger som følge af en lille bule men det er jo ikke karosseriet.

original nøgle, original manual og originale sikringer fulgte med, samtlige synsrapporter siden 1974 fulgte med, hvor der ved hver syns rapport er skrevet ned hvad bilen havde kørt af kilometer. eneste fejl den har haft er en vinduesvisker, som har været knækket (det står i et par af syns rapporterne dvs. ca. 6 år)

Benzinvarmeren som I kan se på billederne er ubrugt er jeg ret sikker på. For først da jeg havde sat en sikring i og ordnet nogle ledninger kom der gang i den. Hvorefter at der lugtede af ny ovn i bilen.

Motoren starter med det samme.

bilens kilometer stand står på 23272 km. OG det kan ikke være andet en præcist det den har kørt.
I 1976 havde bilen kørt 1900 km i følge synsrapporterne. ! Skal lige gå dem igennem og lave en kurve over bilens kørsel.

Inden bilen skal igennem syn skal håndbremsen lige justeres lidt og bremserne skal justeres rigtigt ud.

bilen er registreret første gang i oktober 1971 dvs. veteran i år oktober og dermed endnu lavere afgift. og for dem det betyder noget for også 8 års syn.


så har jeg nogle :?:

Hvordan starter og stopper sådan en benzinvarmer normalt er der en temperaturføler eller lign.

Ryger sådan en benzinvarmer normalt meget ud af udstødningen i venstre skærm.

Kan man køre med den, mens bilen ikke kører eller skal man helst være i bevægelse.


Billeder:


[img:b07b88bba4]http://img128.imagevenue.com/loc24/th_c46c0_P2090982.JPG[/img:b07b88bba4][img:b07b88bba4]http://img131.imagevenue.com/loc24/th_87635_P2090984.JPG[/img:b07b88bba4][img:b07b88bba4]http://img30.imagevenue.com/loc24/th_282b8_P2090985.JPG[/img:b07b88bba4][img:b07b88bba4]http://img15.imagevenue.com/loc24/th_34615_P2090986.JPG[/img:b07b88bba4]
[img:b07b88bba4]http://img11.imagevenue.com/loc24/th_67a60_P2090987.JPG[/img:b07b88bba4]
(permalink) Chefen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tillykke med den.
Skal du selv køre i den :?:
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tillykke med den... det lyder da helt vildt at den kun har kørt så lidt - det er ikke hver dag man finder sådan en vogn. tillykke
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg fik min far overtalt til at lægge pengene for den og det er hans bil (så er der også økonomi til nyt interiøre fra tmi hvis det er). han kommer nok til at køre lidt i den men jeg kommer nok til at hygge mig mere med at køre den end han gør.

men det er en hygge bil som ikke skal skamferes med det danske salt!!!!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej den skal da ikke ha nyt fra tmi hvis den ikke har kørt mere.... det er sgu da fedt med noget der ser ud som nyt men stadig er gammelt - hvorfor vil du skifte det ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
fordi at det er ret skadet på ryggen.

det ser ikke pænt ud bagved.
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tillykke med vognen Erik...Ja den er jo lige så fin som på de billeder jeg havde af den......

Det var godt den kom til Danmark....

Mvh Heine Madsen
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tillykke med den - det er nok noget af det tætteste man kommer på en helt igennem iorden vogn , når den har kørt så lidt..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tillykke med den. Den ser da bare super super fin ud. Der er ikke noget bedre end en totalt urørt og frisk vogn. Den her er jo ikke bare frisk, men kun lige kørt til.

Vedr. din Eberspächer, så må jeg desværre skuffe dig, ved at fortælle at den model der sidder i din vogn, den får du ikke til at køre ordentligt.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
fand ellers det her.
Fik googlet og vwsøgt lidt

http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22715&highlight=varmer
[quote:ceb6e4374c="Homersimpson"]Jeg google'ede en del på Ebersächer BN2, da jeg satte sådan et fyr i min bil.

En ret omhyggelig forklaring af fyret findes her:
http://www.nls.net/mp/volks/htm/gas.htm

Håber at det er OK jeg lige blander mig (igen).[/quote:ceb6e4374c]

og det her http://web.telia.com/~u11107929/BN2_en.gif

og her http://www.telusplanet.net/public/gary2a/rack/gasheater/bn2.htm

det er en bn2 der er monteret (ifølge siderne en impuls styret og pumpen står da også og "klikker"
jeg har så lige været ud og lede efter den her justere skrue, og den har jeg fundet :) godnok med original grøn maling på som en slaks plomb. må lige kigge nærmere på den i morgen.

alt kan laves for den ihærdige, med gode venner.
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja, det var nu ikke for at være sortseer, at jeg ikke mener du får fyret til at virke. Jeg har bare ikke set nogen lykkes med det tidligere. Men hvis Farmer kan finde en løsning, tror jeg der er penge i at sælge den. Der er mange der står med et ubrugeligt fyr i deres vogn.

Og nej, du har ikke et impuls styret fyr. Din pumpe kører bare der ud af, og så skal membranen styre hvor meget der får lov til at slippe ind i brændkamret. Den nyere type BN2 kan du kende ved at pumpen ikke sidder på siden af fyret, men under tanken. Pumpen er styret efter blæserens omdrejninger. Den nyere model ligner meget og kan fuldstændigt erstatte din type, uden at der skal bores nye huller.

Men jeg håber du kan finde løsningen. Hvis du kan vil jeg meget gerne høre om det. :)
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ok. så det er tryk regulatoren som fejler. må jeg spørge hvorfor man ikke bare monterer en holey tryk regulator til karburatore.?
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Erik,
Tillykke med vognen.

- Hvis den er næsten som ny virker den originale varme vel også fantastisk, og så behøver du vel ikke fyret, når du selv skriver den ikke skal vinterkøres. Så ud med det..

- Jeg har nogle høje 02'er sæder der er ombetrukket proff't for nylig i noget sortmønstret blødt stof, men min bil er rød, så jeg er med på en bytter, hvis ikke skaden er alt for slem på dine sæder.

mvh
JAKOB
(permalink) Bomberen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvis sæderne skal reppes skal det være præcist som originalt i den.

har fundet på en måde at reparere det så det ikke er så synligt, skaden var mindre end først troet så det bliver nok ikke skiftet.
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
så virker varmeren.

lidt lednings arbejde (forbindelse der ikke var optimale) og 5 minutters kørsel (med lidt røg i starten) så blev den meget velfungerende uden røg eller noget.

jeg havde den til at køre ca 20 minutter her til aften uden problemer.

:)

og jo selvom at det er en sommerbil så er det da rart når man sider til drive in bio at have varme.
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nå ja lakken er ikke original. man kan se under listerne at den er omlakeret.

bilens gumilister på højre sider er falmet meget. bilen har sikkert har stået på samme måde på samme sted i 20 år med den ene side mod solen. men lak farven er den samme som originalt.

der var et monster stort batteri i bilen sikkert for at kunne klare problemer med kolde batterier. det er nu skiftet til et der passer bedre i bilen
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:ebd992cb81="cardude"]nå ja lakken er ikke original. man kan se under listerne at den er omlakeret.

bilens gumilister på højre sider er falmet meget. bilen har sikkert har stået på samme måde på samme sted i 20 år med den ene side mod solen. men lak farven er den samme som originalt.

der var et monster stort batteri i bilen sikkert for at kunne klare problemer med kolde batterier. det er nu skiftet til et der passer bedre i bilen[/quote:ebd992cb81]

æv.. det er sgu da sur røv, hvad så med resten af bilen - mener i stadig at det passer med de 23k km eller hvordan ser det ud ?

Håber ikke der kommer flere overraskelser hen af vejen...
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bulli Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det store batteri er vel for at man kan holde stille med fyret kørene og så stadig kunne starte bagefter (drive in)du ved


hilsen kylle
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:759bdaed36="Rasser"][quote:759bdaed36="cardude"]nå ja lakken er ikke original. man kan se under listerne at den er omlakeret.

bilens gumilister på højre sider er falmet meget. bilen har sikkert har stået på samme måde på samme sted i 20 år med den ene side mod solen. men lak farven er den samme som originalt.

der var et monster stort batteri i bilen sikkert for at kunne klare problemer med kolde batterier. det er nu skiftet til et der passer bedre i bilen[/quote:759bdaed36]

æv.. det er sgu da sur røv, hvad så med resten af bilen - mener i stadig at det passer med de 23k km eller hvordan ser det ud ?

Håber ikke der kommer flere overraskelser hen af vejen...[/quote:759bdaed36]

altså det er ikke så galt med omlakeringen da den er lavet ret godt. og den står extremt flot.

stadig ærgeligt at det ikke er den originale lak.

men de 23 k km det meget sikkert at det er korrekt.

jeg har dog en formodning om at bilen har en del flere timer end det normale for det antal kilometer. idet at bilen jo har kørt i kiruna i de første 20 år ejet af en ældre kvinde. som nok aldrig har været over 40-50 km i timen. bilen var ude at køre igår på prøveplader og den var godtnok som en bjørn der har sovet meget længe for den blev langsomt bedre og bedre.

(inden turen havde den fået den store omgang med justering af karburator tænding og ventiler og et olieskift med sien af og det hele som man skal.)

den foreste kofanger er ikke original og passer ikke korrekt. emblemet bagerst på for klappen er risset og hakket. som set på billedet.

bilen er nu kommet ind i garagen for at blive poleret og fixet lidt op her og der.


garagen er lidt stoppet
[img:759bdaed36]http://img102.imagevenue.com/loc24/th_6bbd3_P2120989.JPG[/img:759bdaed36]

[img:759bdaed36]http://img105.imagevenue.com/loc24/th_d243d_P2120993.JPG[/img:759bdaed36]
det store batteri som er taget ud nu
[img:759bdaed36]http://img105.imagevenue.com/loc24/th_a8c36_P2120994.JPG[/img:759bdaed36]
emblemet der er risset.
[img:759bdaed36]http://img129.imagevenue.com/loc24/th_b76a1_P2120995.JPG[/img:759bdaed36]
tegn på en omlakering:
[img:759bdaed36]http://img124.imagevenue.com/loc24/th_81b2f_P2120997.JPG[/img:759bdaed36]
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:ea5bfb234f="bulli"]det store batteri er vel for at man kan holde stille med fyret kørene og så stadig kunne starte bagefter (drive in)du ved


hilsen kylle[/quote:ea5bfb234f]

jeg har ellers en ide om at fyret aldrig har været brugt.
en sikring til fyret der var ret svær at komme ind til, var slet ikke monteret (og jeg tror heller ikke at der nogen sinde har været en sikring monteret før nu)

det er nok også derfor at det virker. ellers så havde det nok været mørt i pakningen
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er da ellers dejligt at have godt med Ampere på batteriet. Jeg kører altid med et der er en halv gang større end det originale. Så er der power på drengen, osse selvom man skulle gå hen og glemme at slukke lyset i en 4-5 timer.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja men det kunne jo ikke være under sædet.
(permalink) kew Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:1590732f72="cardude"]http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22610

bilen er registreret første gang i oktober 1971 dvs. veteran i år oktober og dermed endnu lavere afgift. og for dem det betyder noget for også 8 års syn.

[/quote:1590732f72]

skal den ikke være 40+ år for at kunne køre 8 år mellem syn ? men veteran efter 35 år
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook

Reply »

You must log in to post.