Jeg har fået besøg af "hammer`s" buggy som ikke kunne starte mer....
det var det mindste problem og var igang efter 5 min....
men den har problemer med cyl 3.... den køre sku over hovedet ikke og jeg har sku prøvet ALT og er ved at få spat af den...
det er en 1700cc T4 W 80 hk der er tale om og der sidder 2 stk solex 36-40 PDSIT
jeg har pillet det bagerste del af udstødninge af så jeg kan se hvilken af cylinderne der køre og hvad der ikke gør....
der er fin gnist på.... og nye tændrør platiner og kondensator....
jeg har byttedet tændkablerne fra side til side så problemet ville flytte sig hvis det var dem... stadig cyl 3..
nye tændkabler.... stadig cyl 3..
anden strømfordeler med rotor og dæksel som jeg selv har kørt med og ved at virker perpekt... stadig cyl 3..
byttet den karps i venstre side med en anden..... stadig cyl 3..
prøvet et andet manifold.. stadig cyl 3..
byttet karps med manifold fra side til side..... stadig cyl 3..
kompritions test både varm og kold og alle lå på ca 8,5....
tjekket ventilspillerummet og det var fint og ventilerne bevæget sig som de skulle...
motoren har ingen mislyde og lyder sund... og den får benzin kan jeg se i forrøret da den bliver våd....
det "sjove" er at hvis jeg piller tændkablet til cyl 3 af oppe på fordeleren mens den køre og holder den hen til fordeler dækslet med en cm afstand så gnisten springer kan man fornemme at der sker lidt.... ikke at den køre med, men at den nærmest prøver lidt..... faktisk har jeg fået den til at køre med 2 gange i ½ min af gangen men da jeg sp smed den ned på plads i fordelern mens den kørte gik den kold igen.... så efter en lang forhøring og snak med div. var det nok mest sansynligt at toppen måtte af og tjekkes for div. revner som der kunne gøre at gnisten ikke sprang hvor den skulle....
nu er motoren splittet ad i håb om at finde en revne ved tændrøret...
og ikke en revne er at finde.... jeg var forbi en kammi og få det prøvet af med varkum og fandte ikke nogle fejl der........
HVAD FAN........ G
det var det mindste problem og var igang efter 5 min....
men den har problemer med cyl 3.... den køre sku over hovedet ikke og jeg har sku prøvet ALT og er ved at få spat af den...
det er en 1700cc T4 W 80 hk der er tale om og der sidder 2 stk solex 36-40 PDSIT
jeg har pillet det bagerste del af udstødninge af så jeg kan se hvilken af cylinderne der køre og hvad der ikke gør....
der er fin gnist på.... og nye tændrør platiner og kondensator....
jeg har byttedet tændkablerne fra side til side så problemet ville flytte sig hvis det var dem... stadig cyl 3..
nye tændkabler.... stadig cyl 3..
anden strømfordeler med rotor og dæksel som jeg selv har kørt med og ved at virker perpekt... stadig cyl 3..
byttet den karps i venstre side med en anden..... stadig cyl 3..
prøvet et andet manifold.. stadig cyl 3..
byttet karps med manifold fra side til side..... stadig cyl 3..
kompritions test både varm og kold og alle lå på ca 8,5....
tjekket ventilspillerummet og det var fint og ventilerne bevæget sig som de skulle...
motoren har ingen mislyde og lyder sund... og den får benzin kan jeg se i forrøret da den bliver våd....
det "sjove" er at hvis jeg piller tændkablet til cyl 3 af oppe på fordeleren mens den køre og holder den hen til fordeler dækslet med en cm afstand så gnisten springer kan man fornemme at der sker lidt.... ikke at den køre med, men at den nærmest prøver lidt..... faktisk har jeg fået den til at køre med 2 gange i ½ min af gangen men da jeg sp smed den ned på plads i fordelern mens den kørte gik den kold igen.... så efter en lang forhøring og snak med div. var det nok mest sansynligt at toppen måtte af og tjekkes for div. revner som der kunne gøre at gnisten ikke sprang hvor den skulle....
nu er motoren splittet ad i håb om at finde en revne ved tændrøret...
og ikke en revne er at finde.... jeg var forbi en kammi og få det prøvet af med varkum og fandte ikke nogle fejl der........
HVAD FAN........ G