Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 problemer... hvad fa.... gør man så...

Tags:
No tags yet.

(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har fået besøg af "hammer`s" buggy som ikke kunne starte mer....
det var det mindste problem og var igang efter 5 min....
men den har problemer med cyl 3.... den køre sku over hovedet ikke og jeg har sku prøvet ALT og er ved at få spat af den...
det er en 1700cc T4 W 80 hk der er tale om og der sidder 2 stk solex 36-40 PDSIT
jeg har pillet det bagerste del af udstødninge af så jeg kan se hvilken af cylinderne der køre og hvad der ikke gør....
der er fin gnist på.... og nye tændrør platiner og kondensator....
jeg har byttedet tændkablerne fra side til side så problemet ville flytte sig hvis det var dem... stadig cyl 3..
nye tændkabler.... stadig cyl 3..
anden strømfordeler med rotor og dæksel som jeg selv har kørt med og ved at virker perpekt... stadig cyl 3..
byttet den karps i venstre side med en anden..... stadig cyl 3..
prøvet et andet manifold.. stadig cyl 3..
byttet karps med manifold fra side til side..... stadig cyl 3..
kompritions test både varm og kold og alle lå på ca 8,5....
tjekket ventilspillerummet og det var fint og ventilerne bevæget sig som de skulle...
motoren har ingen mislyde og lyder sund... og den får benzin kan jeg se i forrøret da den bliver våd....
det "sjove" er at hvis jeg piller tændkablet til cyl 3 af oppe på fordeleren mens den køre og holder den hen til fordeler dækslet med en cm afstand så gnisten springer kan man fornemme at der sker lidt.... ikke at den køre med, men at den nærmest prøver lidt..... faktisk har jeg fået den til at køre med 2 gange i ½ min af gangen men da jeg sp smed den ned på plads i fordelern mens den kørte gik den kold igen.... så efter en lang forhøring og snak med div. var det nok mest sansynligt at toppen måtte af og tjekkes for div. revner som der kunne gøre at gnisten ikke sprang hvor den skulle....
nu er motoren splittet ad i håb om at finde en revne ved tændrøret...
og ikke en revne er at finde.... jeg var forbi en kammi og få det prøvet af med varkum og fandte ikke nogle fejl der........
HVAD FAN........ G
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har du prøvet at flytte rundt på tændrørene, jeg har selv oplevet flere tændrør som fejler under tryk men ikke når man tager dem ud.

prøv at flytte et tændrør rundt med et andet fx 3 byt med 1.

hvis det komprimerer og den får benzin og ikke kører så mangler der gnist.

evt prøve med en tændings pistol og se om den tænder på samme sted hver gang.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
god ide, defekte tændrør (selv helt nye) er meget almindeligt..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Eller falsk luft fra et utæt udligningsrør. Det har så størst indvirkning på 3-eren ?
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tændrør er blevet byttet på kryds og tværs..... stadig cyl 3....
udlignings røret er blevet tjekket og jeg skiftede da osse to gummistudser som var revnet.....stadig cyl 3....
jeg prøvede faktisk osse at pille udligningsrøret helt af og blokke dem helt af..... stadig cyl 3...
hvad fannen er det jeg har overset.....???
mvh leo-pol
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kan du fornemme om den er med ved høje omdrejninger? Det er muligt at den har bøjeten ventil en lille smule således at den i tomgang og lidt gas ikke danner den rigtige kompression. Det kan være den har været drejet over så ventilerne har flydt og stemplet har knaldet ventilen en på skalden. Dette har jeg oplevet med min type4 motor, den havde samme symptomer. Kun med prof vaccum test af ventilerne kunne der konstateres at den ene ventil var bøjet lidt. Fejlen blev rettet ved slibe ventilerne og sæderne operationen blev udført hos CAC
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis den viser ens værdier i på en kompressionstest, har den ikke bøjet en ventil.

Jeg blev engang snydt af en type4 motor. Den sad så i en type4 og stak en studs, på udligningsrøret, fremad, ud gennem motorblikket. Der manglede en gummiprop.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nej for en kompresions test kan være lidt misvisende, den kan godt have en let bøjet ventil som ikke er væske tæt, men som aligevel lukker nok til at lave kompression.

Men så burde motoren køre aligevel.

men leopol har jo allerede haft topstykket af og har tjekket det for læk og lig så det er ikke der problemet ligger.

var der forresten det samme kompressions nievau på alle 4 cylindre, det skal jo måles med spjældet helt åbent.

du har selvfølgelig tjekket at den stadig løfter ventilerne rigtigt, det ville også være mærkeligt hvis den ikke gjorde.

jeg ved ikke om motoren er samlet nu, men ellers så prøv at give den noget disel start ned i cyl 3 mens at resten af motoren kører, hvis den så kører lidt så ved du i hvert fald at tændingen virker.

(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
pt er motoren ikke samlet... ved ku ikke rigtigt hvad jeg gør som det næste..... men det er jo sikkert at smide toppen på og samle den igen og se hvad den siger... man kunne jo være hældig at problemet var væk og at det bare var det..... sikkert ikke.....!!!!

men foreslag er stadig meget velkommen


leo-pol
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu må I lige hjælpe min forkalkede hjerne.
De karburatorer hvor kommer de fra ?

Og så lige et tip: Hvis man tager en kompressionsprøve og den er OK. S
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nu må I lige hjælpe min forkalkede hjerne.
De karburatorer hvor kommer de fra ?


ifølge mine papir (gamle autodata papkort) er de fra en 412s 1,8. de skriver (2 stk solex-karburatrer type40 pdsit) så det må næsten være dem...

Frank_Andersen skrev:
Og så lige et tip: Hvis man tager en kompressionsprøve og den er OK. S
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nå men så er der nok ikke andet at gøre end at samle den og smide den væk.
Du må godt ringe, jeg har plads til en mere af dem i laden.

Det er vel ikke knasten der er gnavet ned ? Men så skulle den jo også være dårlig på 1.eren
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nå men så er der nok ikke andet at gøre end at samle den og smide den væk.
Du må godt ringe, jeg har plads til en mere af dem i laden.

Det er vel ikke knasten der er gnavet ned ? Men så skulle den jo også være dårlig på 1.eren


tanken har stræfet mig.... men ventilerne bevæger sig fint men jeg har luret ind til knasten og det ser fint ud af det man kan se gennem hullerne til lyfterne....

fler bud er MEGET velkommen.......men tror at den bliver samlet igen og ser om det har ændret noget........!!
men frank.. for min skyld måtte du gerne få den... men det kunne godt være at ejeren ikke har samme mening.....
leo-pol
(permalink) REN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Brændstof, kompression eller gnist.. hvis en mangler køre skidtet ikke. Så metodisk fejlsøgning må der vel til.
Har du prøvet med en anden Pakning på den side?

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
husk lige at skrive hvis du får den til at køre.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
REN skrev:
Brændstof, kompression eller gnist.. hvis en mangler køre skidtet ikke. Så metodisk fejlsøgning må der vel til.
Har du prøvet med en anden Pakning på den side?

R


Brændstof, kompression er der jo.... det eneste er at jeg er i tvivl om at der er gnist når lortet er samlet...... hvordan kan man tjekke at der er gnist når tendrøret er monteret og der er tryk på cylinderen.....
nå men er pt ikke kommet videre.... går lige og venter på nogle pakninger og nogle pakdåser der lige skal skiftes inden den samles og smides i..... skal nok vende tilbage...
mvh leo-pol
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Original tændspole og fordeler.
Nye kabler og tændrør, så er der gnist.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Vildskud.

Jeg har prøvet éen gang at et tændrørsgevind har været repareret med en helicoil. MEN blandingen af dårlig afrensning og brug af aaaalt for meget loctite gjorde at der ingen stelforbindelse var på helicoilen - og dermed tændrøret. Og det skal der jo til.
Det var nu ikke nogen VW men det er jo sagen uvedkommende..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Som oplysning hjælper det ikke at bruge Loctite til den slags, eller ventilsæder og ventilstyr. Loctite kan ikke tåle varmen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvordan går det?
Hvis du ikke har samlet den endnu kunne du prøve med et andet topstykke selvom du har tjekket det du har. Udelukkelsesmetoden mår bruges i dette tilfælde.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.