Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  søger VW bus, gerne spilt!!!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg er af denne holdning: Busser er oppe i meget høje priser i øjeblikket og det er ikke uden grund. Der er massere af busser derude, men interessen er desværre lige stor og nok større end markedet - specielt i Europa. Det betyder at hvis du vil have en ordentlig bus som du kan være sikker på er i orden koster den kassen. Når jeg skriver en ordentlig handel betyder det at du kan være nogenlunde sikker på hvad du køber - og så er det nok ikke USA vejen du skal gå.

Kan du ikke selv skrue eller har du ikke et sted at gøre det, så lad være med at købe en projekt selv om det er en splitbus. Stedet at skrue er næsten vigtigere en talentet - man kan jo altid lære det i løbet af en par år eller 5.

Hvis du vil køre i bussen hele året så køb en til under 20K for du dræber den alligevel i løbet af et par år.

Når du har 50.000 at gøre det hele for og vil ud at køre nu ville jeg gå efter en god og så original som muligt bay bus (1968-) som var kørende. Behandle den pænt og så har du en bus som du får rigtigt mange fede timer med. At have noget der virker er bedre end have noget der ser fedt ud.

Hvis det er en splitbus du vil have så gå efter sådan en og hav is i nosserne og spar op mens du venter på den rigtige.

My 2 cents.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
de er ikke kun dyre ,fordi der er for få af dem , de er dyre fordi de er dyre at lave, man kan lave 5 bobler for den samme pris og på den samme tid det tager at lave en bus - og ti buggyer
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
de er ikke kun dyre ,fordi der er for få af dem , de er dyre fordi de er dyre at lave, man kan lave 5 bobler for den samme pris og på den samme tid det tager at lave en bus - og ti buggyer


Det må man heller ikke glemme. Det er også derfor de kan være så billige som projekter.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) dansgaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Jeg er af denne holdning: Busser er oppe i meget høje priser i øjeblikket og det er ikke uden grund. Der er massere af busser derude, men interessen er desværre lige stor og nok større end markedet - specielt i Europa. Det betyder at hvis du vil have en ordentlig bus som du kan være sikker på er i orden koster den kassen. Når jeg skriver en ordentlig handel betyder det at du kan være nogenlunde sikker på hvad du køber - og så er det nok ikke USA vejen du skal gå.

Kan du ikke selv skrue eller har du ikke et sted at gøre det, så lad være med at købe en projekt selv om det er en splitbus. Stedet at skrue er næsten vigtigere en talentet - man kan jo altid lære det i løbet af en par år eller 5.

Hvis du vil køre i bussen hele året så køb en til under 20K for du dræber den alligevel i løbet af et par år.

Når du har 50.000 at gøre det hele for og vil ud at køre nu ville jeg gå efter en god og så original som muligt bay bus (1968-) som var kørende. Behandle den pænt og så har du en bus som du får rigtigt mange fede timer med. At have noget der virker er bedre end have noget der ser fedt ud.

tak for rådet! men jeg køber den nok først om et år, altså til næste sommer! jeg har kig på den her, bare i blå og hvid. den skulle være ret velholdt!

Hvis det er en splitbus du vil have så gå efter sådan en og hav is i nosserne og spar op mens du venter på den rigtige.

My 2 cents.



(permalink) dansgaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
tak for rådet! men jeg køber den nok først om et år, altså til næste sommer! jeg har kig på den her, bare i blå og hvid. den skulle være ret velholdt! han vil ha ca 3500 for den

(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg var MEGET heldig (tror jeg), og MEGET tålmodig da jeg skulle købe Splitbus med "kun" ca. 50000 kr. på lommen for et par år siden. Men det lykkedes efter flere års søgen, og med MANGE ærgelser!! (de gode eksemplare bliver solgt ekstremt hurtig, da der er mange der leder...!)

Jeg måtte til sverige og hente den, og det er en lidt længere historie! Læs den hvis du gider...

http://vwnettet.dk/forum/topic/14049

Mvh. Kåre
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det er jo også to år siden nu Kåre - der er sket meget siden - men ja det kan lade sig gøre hvis man er ivrig nok
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det er jo også to år siden nu Kåre - der er sket meget siden - men ja det kan lade sig gøre hvis man er ivrig nok


Det var netop det der var pointen! Men ja, den er nok steget i pris, men den var nok allerede også for billig den gang...
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
De falder nok også en smule i pris igen. I min egenskab af nørd inden for gamle engelske MC'ere har jeg bemærket at priserne er blevet lavere på motorcyklerne fra 1930'erne, hvor mod dem fra 70'eerne ser steget meget i pris.

På samme måde var det for et par år siden muligt at sælge en kabinescooter for op til 200.000 kr. Uden at gøre mig alt for klog på kabinescooter makedet har jeg ikke siden set dem til den pris.

Det har jo ikke altid noget med hvor specielle eller sjældne de er, men også mode.

Med det sagt, vil de aldrige blive så billige som de var engang.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) hottentot Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hardcore skrev:
Jeg var MEGET heldig (tror jeg), og MEGET tålmodig da jeg skulle købe Splitbus med "kun" ca. 50000 kr. på lommen for et par år siden. Men det lykkedes efter flere års søgen, og med MANGE ærgelser!! (de gode eksemplare bliver solgt ekstremt hurtig, da der er mange der leder...!)

Jeg måtte til sverige og hente den, og det er en lidt længere historie! Læs den hvis du gider...

http://vwnettet.dk/forum/topic/14049

Mvh. Kåre




Nu fik du også afslag i prisen pga. lakeringen ikke.... :-)
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hottentot skrev:
Nu fik du også afslag i prisen pga. lakeringen ikke.... :-)


Haha... Nej, men jeg fik afslag for ikke at være englænder!!

Mvh. Kåre
(permalink) Dan Rockstar
Skrev for 18 years siden | | | |
Hardcore skrev:
Mvh. Kåre


Hvorfor er det egentlig du underskriver hvert et indlæg som var det et brev? :)
-------------------------------------------
anotherdan.com
(permalink) MacPst Member
Skrev for 18 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Hvis du vil køre i bussen hele året så køb en til under 20K for du dræber den alligevel i løbet af et par år.


Hvis man undervognsbehandler, smører og holder ved lige, dræber man så en bus ved dagligt brug? Jeg står for at ville købe en som vores primære vogn, og i så fald skal den bruges dagligt.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Overhovedet ikke. Det er stærk mekanik hvis den bliver passet.. De blev jo oprindeligt bygget som arbejdsbiler - tænk dig i 60'erne havde enhver håndværker med respekt for sig selv en split pickup eller panelvan..
Og jeg tvivler på at du vil være ligeså hård ved din som et murersjak..

Jeg kørte da min gamle split som hverdagsbil uden problemer, og den blev BRUGT!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
MacPst skrev:
SorenJ skrev:
Hvis du vil køre i bussen hele året så køb en til under 20K for du dræber den alligevel i løbet af et par år.


Hvis man undervognsbehandler, smører og holder ved lige, dræber man så en bus ved dagligt brug? Jeg står for at ville købe en som vores primære vogn, og i så fald skal den bruges dagligt.


Både dig og Anders har jo ret i hvad i skriver. Det der ingen tvivl om. Det er varevogne og det må jo være godt bygget siden de er blevet så gamle som de er. Så, dræber dem er måske et stærkt udtryk. Det må jeg medgive jer.

Men hvis den skal stå i top stand uden en plet rust af nogen art (show and shine) og gøre det de næste 10 år tror jeg ikke lige vinterkørsel er sagen.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
MacPst skrev:
Hvis man undervognsbehandler, smører og holder ved lige, dræber man så en bus ved dagligt brug? Jeg står for at ville købe en som vores primære vogn, og i så fald skal den bruges dagligt.


Du skal bare ikke være bange for rust.. For det gør de (ruster altså), uanset hvor meget du vedligeholder - det lortesalt der blive smidt i enorme mængder i dette land æder sådanne gamle biler som vores i et raskt tempo. Du kan tydeligt se det hvis du tager nogler billeder af vognen inden vinteren sætter ind og når den er slut.. Leverpletter er der garanteret kommet flere af!

Jeg var nødt til at bruge min t1 66'er indtil slutningen af december sidste år, og det har sat sine tydelige mærker.

Og hvis du skal bruge den som primær vogn, så køb en baywindow, de kører altså lysår bedre end gamle splitbusser og type 1'ere for den sags skyld.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej der

Kåre, du var heldig, dengang! Men det var nok mest fordi Tomas hjalp lidt:-)

jeg har jo selv en splitbus, der efterhånden kører godt, men jeg vil til enhver tid anbefale folk at købe en bay (68-72 er smukkest, synes jeg)

Den er nok solgt nu, men der der en lækker 70' deluxe(som den orange)til ca 25 k på blocket...det er et fund!

En split kræver squ at man kan skrue, eller gør som en jeg kender..starter sæsonen med et besøg hos Jan Koed og får ham til at servicere den..og så selvfølgelig beholder der original..ellers får man bare verbal smæk af Jan:-)

I det jyske er Ib vel ved at være dr splitbus:-)
Ronnie
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kan varmt anbefale en splitbus, har selv en 65'er i den billige ende (står os i omkring 50K). På trods af følgende nedenfor holder vi meget af den og det er verdens hyggeligste køretøj! :-)

- Næsten lige så meget støj i kabinen som i en gammel Land Rover
- De fleste ture foregår med max 90 km/t.
- Det regner og blæser ofte ind når det ikke lige er sommervejr
- Altid lidt mekanik og rust der trænger til en kærlig hånd
- Uforstærkede tromlebremser, så man skal op at stå på pedalen ved tung last
- Ikke rigtig noget varme - varmen virker men bilen er meget stor.

Har også haft en Baywindow - de virker lidt mere solide og arbejdshest-agtige, men det er jo ikke helt det samme som den originale 60'er splitbus. Til en lang ferietur ville jeg nok også vælge en baywindow, hvis det absolut skulle være i klassisk bus.

mvh og held og lykke med at finde den rette
JAKOB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har en camper på dk papire. på roden. 20201887
(permalink) renesilver Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har en baywindow med højt glasfiber tag med camping indretning, den er nysynet og skal du have en pålidlig bus er det denne du skal have, jeg kan sende nogle billeder hvis du vil se nærmere på den. men kig forbi og rul en tur i hende så er du solgt. pris omkring 30000-35000 kr
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har en splitbus. 1967 double door. Jeg overvejer at sälge. Den er i flot stand. Nylakeret i original farverne "seeblau og cumolusweiss" for ca 3år siden.
Der ligger en 1600 udbytes motor i. Men jeg har det originale longblock stående. Det drejer rundt men der lidt slör i den.
der er 4 helt nye stöddämpere på.
Styrtöjet tränger til at få byttet lidt gummibösninger. den sejler lidt.
billeder kan mailes.
KennethVW
(permalink) KennethVW Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonymous skrev:
Jeg har en splitbus. 1967 double door. Jeg overvejer at sälge. Den er i flot stand. Nylakeret i original farverne "seeblau og cumolusweiss" for ca 3år siden.
Der ligger en 1600 udbytes motor i. Men jeg har det originale longblock stående. Det drejer rundt men der lidt slör i den.
der er 4 helt nye stöddämpere på.
Styrtöjet tränger til at få byttet lidt gummibösninger. den sejler lidt.
billeder kan mailes.
KennethVW


det var mig der ikke var logget på....

KennethVW
bus_6.JPG
bus_1.JPG
bus_2.JPG
bus_4.JPG
bus_3.JPG
bus_5.JPG

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvad er prisen på din bus Kenneth?
(permalink) KennethVW Member
Skrev for 18 years siden | | | |
BUD....

Dog ingen skambud... jeg har set hvad de er värd...

KennethVW
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SPLIT FR 67 TIL SALG
KM 53,250 (EX MILT

Reply »

You must log in to post.