Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rasser´s motor....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
min 1914 maskine: mere info billeder, osv. når jeg får mere tid og overskud.

Måske til salg... skriv eller ring hvis det har interesse!
Billede_112_.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 18 years siden | | | |
den er S
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg vil prøve noget nyt.... men sælges ikke nødvendigvis nu, kun hvis jeg kan få den forlangte pris (Ring, ring ring). Kan købes som køber ønsker (dvs. som longblock eller komplet eller noget der ind i mellem..)

PS. Den er 100% fri for oliedryp.... den ikke så meget som bare sveder lidt et eneste sted - og har kørt ca 1500-2000 efter nybygning!

Giver ca 150hk på svinghjulet.... og olietemperaturen ligger på ca 85 grader konstant når man ligger og cruiser 130-140km/t på motorvejen (med ekstern oliekøler monteret selvfølgelig).
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
fra en anden vinkel ... men igen med dårligt kamera!
Billede_109_.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvilke prisleje snakker vi om hvis den er komplet med kobling m.m. lige til at spænde på med de fire motorbolte.
Hilsen Morten
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har været med en tur under Limfjorden i den og FUCK den trækker og larmer, gid jeg havde de penge Rasser så var den solgt.
vh jesper
-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Krumborg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kunne være interesseret.... Vil også gerne spore mig ind på prislejet.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Den er dyset og kørt ind... klar til at køre.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det ser godt ud. Er selv på jagt efter en spændende motor med maks budget på 30k
Er det en ny blok? og hvad er der ellers smidt i?
mvh Thomas
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej det er ikke en ny blok men en blok fra en T2 fra sidst i 70´erne med lavt km tal.

Der er brugt følgende dele til motoren:
-Krumtap 69mm DPR modvægtet krumtap
-200mm lettet svinghjul 5.1kg
-Kennedy stage 1 trykplade
-Powerpulley remhjul (med pakdåse sat i blok for bedre olietætning)
-W130 engle knast (308 graders knast)
-Ligeskårne knasthjul fra CB performance
-26mm Schadeck oliepumpe (blokket for fullflow)
-CB Performance ultra light weight lifters (74gr)
-Manton Stødstænger
-JayCee Stødstangsrør
-1.25:1 Scat vippetøj
-Ahnendorp elefantfods ventil-justerskruer
-94mm Mahle cylinder/stempler
-Total seal stempelringe (kun nr. 2 ring)
-040 topstykker portet og poleret samt ventilsæder har fået lavet 3 vinkler. Styrene er drejet ned inde i kanalen så de fylder mindre og tillader mere gas at komme igennem. Ind/Ud-sugningsventil: 40/37,5mm.
-Matchportede manifolde.
-Dobbelte ventilfjedre fra JPMotorsport $$$$$$$$$ (www.jpmotorsport.se)
-Bugpack chromemoly fjedertallerkner/retainere
-Boltede vippearmsaksler med shims
-Alu ventildæksler med åndestudser
-Mallory Unilite strømfordeler med "hjemmelavet" avanceringskurve
-Pertronix ignitor tændspole
-10,4mm Taylor tændkabler
-NGK B7HS tændrør (0,9mm elektrodeafstand)
-40mm Dellorto DRLA karburatorer med 37mm venturier
- 1-5/8" merged header (tarmslyng)
- 2½" magnaflow potte

Krumtap/svinghjul/trykplade er afbal.
Plejlstænger er afvejet til max 1 grams forskel.
Vendehøjde - 0,95mm
Kompression - 10,85;1
Fjedre i topstykket er shimset op fuldstændig efter bogen og vippetøjsgeometrien passer ligeledes også perfekt.
Der er lavet 3 åndeudtag på blokken (et istedet for den org. benzinpumpe, et bag blæserhuset samt et i "porsche"-åndeboksen), og så er der åndestudser på hvert ventildæksel.

Giver max effekt ved 6600-6700 omdr, men man kan sagtens ligge og cruise..... glem alt hvad folk siger om at w130 er en racer-knast! De har garanteret ikke prøvet at køre med den i en motor der er indstillet ordentligt (tænding og karburatorer).

Ingen tendens til tændingsbanken, og den bliver heller ikke varm!


Jeg har bestemt mig for at sælge den som longblock, da jeg gerne vil beholde blæserhus, strømfordeler osv. osv. Karburatorer kan dog indgå i handlen (de er jo i forvejen dyset ind til motoren).


køb den for 26000
UDEN blæserskjolde/hus/generator, strømfordeler, tændspole/kabler, udst./tarmslyng, åndeboks, speedertræk, oliekøler/termostat/filterholder/slanger osv. men MED karburatorer/manifolde samt de små tragte.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kom og se/hør den på Bugrun hvis du er int.


-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.