Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  montering af 1500 ccm på 1300 gearkassen

Tags:
No tags yet.

(permalink) joe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
har forsøgt at montere en 1500 ccm på en 1300 gearkasse men den vil bare ikke på, den mangler ca 4 cm for at gå på, hvad kan der være galt??
Vi har slebet inde i koblingshuset med en vinkelsliber som VWmorten sagde men den vil stadig ikke på.
vw1_027.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er sikkert strålerne på højgearakslen der ikke passer overens med strålehullet i din kobling.

Jeg plejer at sætte bilen i 4. gear og så låser/holder min makker det ene bagdæk mens jeg drejer det andet. På den måde får du drejet højgearsakslen en smule, og du kan så prøve igen om du kan skubbe motoren helt ind.

Jeg er næsten sikker på at det er dit problem... prøv det lige!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg gider ik lige nu Joe. men i morgen skal jeg nok finde ud af hvorfor i ikke kan få den på, det lover jeg dig.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Vi har prøvet at montere koblingsnavet direkte på højgearsakslen, den har avært ved at smutte ind over men den kan..... mit bud var også igår da vi ikke gad mere at det var der problemet lå! vi har prøvet at dreje med akslen mens vi skubbede på motoren, lige lidt hjælp det!!!

men any whooo min bobbel køre fint Joe så smid din ud og så kan du bare låne min engang i mellem, det er nok det letteste ;)

VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den gearkasse på billedet skal der ikke slibes i for at putte en 1500 motor i.
Deb viste gearkasse er fra 71 og frem. Dem der skal slibes i er de gamle op til 67 med 109 tands svinghjul.
Fra 68 passer en motor med 130 tands.
Din 1500 motor er nok med en ring midt i koblingen. Den ring kan ikke gå ind fordi din gearkasse er beregnet til en kobling uden ring (71-)
Du kan tage ringen og bruge den gamle kobling.

Hvis din kobling er uden ring er det som andre er inde på at din højgearaksel står for tand.
Dit koblingnav skal gå let ind på højgearakslen ellers kan den heller ikke koble ud når du er færdig. Men jeg har på det sidste set nogen koblingnav på markedet der ligesom har dobbelt tandantal hvor hver 2. tand er finere og så ikke passer. De kan godt drille.

Motor og gearkassefladerne skal være paralelle med tendens til at motoren hænger lidt, LIDT !!, og samtidig med at man lige løfter motoren 2cm bagi har man en hjælper til at dreje langsomt på det ene baghjul, så putter man den lige ind. UDEN VOLD for man ødelægger koblingen.
Hvis bilen står med hævet bagende og forhjulene på jorden, skal man tænke på at motor faktisk skal puttes lidt nedad medens den glider ind. Domkraften må ikke være for høj eller længere fremme end bunddækslet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.