Hilfe, min elskede bil aflader batteriet i løbet af en nat. Har lånt et batteri for at udelukke at dette var problemet. Bilen kan trækkes igang uden problemer, bilen lader fint under kørsel, og kunne starte efter at have stået stille ½ time, men men men næste morgen sagde den bare bbbbm og gik død for strøm..(ligesom før det nye batteri kom i) Hvad gør jeg nu, kan jeg det her selv eller skal man være superekspert, hvor starter jeg ??
VWenlig hilsen Vibeke
du tager et stk måle apperat og måler dig frem til hvor forbruget det er, er der flere steder bruger man udelukelses metoden ved at koble de forskellige ting fra på skift - kan være lidt trickey at finde...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hej Vibeke
Ved ikke helt hvad du mener med "bbbm og gik tør for strøm"
Drejer motoren rundt, og så stopper hurtigt efter pga manglende strøm, eller drejer motoren slet ikke rundt?
Tænker på om ikke det er forbindelserne ved starteren der driller dig, så der er masser af strøm på batteriet, men at starteren ikke drejer rundt pga dårlige de
forbindelser.
Håber ellers at du stadig er glad for den blå.
Ellers slå lige på tråden, der er selvfølgelig stadig åben for din VW-hotline.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
Hej Morten
Jam du havde naturligvis ret i din formodning, der er sku da masser af strøm på batteriet, det er vidst mere en "fejl 40"
Jeg glæder mig til at komme hjem i dag og kortslutte bæstet ;o)
Jeg er superglad for min VW-hotline det skal du vide
Og ja jeg er vildt begejstret for "den blå".... det har jeg ikke fortrudt et sekund, selv ikke i vinter med isslag og div. den er bare for lækker.
Vwibeke
Det kan være at den som så mange 6voltere, lige skal have en lygterelæ bygget på til at hjælpe starteren til at trække i indgreb.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
"Det kan være at den som så mange 6voltere, lige skal have en lygterelæ bygget på til at hjælpe starteren til at trække i indgreb."
Hej Frank... det sidder der skam allerede på bilen ...men tak alligevel, alle råd er dejlige at få, problemet er nu at jeg jo ikke alene kan dreje på tændingen og kortslutte starteren... hæ hæ:o)
Nu er jeg ikke helt med på hvad du mener med at kortslutte starteren.
Hvis du vil holde en skruetrækker mellem batteri+ og klemme 50 på starteren, behøver du ikke at have tænding på. Jo men så springer motoren bare igang.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nå så fik jeg da lavet den ....det viste sig ....(trommehvirvel) at det var generatoren der ikke ladede med mere end 5.5V så der er skiftet kul og lavet relæ.
Nu skulle den gerne virke ...den skal jo til Roskildefestival på søndag.