Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Test Af starter T2 73

Tags:
No tags yet.

(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Netter

Har mistanke om at min starter i et t2 projekt ikke virker. Har pillet den af for at rense/rengøre starteren. Men hvordan tester jeg den? - efter min overbevisning er det at sætte stel til den og plus på terminalen på spolen. Den ekstra lille terminal på spolen skal vel så have en impuls fra plus på batteriet for at løbe rundt???
Har prøvet dette med en batterilader - skete ingenting, men måske pga. for lidt effekt (skal måske være batteriet). Fandt godt nok gennemgangen af testen i haynes manualen, men da var den selvføægelig pillet ud. - håber i kan hjælpe evt. em det kræver en ny spole, starter eller nyt i det hele taget - MVH Christian
(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nogen der kan/har lyst til at hjælpe? Det er nok newbie spørgsmål jeg stiller mvh.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej

Nu ved jeg ikke om late bay startere er anderledes end alm bobbel startere, jeg har kun splitbus og bobbel.

Men en hurtig test af om der overhovedet er liv i starteren er v.h.a. et frisk batteri og to gode startkabler(Biltema har nogle ok til 150.-)

Allerbedst er at montere starteren på en gearkasse(sådan en har man jo altid liggende og flyde, da akslen med det lille tandhjul skal styres.
Men man kan også spænde starteren fast i en skruestik i nødstilfælde.

Minus kablet sættes på stel på starteren.
Plus kablet på gevindet med 8mm møtrik og en skruetrækker bruges til at lave forbindelse mellem plus kabel og den lille terminal. Så skal den snurre.

En lader giver ingen effekt.. der er brug for flere hunderede ampere (batteriets starter effekt, står på batteriet).

håber det hjælper :-)

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Ronnie - tak for det du. det går jeg videre med

Sgu lækkert sådan at kunne spørge og få råd - tak tak

MVH Munk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
yes!

Ronnie
(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej, Rensede starteren og prøvede den efter "nødmetoden". nu skal den lige monteres og så må vi håbe kassen starter. L
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej Chr

hvis starteren stadig driller når den er monteret, så kan det være din "lejebøsning for starter" der er smadret. Det er en lille bøsning der sidder i gearkassen, der hvor din starter aksel kører ind. hvis den er gået vil starterakslen ikke køre rent rundt.

Ved ikke hvor den fås i Aalborg, bør ikke koste mere end 30.-

spørg lige forhandleren/ eller her om smøring af bøsning. lidt speciel(nemt nok)
Ronnie

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tror måske du har ret ronnie. FIk renset starteren godt igennem, testede den på nødmåden - hvilket gav at den nogle gange kørte fint rundt, mens den andre bare sagde klik og så skete der ikke mere. monterede den på bilen igen, hvor jeg kun kunne få klik lyde ud af den (kunne se den forsøgte at snurre). Forsøgte også med stel ledning direkte på starter foden, samt bare at kortslutte uden om tændningslåsen. Men kigger lige på det med bøsningen - lyder som noget.

Chr. Munk
(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Ronnie - Vil lige høre om du evt. kan hjælpe lidt mere. Kiggede efter bøsningen hvor starteren sættes ind og her ser det lidt mærkeligt ud. Selve hullet hvor akslen skal ind er forskudt (hvad jeg kan se. Altså er hullet forskudt hvor koblingshuset monteres. Kan det virkelig passe?? den øverste bolt for starteren sidder godt nok ikke i, men lyder noget lusket når de tre andre bolte sidder i. Skal bøsningen sidde i begge dele eller kun det ene hus - ikke rigtig til at se i haynes. Mon jeg ligeså godt kan splitte det hele ad til renovering - MVH Christian

Reply

You must log in to post.