Jeg har monteret en dobbelt 40 mm. weber.
Den kan godt starte, men den dør så snart jeg rør gassen.
Kan det være fordi den er for mager?
Der er masser af benzin i huset, og jeg har blæst den igennem.
Venturier: 32mm
Idle dyse er: 50-F8
Main dyse er: 125
Min motor er en 1914.
Hvad har i andre af dyser på en 1914?
den er nok nærmere for fed - lyder som om den drukner
og der er ikke ret mange andre der kører med EN dobbelt weber - der er ikke ret mange der har kunnet få det til at køre optimalt , hvis der da overhovedet er nogen - jeg mindes det ikke - dellorto er der men ,det er helt sikkert bedre med to, så virker det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Der er højst sandsynligt en kreds, enten accelerations eller fra hoveddysen der er stoppet. Husk på at selv de mindste fremmedlegemer kan sætte sig i en af kanalerne.
Skil karburatoren ad, ud med dyserne og svømmeren så du kan se hvad du laver og så på med lidt trykluft.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
med en midtmonteret weber skal du køre meget fedt på tomgang så skift den 50 ud til 55/60 og chek din acc dyse den skal også være større end std kan ikke lige huske str.og den skal gi bensin lige så snart du røre gassen.find også den mindste halsring du kan få det hjælper også .hoveddysen skal op i 135-140 vil jeg tro
MVH Dennis
Jeg har ikke fået fat i nogle dyser endnu.
Men jeg prøvede at tage min 125'er hoveddyse og bore op til 1,5 mm.
Det hjalp en lille smule, så jeg prøvede 2 mm.
Nu kan den tage gassen, men stadig ikke helt.
Det virker lidt vildt hvis den skulle være endnu større.
Kunne grunden måske være en eller anden utæthed?
En 150 dyse f.eks er da slet ikke 2 mm, vel?
Jeg har masser af vaacum i manifolden når jeg måler det, men jeg ved ikke om man kan checke en utæthed sådan.
Jeg har nemlig et andet problem nu, hvilket jeg også havde før med en 4-portet karburator. Måden jeg havde lavet indsugningen, gjorde at benzinen hobede sig op.
Derfor skiftede jeg til en dobbelt weber og lavede en ny indsugning.
Men problemet er nu det samme:
Explosion i karburator + udstødning (Tit på samme tid), men kun når turboen ikke laver tryk. Så snart den laver tryk er der ingen problemer og den kører perfekt.
Tændings justering hjælper ikke.
Det sjove er at explosion i karburator er et tegn på at den er mager, og i udstødningen er et tegn på at den er fed.
En Weber kan godt køre. Men manifolden er for lang og for kold. Det er muligt du kan køre lidt i Juli måned, men ikke om aftenen.
Det bliver aldrig godt.
Men som Dennis siger: Du skal kunne se at den giver benzin fra accell.-pumpen med det samme. Ellers dør den, som du oplever. Men det skal alle karburatorer. Det er ikke specielt for Weber.
Venturien har ingen virkning før den kommer ud at køre. Dem skal du ikke skifte for at løse dit problem.
Men den skal nok ikke være mere end 28mm. Men det viser sig i rullefeltet.
Du har spurgt om hvor du køber dele til Weber.
Hos Dybroe i
Hvor er der et sted på sjælland man kan få bilen justeret på rullefelt og de kan finde ud af gammeldags karburator?
Nå du var hurtigere.
Ja problemet er da det samme uanset hvilken karburator du bruger.
Du kan vel bore så store huller at den finder noget at køre på.
Men for at starte og give gas fra tomgang skal du ikke rode med hoveddyse.
Anonymous skrev:
Nå du var hurtigere.
Ja problemet er da det samme uanset hvilken karburator du bruger.
Du kan vel bore så store huller at den finder noget at køre på.[quote]
Det var ikke karburatoren der var grunden til jeg skiftede.
Det var den manifold jeg havde lavet for at få plads til den under hjelmen.
Derfor har jeg nu lavet en ny manifold og brugt en weber for at det kan være der.
Jeg var sikker på explosionerne skyldtes en deciliter benzin der konstant lå i manifolden.
Men det var det så ikke...
Du kan få den justeret hos VAE i Slagelse