Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken motor og kan den godkendes?

Tags:
No tags yet.

(permalink) dosser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har nedenstående motor i roadsteren, har fået oplyst det skulle være en 1914ccm men motornummeret starte med AN så efter hvad jeg kan finde ud af skulle det være en 1800ccm på http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/motorenuebersicht.php men billedet passer ikke med en type 4 motor på deres side, mere som en type 1 motor (måske billederne bare er pynt LoL)så nu til spørgsmålene:
1. Hvad er det for en motor?
2. Kan min roadster bygget over en 1302 godkendes med denne motor til syn?
3. Hvis ja, er der så noget som jeg skal gøre før et evt. syn?
4. Hvis ikke, hvad skal man så gøre for at få den godkendt med motoren?
vwnye_006.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1914 ???
Narrhh, knapt. Det er en 1830 cc. helt nøjagtigt. Den kan sagtens synes. Det er mere om de kunne finde på at forlange afgift. - Men er den ikke afgiftsberigtiget med den i ?
Ellers må du en tur til Nordjylland. Så findes der nok en løsning på det.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) dosser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja, det mente jeg nok det var en 1800ccm, hvad mener du med afgiftberettiget med den i?
Jeg roder normalt med motorcykler, så jeg ved ikke en fis om det her, men man skal jo lærer det ;-)
Hvad forlanges der normalt i afgift hvis man sætter sådan en motor i, og er der andet der skal laves? der er sat skiver foran på bilen.
Hvad skal jeg i nordjylland efter?
Hvad kaldes motoren så er det en type 1-2-3-4 el. noget helt andet?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er en type4 motor, der så er bygget om med højt blæserhus fra type1.
Hvis der er skiver foran og du maler blæserhuset matsort, kan det godt godkendes.

Nej pjat. Der er nogen synsfolk i Nordjylland der godt ved at den kan godkendes.

Med skiver foran, 19mm hjulcyl. bagi og afstivninger på forakselrøret kan man godkende 100HK i en type1.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok, men en 1800ccm har jo ikke 100hk! hvad så hvis det er under 100hk kan man så sætte den i en type1 ?
Skiverne er der, men hjulcylinder - forakselrør ??? damm, jeg har rodet for meget med motorcykler LoL
Er det noget man kan købe el. skal det hjemmeproduceres?
evt. hvor kan det fås og findes der noget billedværk af det?
Skal man evt. betale noget afgift af motoren el. ???
Jeg er faktisk bare interesseret i den bliver lovlig som den er, ellers må jeg jo lægge en gammel 1302 i den istedet for, men det er jo knap så sjovt.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg opfordrer på ingen måde til noget ulovligt.... jeg bil bare fortælle dig at der altid er den mulighed at købe en syningsmotor(ca 1500 kr). så kan du jo beholde den du har til hvis du skal "ud og køre drag-race på en bane en dag"....

så har jeg vist ikke sagt for meget:-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Arh, Frank var lige en tand for vaks. Han glemte at det er en 1302. Så ingen problemer med foraksel afstivning.
En 1302 med skiver for, og omtalte montering af større hjulcylindere bagi, kan godkendes med op til 110 hk. - Din ligger i det nabolag.
Du skal ikke betale afgift sålænge du holder lav profil. Din er jo betalt afgift af da de lavede den om til en roadster, så må det være nok.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) dosser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok, hvad er så det her med hjulcylindre bag, hvilken størrelse skal der på (hvad er originalt?) kan det købes færdigt el. skal man til at hekse lidt?
Hvordan får man det godkendt? skal der nogle papirer til og hvem henvender man sig til, synspladsen? skal det stå nogle steder evt. en godkendelse, ligesom med roadster karrossen?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nåh nej. Jeg glemte at en 1302-03 bare har lov at "blafre" med forhjulene.

Originale hjulcyl. bagpå fra 67- er 17 mm.
Før 67 er de 19 og kan bygges på den nyere bil med en plade mellem ankerpladen og cyl.
Der letteste er at købe hjulcyl. til Porsche 924. Det er jo samme bagbremse som type1 efter 67-, bare med 19mm cyl.

Lad nu være med at grave mere i det synsmæssige. Det er ikke noget problem. Hvis din motor kører pænt og ikke larmer, så går det nok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.