Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Safari - Den Danske Bil fra Skødstrup ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sådan en bil har jeg, som jeg købte i 83 tror jeg nok, den har ikke kørt længe. Hvad ville du ved om den?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den har to langsgående vanger (firkantrør) ude i siderne. Intet med en VW-bund at gøre ud over teknikken i tunnelen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) safari Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Chokomann skrev:
Er der nogle der kan komme med nogle oplysninger på vw Safari ?
Hvor mange blev der lavet, osv ?

Martin


(permalink) safari Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej,
ingeniør Bent Due var konstruktør til safari, og må være til at finde? Jeg tror ikke at der blev lavet meget mere end 30-50 stykker af dem, men måske ta jeg fejl.
Min søn har selv sådan en i baghave og overvejer at lave den i stand med noget hjælp siden den ikke har kørt i 6, 7 år.Det er en afkortet model(30 cm cut) Original forbro (1956)og nyere bagbro -1970 vil jeg tro. Motor er en 1500 kbc., men hænger nok lidt fast:-).Det interessant ved den er at den bruger 6 volts på starterrelæ, 9 volts på starteren og 12 volts i resten af system.....(flere udtag på batteriet)MVH
J-C G
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Så er det muligt at købe én:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46272028
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Der blev bygget ca 30 Safari-biler i starten af 80érne. Projektet stoppede fordi Told & Skat ville have ca. 25000,- i afgift pr. bil, fordi de betragtede dem som nye køretøjer og ikke en ombygget bil, som kun ville koste ca 5-8000,- i afgift afhængigt af årgangen på bunden. Prisen derfor alt for høj og bilen usælgelig.
Jeg købte i ´87 tre stk. Safari, som skulle færdiggøres med ledningsnet og andre småting. Der medfulgte også en del reservedele.
Bilerne blev lavet færdige een efter en, og der blev betalt afgift af ombygning, ca 6000,- .
Jeg har stadig en Safari som er indregistreret og køreklar. Har kørt ca 65000,- km i den på 18 år.

hilsen Tommy, 28126660
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en jeg mangler papire på.
Jeg har hørt at alle der er blevet samlet færdige, alle er med afgift betalt. Nogen der ved om dette er rigtigt, og kan bekræfte dette.
Jeg vil gerne lave min og have den på plader.
Hilsen Per
-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:

Der blev bygget ca 30 Safari-biler i starten af 80érne. Projektet stoppede fordi Told & Skat ville have ca. 25000,- i afgift pr. bil, fordi de betragtede dem som nye køretøjer og ikke en ombygget bil, som kun ville koste ca 5-8000,- i afgift afhængigt af årgangen på bunden. Prisen derfor alt for høj og bilen usælgelig.
Jeg købte i ´87 tre stk. Safari, som skulle færdiggøres med ledningsnet og andre småting. Der medfulgte også en del reservedele.
Bilerne blev lavet færdige een efter en, og der blev betalt afgift af ombygning, ca 6000,- .
Jeg har stadig en Safari som er indregistreret og køreklar. Har kørt ca 65000,- km i den på 18 år.

hilsen Tommy, 28126660


Har du ikke nogle foto du kan sende ?
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hmm blev ejer af en vw safari for et par mdr. siden, nysnet og helt iorden fair sælger og handel uden problemer. Er ved at konvertere den til 12v lige pt også skal den en tur hen til en kammerat der er lidt en tryllekunstner med airbrush og kander(spray-dåser), ja nogen vil sige det er blasfemi at lave sådan noget på en ret unik bil , men jeg vil gerne give den et mere personligt islæt også er det jo heldigvis også noget jeg selv bestemmer hehe...
anyway syntes jeg det kunne være lidt sjovt at høre fra ndre der han samme bil på plader, evt. selv har lavet en i stand ?, jeg overvejer også lidt at lave selve kalechen om , sådan at kabinen bliver mindre , men tilgengæld slipper jeg for at der bliver trukket udstødning ind fra motoren af og selve kabinen bliver nemmere at varme op , for varmen virker faktisk i denne vogn. Ved ikke hvordan nadres erfaringer er , men jeg har haft 4 vw af forskellige årgange og på alle har varmen været et større eller mindre problem: det har jeg selvf. været klar over fra starten ,kan jo ikke komme bag på nogen hvis man laver bare en smule research. Så blev da lidt overrasket over at varmen er så god i netop denne bil , er det også andre ejers erfaring eller ?
men for at ikke ævle for meget , så syntes jeg det kunne være sjovt at høre lidt mere fra andre ejere ihverfald også mhs. fejl, ulemper, fordele etc.
det er jo en bil det er ret svært at finde information om.
på forhånd tak og godt nytår
(permalink) Bigbirger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har også en. Synet og indregistreret første gang i nov 1983 og bygget på en 65'. Forbro og bremser er nyere og fælgene er 4 x 130. Motoren er fra en type 3 og det volder lidt problemer hvad angår udstødning. Der fulgte et sæt tarmslyng med bilen, men blæserhuset er i vejen. Det kan trylles til at passe, men har nogen en adresse på et heftigt udstødningssæt, så lad mig det vide. Barnevognskalechen er dømt til at forsvinde og dørene (med Fiat greb) ligeså
DSC01833.jpg
DSC01829.jpg
DSC01830.jpg
DSC01831.jpg
DSC01832.jpg
DSC01834.jpg
DSC01835.jpg
DSC01836.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tillykke med din safari , der er lidt at gå i gang med kan jeg se :-) ...
kan se der er monteret sikkerhedsseler i din , har du mon mulighed for at tage et billede af hvordan de er monteret ? , jeg skal til at montere nogen i min safari og kunne virkelig godt bruge lidt inspiration
(permalink) Bigbirger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak. Den kan faktisk køre og undervognen er ikke som ny men synsklar. Larmer som bare f..... uden udstødning men det løser sig nok. Jeg checker lige det med selerne og indsætter et par billeder. Jeg har tænkt mig at montere hofteseler i bag. Ungerne skal også blive i bilen hvis der skulle ske det utænkelige.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay , men en vw er jo aldrig nem at slå ihjel hehe ...
tror nu heller ikke undervognen er det store problem, der er jo ikke så meget af den og det der er , er nemt at komme til at lave rep. på . Det er ihvertfald min erfaring .

du kan se min tråd her
http://vwnettet.dk/forum/topic/289721

hvis det var noget :-)

og chokomann har også en virkelig flot safari til at stå , meget gennemført !

lyder godt med billeder , for jeg er sq lidt i tvivl om hvordan jeg skal montere dem i bunden af bilen , så kunne være fedt med lidt input om det .
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er sku' ikke meget originalt i den safari du har der

Originalt er kun 2-3 stykker lavet med pandekagemotor
Instrumentbrættet er det forkerte
Dørhåndtagene er de forkerte, og der er kalechestof i rammen på originalen.
Barnevognsrammen er heller ikke original
Den sorte kant hvor styrtbøjlen er samlet med karossen er heller ikke original


MHT. varmen så er varmekasserne originalt på VW ret gode - det der fejler er i 99,99% af tilfældene varmekanalerne langs bunden af vognen, de ruster og er utætte.

På en original safari er de udført i 'tørretumblerslange' som ligger i 2K skum i siderne.
I venstre side er der en injector som giver varme til defroster.

(permalink) Polarit Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"Der er sku' ikke meget originalt i den safari du har der

Originalt er kun 2-3 stykker lavet med pandekagemotor
Instrumentbrættet er det forkerte
Dørhåndtagene er de forkerte, og der er kalechestof i rammen på originalen.
Barnevognsrammen er heller ikke original
Den sorte kant hvor styrtbøjlen er samlet med karossen er heller ikke original


MHT. varmen så er varmekasserne originalt på VW ret gode - det der fejler er i 99,99% af tilfældene varmekanalerne langs bunden af vognen, de ruster og er utætte.

På en original safari er de udført i 'tørretumblerslange' som ligger i 2K skum i siderne.
I venstre side er der en injector som giver varme til defroster. "



(permalink) Polarit Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nogen der vil sælge en safari ?

kenneth(a)skummel.dk
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg så en stå ved esbønderup ved gilleleje, da jeg skulle på og surfe. Aner ikke om det er nogen herinde fra eller om den er til salg.Bare et tip.
(permalink) Polarit Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ingen andre der har set en til salg ?
(permalink) Hoeg58 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Per "Frosty" har sådan en stående , men om den er tilsalg ved jeg ikke, men man kan jo altid spørge

Torben
-------------------------------------------
Luft ie dæk å vi er væk
(permalink) KimHH Member
Skrev for 16 years siden | | | |
http://www.dba.dk:80/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52925532
(permalink) buggyOle-Herning2 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Der er sku' ikke meget originalt i den safari du har der

Originalt er kun 2-3 stykker lavet med pandekagemotor
Instrumentbrættet er det forkerte
Dørhåndtagene er de forkerte, og der er kalechestof i rammen på originalen.
Barnevognsrammen er heller ikke original
Den sorte kant hvor styrtbøjlen er samlet med karossen er heller ikke original


MHT. varmen så er varmekasserne originalt på VW ret gode - det der fejler er i 99,99% af tilfældene varmekanalerne langs bunden af vognen, de ruster og er utætte.

På en original safari er de udført i 'tørretumblerslange' som ligger i 2K skum i siderne.
I venstre side er der en injector som giver varme til defroster.



Instrumetbrættet er fra en 1976 Mazda 1300 ( lille 2-dørs, corolla størrelse)
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hoeg58 skrev:
Per "Frosty" har sådan en stående , men om den er tilsalg ved jeg ikke, men man kan jo altid spørge

Torben


jeg tror stadig han har min til at stå, den er ihvertfald rigtig god til prisen, men den i dba ser også rigtigt godt ud ...
held og lykke med handel :-)

(permalink) pete Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Blev der ikke også produceret Safari på Langeland eller er det mig der husker helt forkert??
(permalink) JohnR Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej og HJ
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Polarit skrev:
Nogen der vil sælge en safari ?

kenneth(a)skummel.dk


YES - Jeg har en til salg...har beholdt de gamle SAFARI registrerings papirer. (reg 1. gang i 1956 (som VW), og 1.gang som safari den 10/03/83, har selv registreret den, den 11/08/83, (reg. med synsfri kobling i 84)- har kørt 12-13 år i den - stel num. 1210378...pris idé, 20.000 kr.

Reply »

You must log in to post.