Sådan en bil har jeg, som jeg købte i 83 tror jeg nok, den har ikke kørt længe. Hvad ville du ved om den?
Chokomann skrev:
Er der nogle der kan komme med nogle oplysninger på vw Safari ?
Hvor mange blev der lavet, osv ?
Martin
Anonym skrev:
Der blev bygget ca 30 Safari-biler i starten af 80érne. Projektet stoppede fordi Told & Skat ville have ca. 25000,- i afgift pr. bil, fordi de betragtede dem som nye køretøjer og ikke en ombygget bil, som kun ville koste ca 5-8000,- i afgift afhængigt af årgangen på bunden. Prisen derfor alt for høj og bilen usælgelig.
Jeg købte i ´87 tre stk. Safari, som skulle færdiggøres med ledningsnet og andre småting. Der medfulgte også en del reservedele.
Bilerne blev lavet færdige een efter en, og der blev betalt afgift af ombygning, ca 6000,- .
Jeg har stadig en Safari som er indregistreret og køreklar. Har kørt ca 65000,- km i den på 18 år.
hilsen Tommy, 28126660
Anonym skrev:
Der er sku' ikke meget originalt i den safari du har der
Originalt er kun 2-3 stykker lavet med pandekagemotor
Instrumentbrættet er det forkerte
Dørhåndtagene er de forkerte, og der er kalechestof i rammen på originalen.
Barnevognsrammen er heller ikke original
Den sorte kant hvor styrtbøjlen er samlet med karossen er heller ikke original
MHT. varmen så er varmekasserne originalt på VW ret gode - det der fejler er i 99,99% af tilfældene varmekanalerne langs bunden af vognen, de ruster og er utætte.
På en original safari er de udført i 'tørretumblerslange' som ligger i 2K skum i siderne.
I venstre side er der en injector som giver varme til defroster.
Hoeg58 skrev:
Per "Frosty" har sådan en stående , men om den er tilsalg ved jeg ikke, men man kan jo altid spørge
Torben
Polarit skrev:
Nogen der vil sælge en safari ?
kenneth(a)skummel.dk