Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Restaurering

Tags:
No tags yet.

(permalink) snowie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg vil have min vw 1300 fra '70 restaureret, og er desværre ikke selv hverken pladesmed eller mekaniker.

Den trænger gevaldigt til at ordnet rust på vist samtlige af de sædvanlige steder.
Jeg ved godt at mange herinde selv ordner deres biler, men jeg har ikke plads eller viden til at gøre det selv....

Derfor leder jeg efter en der er dygtig, der kan give min boble sin stolthed tilbage - uden rust!

Er der nogen I kan anbefale?

Jakob
(permalink) snowie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
DSC03184.JPG

(permalink) snowie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
...er der slet ingen der kan anbefale nogen?
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det ville nok hjælpe hvis du beskrev hvor der er rust evt med billeder

men en ting kan jeg sige det bliver ikke billigt !

jeg er selv mekanisk analfabet ;-)
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) snowie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
He he - af rust man lige kan se er der rust ved alle skærmkanterne, rundt ved forruden, torpedostykket, nederst foran og bagved (ved ikke lige hvad de stykker hedder) - og så er der vist også rust i rammehovedet...

Ved godt at det ikke bliver billigt, men det kunne være fedt at få en vurdering på om det kan betale sig, i forhold til hvad en uden rust ville stå i.

..og så er det da sjovest at være med til at sætte den istand end at købe en istandsat - selvom kan ikke selv svinger skærebrænderen?


Jakob
(permalink) snowie Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skulle ud på en hyggelig tur i morges i det dejlige vintervejr.
Først skulle alle vinduer skrabes - både indvendig og udvendig.
Derefter skulle den startes. Det gjorden den med det samme.
Desværre var både bremsepedal og speeder temmelig frosset.

Nu vil jeg ha' mig en der ikke er så utæt i bunden at man skal salte indvendig om vinteren. Giver jo boblen et dårligt ry!

Snøft.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Køb en nyere i Tyskland, hvis du absolut vil eje en bobbel. En 70´er som du beskriver den, med kantrust og frosset/rustet fast i pedalerne kræver 400-500 timer inden den er restaureret. Ja det kan godt være jeg er langsom, men det tog det på den sidste jeg lavede. Jeg gør det aldrig mere.
Det var i 1984. Jeg havde kvitteringer på dele for 25.000 kr. Dertil skal lægges værdi af de dele jeg havde som blev brugt ved opbygningen.
Hvis kunne finde ud af at skanne ville jeg gerne lægge en billedserie ind. Når jeg siger restaureret så mener jeg ikke "nyrenomalet" Jeg mener hver en stump gennemgået med det formål at skulle køre 20 år igen.

Og nej. Ingen af delene "kan betale sig" Du skal købe et hus. Det kan vist bedre "betale sig"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.