resume af det gamle vw net:
endelig kom vi så til syn (ca maj/juni 2006) efter at have ledt længe og langt efter de papire på ombygningen og til roadster, til syn og toldsyn og så var den "skid" slået.
ikke desto mindre skal vi til syn igen nu da bilen ikke er blevet indregistreret indenfor 1 år efter synet.
her igår kom så den endelige afgift. 11 tusinde og et eller andet, det vi havde betalt i forhåndsvurdering. (afgift med 1600 motor)
så nu er bilen klar til vinteren hvor den bytter plads med buggyen som står i garagen nu. så bliver bilen skildt ad og reppet, filetterne bliver nok skiftet. men nu må vi se. filetterne er detsvære allerede 1 gang blevet skiftet, og kvaliteten af det den er skiftet ud til er ikke til at råbe hura for, det er tyndt.
men planerne er lavet om, der kommer en mild 1914 motor i, og andet skæg.
vi har også fundet ud af at roadsteren har en popout forrude. som vi lidt gælder os til at få til at fungere gnidningsfrit.
RESUME skrev:
_______________________________________________________________________
Lørdag d. 2/4-2005 to vi af sted til sverige med en roadster som mål.
Da vi så kom der over var den ikke i så gods stand som håbet men vi havde jo trailer med så det gik nok og ellers så virkede som om at den var bygget ok men bare skulle have renoveret bremser og gearkasse. så vi købte den.
________________________________________________________________________
Mbechmann spurgte hvad der skulle laves ved den nu.
svar:
____________________________________________________________________________
hele interiøret skal jo laves fint og pænt, dvs. 924 sæder og sort læder, hardtoppen skal også renoveres og males matsort.
Den smule rust, der er skal behandles, så skal bremser, motor og diverse småting laves.
Motoren beholder vi som den er, men skal have en ny rustfri lyddæmper på udstødningen, samt en 009 fordeler. Hele motoren skal også være dækket af chrom, så vi kan køre rundt med bagklappen åben. Det skal være en oldschool roadster!
Først skal vi bare have den igennem syn og vurdering, før vi gør den pæn. Dvs. at vi skal have fixet bremsesystemet og få motoren til at køre stabilt.
_____________________________________________________________________________
Frank fortalte at det med åben bagklap faktisk var en dårlig ide, og det har han også ret i. så en del af planerne er også lavet om, det er jo aligevel 1 år siden nu.
endelig kom vi så til syn (ca maj/juni 2006) efter at have ledt længe og langt efter de papire på ombygningen og til roadster, til syn og toldsyn og så var den "skid" slået.
ikke desto mindre skal vi til syn igen nu da bilen ikke er blevet indregistreret indenfor 1 år efter synet.
her igår kom så den endelige afgift. 11 tusinde og et eller andet, det vi havde betalt i forhåndsvurdering. (afgift med 1600 motor)
så nu er bilen klar til vinteren hvor den bytter plads med buggyen som står i garagen nu. så bliver bilen skildt ad og reppet, filetterne bliver nok skiftet. men nu må vi se. filetterne er detsvære allerede 1 gang blevet skiftet, og kvaliteten af det den er skiftet ud til er ikke til at råbe hura for, det er tyndt.
men planerne er lavet om, der kommer en mild 1914 motor i, og andet skæg.
vi har også fundet ud af at roadsteren har en popout forrude. som vi lidt gælder os til at få til at fungere gnidningsfrit.