Da der ikke er kategori der blot hedder "se min nye folkevogn" så er jeg jo nødt til at ligge den ind under "vilde projekter" hvilket det i den grad ikke er... Sagen er den at efter at have ejet min første T1'er som er alt andet end original i et par sesoner, var jeg klar til at eje noget 100 % originalt, med duften af blå kasket intakt...
Som sagt så gjort, og i mandags landede "den grå eminence" i garagen... Enejers fra 1964, har boet hele sit liv og i samme garage, i byen Flen lidt syd for Stockholm, hvor den har levet et meget kærligt og beskyttet liv... Den har idag det der patinerede look, som jeg er kommet til at holde mere og mere af, og som jeg syntes fortæller en spændende historie om svundne tider, og tidlige ejermænd... Detaljer som at alle forhøjningerne bag på det hvide rat er slidt brune, at han altid har startet med at polere den samme sted (ved vinduesrammen ved førerdøren) og det derfor er slidt ind til det bare metal, er som en god flaske Brunello, der har modnes og bygget op en karakter over mange år...
Manden der havde den døde for 5 år siden, og derefter har hans søn passet på den (han overtog huset, og bilen blev bare stående i garagen) Derfor var den også hammer beskidt, primært af støv og pollen, så efter et par timers "fransk vask og stryg" stod den perfekt... Det er de fedeste timer jeg har haft længe med en vandslange, ajax, og autosol...
Som det fremgår af billederne, var bilen akkurat så pinligt rustfri, og knastør, som jeg havde håbet på... og det var med et stort smil på læben, jeg kørte mig en tur i den i det fine sommervejr... Motoren går iøvrigt som en Rolex, og der er ikke en lyd fra undervogn, eller lign... Det eneste jeg skal have fixet er nye gummilister omkring dørene, da de er helt tørret ind, og der derfor er lidt meget vindstøj herfra...
Vinterprojectet bliver at den skal sænkes (smallet/justerbar forbro), og have polerede fuchsfælge på... Nam nam...
M.
Som sagt så gjort, og i mandags landede "den grå eminence" i garagen... Enejers fra 1964, har boet hele sit liv og i samme garage, i byen Flen lidt syd for Stockholm, hvor den har levet et meget kærligt og beskyttet liv... Den har idag det der patinerede look, som jeg er kommet til at holde mere og mere af, og som jeg syntes fortæller en spændende historie om svundne tider, og tidlige ejermænd... Detaljer som at alle forhøjningerne bag på det hvide rat er slidt brune, at han altid har startet med at polere den samme sted (ved vinduesrammen ved førerdøren) og det derfor er slidt ind til det bare metal, er som en god flaske Brunello, der har modnes og bygget op en karakter over mange år...
Manden der havde den døde for 5 år siden, og derefter har hans søn passet på den (han overtog huset, og bilen blev bare stående i garagen) Derfor var den også hammer beskidt, primært af støv og pollen, så efter et par timers "fransk vask og stryg" stod den perfekt... Det er de fedeste timer jeg har haft længe med en vandslange, ajax, og autosol...
Som det fremgår af billederne, var bilen akkurat så pinligt rustfri, og knastør, som jeg havde håbet på... og det var med et stort smil på læben, jeg kørte mig en tur i den i det fine sommervejr... Motoren går iøvrigt som en Rolex, og der er ikke en lyd fra undervogn, eller lign... Det eneste jeg skal have fixet er nye gummilister omkring dørene, da de er helt tørret ind, og der derfor er lidt meget vindstøj herfra...
Vinterprojectet bliver at den skal sænkes (smallet/justerbar forbro), og have polerede fuchsfælge på... Nam nam...
M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904