Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  rammehovede ?...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej jeg er ved at købe en bobbel fra 1970 og jeg har læst på vw nettet at man skal tjekke rammehovedet at det ikke er gennem tæret af rust så er spørgsmålet hvor sidder rammehovedet og er der en der har et billedet af det
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
du skal ikke bare cheke rammehovedet du skal chekke hele bilen igennem for rust
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Remmehovedet er det foreste paa undervognen, der hvor forbroen bliver boltet paa med 4 bolte.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis det er en model 1302 ser rammehovedet ud som på billede 2a i nedenstående link.
Ellers som billede 2

Rammehovedet er den store "jern-fætter" der sidder i undervognen mellem forhjulene.

http://www.kitogbuggyservice.dk/xbody.jpg

Andre udprægede rust-steder er:
De fire hjørner hvor kofangerne er skruet fast i karosseriet.
Karosseriet foran baghjulene
Bundpladerne under batteri og pedaler
Bunden af panelerne under dørene - de såkaldte varmekanaler (fører varme frem til forrude mm.)
.....
men faktisk alle de pladedele der er nummereret i linket - det er den slags dele der sælges til udskiftning for rust.

Med andre ord:
Det er vigtigt du checker hele bilen for rust.
Når du ikke kender til bobler og deres særheder - så få en der gør med ud at kigge på bilen.

Glem alt (næsten) om mekanikken - den er nem at lave og rimelige brugte stumper kan findes her.
Det eneste der er afgørende er RUST.....
Det er noget bøvl at lave og bliver aldrig det samme hvis det skal repareres.

Hvor bor du og hvor står bilen ? - så kan det være at der er nogen fra VWnettet.dk der melder sig som behjælpelige.

Reply

You must log in to post.