Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  smalning af forbro

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 18 years siden | | | |
halløj på vwnettet

ved det har været oppe før, men kan ikke finde indlæget

hvor meget er det man kan smalle en link pin forbro uden man skal ændre på karossen?

og er der forskel på pladsen på fks en ovaler og min 60er?

hilsen martin

(permalink) Lange Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kommer an på om du vil køre med støddæmpertårne eller uden!?
Hvis du vil køre med støddæmper, mener jeg du max kan smalle 4", kører du uden som klart kan anbefales, kan du smalle helt op til 8"!

Evt se på Jvangs split, den har en 8" smallet forbro, det er lir!

mvh
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 18 years siden | | | |
unskyld jeg spørg men hva for man ud af smalle en forbro?
(permalink) Lange Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du centrere hjulet i midten af skærmen, som så gør at du kan køre lavere!

Du kan også smalle i forbindelse med dropspindler da de forøger sporvidden med ½" i hver side!

mvh
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) klokmose Member
Skrev for 18 years siden | | | |
stig_dk skrev:
unskyld jeg spørg men hva for man ud af smalle en forbro?

det ser efter min mening super cool ud! og når ja så kan du sænke din bil en del mere uden at hjulne går på (-:

har tænkt over at købe en af dem sp laver. men har en fin forbro og beslag til at ligge.... så kunne lige så godt strikke en sammen selv.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vil det så sige, at man kører uden støddæmpere foran...?
Det må da gi´ en noget alternativ stabilitet i fronten...
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis man vil bevare støddæmpertårnene på en linkpinforbro, kan man "halvere dem", og dermed smalle den ca ½" pr. side.

Et alternativ er at køre med stålfælge og så flytte centeret på hjulet.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vwmorten skrev:
Hvis man vil bevare støddæmpertårnene på en linkpinforbro, kan man "halvere dem", og dermed smalle den ca ½" pr. side.


Hejsa

Yes den måde morten beskriver har jeg et link til her...:

http://www.btinternet.com/~aircooled/wolfsburgeast/beamnarrow.html


Jeg vil sige til dem som vil prøve at smalle en forbro..!

Der er flere måde at gøre det på..!

én måde er at smalle en forbro på midten, men det kræver at begge rør skal skærres over samtidigt (evt i samme forbindelse montere man sænkningsbeslag), det kræver så at man helt har styr på at "aligne" det to halve stykker rigtigt op igen (evt i en JIG eller bruge vinkel jern til at styre efter), så den ikke bliver skæv.
Man er så også nødt til at flytte tårnfæstne, styrtøjsdæmper-beslaget, styrhus centerbrikkerne.

én anden måde er at smalle på er "udfra og ind" så er man fri for at skærre forbro over på midten (hvis man skal have sænknings beslag i, kan dette stadigvæk gøres, men man kan nøjes med at tage et rør ad gangen) dette kræver dog at man laver sine egne støddæmpertårne eller helt dropper dem og laver en afstivning imellem de to rør og man skal enten få lavet pasningen til nye lejer eller købe nogle bøsninger og montere disse i stedet for lejer (Nylon, Urethane ovs) husk på at der er forskellige dia indvendigt på forbroen, alt efter hvilken type forbro man har til at bruge.

et par gyldne regler ;)

0"-4" smalning: Brug støddæmpere, over 2 tommer smalning kræver det nok et custom tårn (quicksteerkit ikke nødvendigt)

4"-8" smalning: Støddæmperne kan undlades, (quicksteerkit burde tages i brug, da den korte styrstang nu bliver for kort og får en helt forkert vinkel/styrarms geometri)

Hvis man ikke bruger Droppede spindler kan det være en god ide at lave/købe nogle bumpsteer kit og flytte styrkuglerne hvis man sænker bilen meget i beslaget (gælder iøvrigt også hvis man har std forbro):

Fra styrkugle montering foroven
til styrkugle montering forneden


Derefter er det med at få justeret det hele så det kører fornuftigt :-)
(dette er nemmest med de billige sænkning beslag, da de kan justeres i mindre grad en de dyrre der kun kan flyttes en tand ad gangen)
OBS.: De billige sænknings beslag KAN også monteres uden at skærre forbroen over på midten..!


Se evt lidt billeder af 5½" smalning af min forbro til min '52er

http://www.meninbugs.dk/split/my_frontbeam/index.htm



Reply

You must log in to post.