Min bus har fået andre kabs på og jeg kan ikke få det til at spille.
Det er en 2,0 type 4 busmotor. Jeg har monteret 2 stk. 40 mm Weber IDF, samt 009 tændning og blå bosch tændspole.
Den starter fint, men bliver ved med at skyde fra højre kaburator ligegyldigt hvor jeg sætter tændingen. Der er ingen mislyde fra venstre side. Jeg har haft kaburator og manifold af igen for at tjekke at den ikke trækker falsk luft og jeg har renset kaburator flere gange med trykluft i tilfælde af, at noget skidt skulle have sat sig fast. Ingen af delene har ændret noget som helst. Jeg har taget kabs. fra en 1910 type 4 motor, så dysningen er nok ikke helt på plads, men det er jo ens i begge sider. Jeg har intet rørt på kaburatorerne, da jeg ikke har rodet med webere før, de er indstillet som de sad på 1910 motoren ( opboret 1800 S )
Jeg har også skiftet benzinpumpen til en elektronisk, da jeg troede det kunne hænge sammen med det. Den højre kaburator er forbundet efter den venstre, således at benzinen først går i venstre og derfra til højre ( der er udtag på kab. )
Den skyder på en måde så der kommer en kraftig fløjtelyd fra chokeren, så chokerspjællet går op og i. Efter motoren er slukket kommer der svag røg fra kaburatoren.
Jeg mener at den burde gå nogenlunde ens i begge sider og da den går fint i venstre side må der jo være en fejl i højre side. Jeg er løbet tør for ideer. ????????????
Hvis nogle med lidt forstand på sådan nogle kabs skulle få lyst til at kigge forbi Odense C, ville jeg være dybt taknemmlig og giver gerne en skilling for ulejeligheden.
MVH. Preben 28608778
Det er en 2,0 type 4 busmotor. Jeg har monteret 2 stk. 40 mm Weber IDF, samt 009 tændning og blå bosch tændspole.
Den starter fint, men bliver ved med at skyde fra højre kaburator ligegyldigt hvor jeg sætter tændingen. Der er ingen mislyde fra venstre side. Jeg har haft kaburator og manifold af igen for at tjekke at den ikke trækker falsk luft og jeg har renset kaburator flere gange med trykluft i tilfælde af, at noget skidt skulle have sat sig fast. Ingen af delene har ændret noget som helst. Jeg har taget kabs. fra en 1910 type 4 motor, så dysningen er nok ikke helt på plads, men det er jo ens i begge sider. Jeg har intet rørt på kaburatorerne, da jeg ikke har rodet med webere før, de er indstillet som de sad på 1910 motoren ( opboret 1800 S )
Jeg har også skiftet benzinpumpen til en elektronisk, da jeg troede det kunne hænge sammen med det. Den højre kaburator er forbundet efter den venstre, således at benzinen først går i venstre og derfra til højre ( der er udtag på kab. )
Den skyder på en måde så der kommer en kraftig fløjtelyd fra chokeren, så chokerspjællet går op og i. Efter motoren er slukket kommer der svag røg fra kaburatoren.
Jeg mener at den burde gå nogenlunde ens i begge sider og da den går fint i venstre side må der jo være en fejl i højre side. Jeg er løbet tør for ideer. ????????????
Hvis nogle med lidt forstand på sådan nogle kabs skulle få lyst til at kigge forbi Odense C, ville jeg være dybt taknemmlig og giver gerne en skilling for ulejeligheden.
MVH. Preben 28608778




