Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Den skyder fra højre kaburator ( 40 mm weber )

Tags:
No tags yet.

(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Min bus har fået andre kabs på og jeg kan ikke få det til at spille.
Det er en 2,0 type 4 busmotor. Jeg har monteret 2 stk. 40 mm Weber IDF, samt 009 tændning og blå bosch tændspole.

Den starter fint, men bliver ved med at skyde fra højre kaburator ligegyldigt hvor jeg sætter tændingen. Der er ingen mislyde fra venstre side. Jeg har haft kaburator og manifold af igen for at tjekke at den ikke trækker falsk luft og jeg har renset kaburator flere gange med trykluft i tilfælde af, at noget skidt skulle have sat sig fast. Ingen af delene har ændret noget som helst. Jeg har taget kabs. fra en 1910 type 4 motor, så dysningen er nok ikke helt på plads, men det er jo ens i begge sider. Jeg har intet rørt på kaburatorerne, da jeg ikke har rodet med webere før, de er indstillet som de sad på 1910 motoren ( opboret 1800 S )

Jeg har også skiftet benzinpumpen til en elektronisk, da jeg troede det kunne hænge sammen med det. Den højre kaburator er forbundet efter den venstre, således at benzinen først går i venstre og derfra til højre ( der er udtag på kab. )

Den skyder på en måde så der kommer en kraftig fløjtelyd fra chokeren, så chokerspjællet går op og i. Efter motoren er slukket kommer der svag røg fra kaburatoren.

Jeg mener at den burde gå nogenlunde ens i begge sider og da den går fint i venstre side må der jo være en fejl i højre side. Jeg er løbet tør for ideer. ????????????

Hvis nogle med lidt forstand på sådan nogle kabs skulle få lyst til at kigge forbi Odense C, ville jeg være dybt taknemmlig og giver gerne en skilling for ulejeligheden.

MVH. Preben 28608778
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tændingsrækkefølge ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tændingsrækkefølgen er rigtig, men jeg prøvede lige at rykke det hele en gang til venstre og det synes jeg faktisk hjalp lidt. Den gik dog ud efter et minut og ville derefter ikke starte igen, den skød når jeg forsøgte.

Preben 28608778
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lyder måske dumt- Men har du undersøgt om dyserne (tomgangs og hoveddyser) er samme størelse i begge karburatore.
Da mine 40 idf, skød for et par år siden, resulterede det i en karburator brand, hvor luftfiltret udbrændte. Dengang var det for små tomgangs dyser (fik jeg at vide) problemet forsvandt sporløst da jeg monterede nogle som var et nr større.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Et vildt skud: Du har vel ikke fået et for nyt strømfordelerdæksel på, så den faktisk tænder en 1/4 omgang forkert ?
Det lyder jo helt tosset når du siger at "det hjalp et flytte kablerne"

Hvis det er for små tomgangsdyser skal den jo køre når den får noget gas.
Ikke at det er min holdning at en motor der ikke går ordentligt bare skal have nogen klø, så den kan lære det. Slet ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har ikke haft tid til at rode videre idag, men jeg tænker at jeg skal have fat i nogle dyser som passer bedre til en standard 2,0 busmotor. Jeg mener stadig jeg har brug for hjælp til at indstille det ordentligt, hvis det ellers lader sig at gøre. Jeg har tænkt på om det kunne have noget med forskellige kompressionstal at gøre. Der er tale om en ombyttermotor som jeg ikke helt kender standen på. Jeg har ikke målt kompressionen, så der kunne teoretisk godt være en fejl her. Hvor "finder" jeg en kompressionsmåler som passer ned imellem kølerblikket på en VW-motor ? og hvad skal jeg forvente at måle hvis min motor er nogenlunde i orden.

Vedr. strømfordelerdæksel har jeg ikke skiftet det. Jeg troede i øvrigt at når blot tændingsrækkefølgen var rigtig, var det ligegyldigt hvordan jeg satte kablerne. Jeg har en V8 og der rykkede vi alle kablerne 2 pladser uden forskel.

Hvilke dyser skal jeg anskaffe til mine 40 mm IDF webere til en standard 2,0 busmotor ?

Tak for svar

Preben 28608778
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
altså hvis du kan flytte kablerne på strømfordeleren uden det har indflydelse på motoren... (???) så er jeg på herrens mark... Hvordan fanden kan det lade sig gøre??? Så passer tændingstidspunktet da på ingen måde...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Dine tændkabler sidder forkert, og du skal lige læse op på hvad tændingsrækkefølge betyder?

Ikke for at lyde klog eller noget, men..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lidt opdatering.

Ja, jeg havde sat tændkablerne forkert. Jeg havde set hvordan de sad på boblen og så sat dem på samme måde. Jeg havde ikke taget højde for at strømfordeleren er drejet en kvart omgang på busmotoren. Nu efter at kablerne sætter rigtigt køre motoren meget bedre. Den oser dog en del ( hvid røg ) jeg går ud fra at det hænger sammen med at dysningen er hel forkert til den motor ?

Noget bud på hvilke dyser jeg skal anvende på en standard 2,0 busmotor med to dobbelte 40 mm Weber IDF ? , eller hvem jeg skal kontakte for at få et nogenlunde præcist svar om dysestørrelser til min motor ?

MVH. Preben
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det er jo næppe toppakningen, og det er jo derfor næppe vand den brænder af, medmindre det er meget gammel benzin.

Reply

You must log in to post.