Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Endelig går det fremad!!!!!!

Tags:

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er jeg endelig kommet igang med min gamle T1 fra 64.
Historien er lang. Bilen har jeg haft siden 1994. Dengang blev den splittet ad og lavet til en Callook i bedste 90ér stil....:)
Bilen blev brugt hver sommer og blev efterhånden lidt slidt hist og pist...og endte i en grøft i 2000....:) Så blev projektet screenet.
Men nu har jeg endelig taget mig sammen og fået den svejst igen........Primært på grund af at at CMR kommer efter pladerne hvis jeg deponerer dem længere...:(

Første omgang var en ny front.
Billede0230.jpg
Billede0220.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så blev det besluttet at tagrenderne skal af. Så det er frem med vinkelsliberen og af med lortet. Derefter en rask lang svejsning på begge sider og den er lukket.
Når vejret tillader det kan man jo hygge lidt med det i det dejlige vejr...:)
Billede0008.jpg
Billede0011.jpg
Billede011.jpg
Billede010.jpg
Billede0010.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er bilen samlet og kørt gennem syn..... så er pladerne bevaret, men nu er det tid til spartling og maling..... så nu skal den skilles ad igen.....
Billede019.jpg
Billede021.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvor gammel er du?
klaus
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er bilen spartlet og klar til maler. Det er et helvede at spartle. Det stiller store krav til tålmodighed. Men den rigtige slibemaskine kan gøre livet meget lettere, og nu er den klar......

Vi planlægger at male den selv......Det er jo næsten dømt til at gå galt, men prisforskellen er jo enorm fra et "gør det selv" til selv en maler af den billige slags. Rådet er at lægge godt med maling på så der er lidt vandslibningen....:)

Billede00016__34_.jpg
Billede00016__18_.jpg
Billede00016__19_.jpg
Billede00016__20_.jpg
Billede00016__17_.jpg
Billede00016__16_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er bilen blevet sprøjtet med en sanding, en pre behandling som virker lidt ligesom sprøjtespartel men uden at den suger vand til sig....citat maleren....... Den skulle dog mellemslibes grundet at sprøjten var fra det forrige århunderede...så den bliver skiftet til anden omgang.
Resultatet blev en lækker overflade hvor man får chancen for at se de helligdage der er fra spartlingen....det gav i den forbindelse lidt ekstra arbejde på denne vogn......
Billede000022__10_.jpg
Billede000022__2_.jpg

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er det tid til lidt maling.......:)
Arbejdet tænkes udført i den presenning som er vist på billederne. Vi byggede den af lidt stillads, og vandede derefter presenningerne godt ned for støv og lod dem blæse igennem......det tog der værste støv, og vi håbede på det bedste.....:)
Så er det på med lakken...Farven blev af nostagiske grunde den samme Callook farve andorablau.....men bilen bliver lavet med chromlister og lidt restolir så den kommer væk fra det image......
Men resultatet blev således:
Billede000022__29_.jpg
Billede000022__13_.jpg
Billede000022__12_.jpg
Billede000022__14_.jpg
Billede000022__18_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Som ventet var lakeringen ikke helt til en 10'er...:(:( Så der skal vandslibes lidt og efterpoleres....Bilen er påført rigeligt.....troede vi, men der kunne altså slibes igennem, så efterfølgende spotlakering var også påkrævet....
Men alt ialt har den fået en fed lak....ikke blank..ikke mat, men lige midt imellem...såå med lidt restolir bliver det sgu ok....
Billede031.jpg
Billede035.jpg
Billede034.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så nu skal der monteres.....Efter en noget forsinket sending fra CSP kan jeg nu endelig komme igang.....Jeg synes deres serviceniveau er noget reduceret...Er det kun min oplevelse?????
Jeg venter selvfølgelig på nogle stumper, men jeg kan dog komme igang....:)
Dørene skal justeres så lukketøjet virker rigtigt, og at linierne på karossen holdes så godt som muligt.....altid en fandes ting når bilen er nylakeret....dette skal selvfølgelig gøres før lakering meeeen det glemte jeg selvfølgelig....
Billede_51_.jpg
Billede_56_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og så skal drivenheden ud og ny ind......så ud med motor og gearkasse......
Billede_77_.jpg
Billede_79_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
En anden 1500 gearkasse er blevet malet op og skal i......MEN....hvorfor er det lige, at pinolen på vælgeakslen sidder nedefra....det kan da ikke passe.....????
Hvad er der galt...Kan nogen hjælpe......:(
Billede_82_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vælger akslen? hvad er det lige at du mener her.
sider neden under?

den gearkasse på billedet har da gearvælger armen i enden, der hvor den skal være.
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Selve den aksel hvorpå gearvælgersystemet skrues på er forsynet med et lille pinolhul til at gribe pinol fra vælgerakslen i tunnellen ........Dette pinolhul vender nedaf...:/. Dvs at jeg inde i bilen skal spænde den nedefra i tunnelen....det kan man jo ikke, så jeg har boret en ny oppefra......er det ikke det nemmeste??? Kunne se at dette var tilfældet på den 1300 gearkasse som røg ud.....Den havde både fra oven og fra neden......mærkeligt....?????
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er fordi den er fra en type-3 der sidder hullet nedaf,

men det er fint nok at lave et nyt, du skal bare være 100% sikker på det sidder det rigtigt sted eller kommer den aldrig til at skifte rigtigt!... Jeg har i flere år kørt med en type-3 kasse hvor jeg bare skruede en alm. bolt i altså uden hullet, det virkede fint!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ellers så kan du bare flytte gearvælger akslen over fra den gamle gearkasse, selvfølgelig med en ny pakning. det er der intet problem i.
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Takker for hjælpen....et nyt hul er boret, så håber jeg sgu det sidder rigtigt......ellers....ja så er det jo en om'mer og ud igen..:(
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) BRB Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ikke spilde mere tid på den 80er slæde.....kom og gi mig en tur i den gamle...solen skinner og den har IKKE kørt i år?
Billede_010.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hmmmmmmm........Jeg synes sgu den er for høj.......:/ Det er jo ikke et 4WD forum...:)
(permalink) BRB Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonymous skrev:
Hmmmmmmm........Jeg synes sgu den er for høj.......:/ Det er jo ikke et 4WD forum...:)


FOR H
IM000207.JPG

(permalink) BRB Member
Skrev for 18 years siden | | | |
IM000209.JPG
IM000208.JPG

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja lige rigelig høj........;) Kunne ikke få den ud af garagen uden at hæve den lidt igen.......;)
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hermed seneste nyt fra projektet.....
Bilen skal smalles......Er oprindelig udstyret med bred bagtøj samt jagtvogntromler...og standard forbro...Det skal være løgn, så det bliver lavet om.....
Først af med den sænkbare forbro og smalles skal den......
Billede_88_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Forbroen bliver delt mellem sænkningssættet og det inderste leje i røret. Dette kræver, at alt skal afmonteres, herunder bærebeslag og beslag for krængningsstabilisator.....
Billede_90_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964

Reply »

You must log in to post.