Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Endelig går det fremad!!!!!!

Tags:

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Herefter et par gode streger med vinkelsliberen så man ikke mister placeringen af sænkningssættet....;)
Billede_89_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og så er det igang med saven og væk med alt overflødig....herunder støddæmpertårne og stop for affjedring.....der røg 5" af istedet for 4...det passede bedre....:)
Det øverste af tårnene kunne passende bruges til at lukke broen på en knap så brutal måde, ikke at synshallen vil finde det formildende tror jeg....:) Nu hvor der røg 5" af giver det ikke pladsproblemer med resterne af tårnene for det ligger nu indenfor inderskærmene...;)
Jeg benyttede forresten chancen til at vride sænkningssættet yderligere en centimeter.....så nu kan hun rigtig komme i knæ.....
Her er lidt billeder fra kampen....
Billede_93_.jpg
Billede_95_.jpg
Billede_96_.jpg
Billede_99_.jpg
Billede_100_.jpg
Billede_97_.jpg
Billede_101_.jpg
Billede_102_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Næste trin var at få motor på plads.
Et gammelt projekt blev trukket frem, en 1914 bygget på en brazil blok indeholdende:
modvægtet krumtap
scat løftere og stødstænger
1-1,4 vippetøj
044 toppe
2x2 40 mm IDF
elektronisk tænding og stærkere tændspole

Motoren har kun kort en sommer og har stået stille i længere tid, så det var behov for at kontrollere blokken inden indbygning.
Billede_109_.jpg
Billede_111_.jpg

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
MEN efter at have opdaget, at snekken for strømfordeleren var mere eller mindre ødelagt og lagt i spåner måtte blokken splittes på midten....:(
Billede_112_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Motoren blev samlet på ny, og efter at have sprunget et par støttebolte og diverse andre sjove ting, ja så gik det alligevel.....
Alt blik er nyt og blevet pulverlakeret matsort, så maskinen fremstår pæn men ikke fyldt med lir. Lige min stil.....:)
Læg mærke til det det hjemme gjorte modificerede doghouse som kan rumme en T4 oliekøler
Billede_113_.jpg
Billede_116_.jpg
Billede_117_.jpg
Billede_120_.jpg
Billede_122_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er det i med skidtet....Af en eller anden årsag så har det alle dage været et helvede at få maskinen ind og ud efter at bagpanelet er blevet skiftet...
Men i med maskinen
Billede_126_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Forinden blev der lige lavet lidt montage huller foran bagspidserne.... det letter tændrørsskift og kaburator montage!!!!!!
Billede_124_.jpg
Billede_125_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er det tid til at montere oliesystem og udstødning.
Det bliver monteret hydraulikslanger for hele oliesyetemet så maksimal sikkerhed opnåes. Dette krævede et hjemmegjort hus for termostaten til oliekøler således gevindfittings kan monteres.
Ventilblokken blev placeret i venstre side under "grisekassen" mens køleren blev placeret i højre side.....
Ekstern olifilter er monteret på trykside inden køler.....
Endelig monteres et hjemmelavet hide-away udstødning i rustfri med en potte fra en Ford Transit.....:(
Sådan ser det færdige resultat ud....
Billede_198_.jpg
Billede_196_.jpg
Billede_199_.jpg
Billede_200_.jpg
Billede_202_.jpg
Billede_204_.jpg
Billede_207_.jpg
Billede_210_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I weekenden skulle det så være.....
Nu skulle den ud og brøle..... De sidste ting bliver ordnet....el blivet monteret og selvfølgelig er der et par ting der ikke virker.....Så efter en håndfuld sikringer og diverse ærgelser over det bedagede ledningsnet........:):):):)

Ventiler blver stillet.....dvs. ventilafstanden er sat til nul.....
og tændingssystemet monteres.......

Så ned med bilen og sådan ser hun ud.....

Billede_267_.jpg
Billede_262_.jpg
Billede_263_.jpg
Billede_261_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Billede_268_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Endelig er det klar til en opstart.....
Efter en del problemer med et få den til at give liv kom der endelig gang i den.....
Nu skal det hele balanceres ind og trimmes, men det var rart at høre liv...
Her et par stemningsklip
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) BRB Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hov hov... potten er fra en t4 2,5 :)
(permalink) birke Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fed tråd.
Hvordan sikrer du at rørene til forbroen flugter ?
(eller det er måske ikke vildt kritisk hvis det er lidt skævt ???)
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan gøres med et stykke vinkel jern!

Fed bil, og coole billeder, dyb respekt for dit arbejde!

mvh
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Forbroen er kortet op i bedste grovsmede stil, altså en udmåling med vinkeljern som "Lange" siger. Så blev lortet hæftet. Efter at have svejst halvdelen opdagede jeg at skidtet var lige MEN den vred sig på langs....det sladrer vinkeljern jo ikke om......så det var ned på gulvet og svejse om, retheden blev kontrolleret på 3 meters afstand i ædru tilstand...:) Med andre ord.... man kan spore sig ud at småskævheder. Apropos sporing. Kan jeg spore hende sig, altså lidt grovindstilling...???

Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964

Reply

You must log in to post.